Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Autopilot Uberu měl vážnou nehodu v Arizoně, další testy byly zastaveny
26.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Uber poslední dobou neprožívá zrovna ideální období. Zpráva o vážné nehodě testovacího vozu s autopilotem tak přichází v nejméně vhodný moment.
Sledujete-li dění okolo společnosti Uber, víte, že se nyní potýká s řadou potíží. Její služby fungují snad obvyklým způsobem, přešlapy zakladatele společnosti, odchod části klíčových zaměstnanců, žaloba Googlu kvůli údajnému zcizení části citlivých dat týkajících se vývoje systémů autonomního řízení nebo záměrné obcházení některých zákonných povinností jsou ale jen částí z nešťastných událostí z poslední doby, které Uber nestaví do zrovna dobrého světla. A aby toho nebylo málo, pod drobnohledem je nyní i flotila aut testujících systém autonomního řízení vyvíjený samotnou firmou.
Ta dříve rozjela jejich zkoušky mimo jiné na kalifornských silnicích, v reakci na nevoli úřadů ale společnost své tamní pokusy spektakulárně ukončila a přesunula vozy do Arizony, kde ji úřady nastavily podstatně vlídnější tvář. A právě v arizonském Tempe došlo k nehodě, v níž je namočený autonomní vůz Uberu.
Přesné okolnosti nehody jsou zatím neznámé, jisté jsou ale podle vyjádření Uberu minimálně tři věci: Volvo XC90 bylo v momentě nehody „řízeno strojem”, nepřeváželo na zadním sedadle žádného klienta a po srážce se dvěma vozy skončilo na boku. Podle předběžných závěrů policie pak ve voze seděli dva lidé (patrně oba z Uberu) a co je třeba zdůraznit - nehoda na rozdíl od historického karambolu autopilotu Googlu neměla být zaviněna vozem Uberu, na vině měl být „lidský řidič” jiného automobilu, který XC90 nedal přednost.
Uber navzdory tomu ale vydal tiskové prohlášení, ve kterém krom výše zmíněných okolností uvádí, že s okamžitou platností zastavuje veškeré testování autonomních vozů v Arizoně i Pennsylvanii, dokud veškeré okolnosti nebudou řádně vyšetřeny.
Pro společnost je to tak další nepříjemná zpráva, i když se zatím zdá, že v nehodě je nevinně. Proč? Protože už samotná účast na nehodě (většina lidí nebude zkoumat, kdo byl na vině teď ani později) je nepříjemná a fakt, že vůz nehodu de iure nezavinil ještě neznamená, že ji de facto nemohl zabránit. To je ostatně námi mnohokrát skloňované riziko autonomních vozů jako takových - fakt, že nezaviňují nehody ještě neznamená, že se jich neúčastní a že by jim člověk ve stejné situaci nezabránil lidskou prozíravostí.
Na detaily si ale musíme počkat, zatím vám můžeme ukázat snímky z „místa činu” a přidat pár záběrů z dob, kdy to XC90 s autonomní technologií Uberu šlo v Arizoně poněkud lépe...





Nehoda Volva XC90 řízeného autonomní technologií Uberu vrhá na společnost další špatné světlo, i když na vině byl podle všeho jiný řidič
S testy v Arizoně začal Uber na přelomu roku, nakloněn je jim i guvernér státu
Takto kdysi Uber testoval své autonomní vozy v Kalifornii...
...než se nepohodl s úřady a raději tento stát opustil
Zdroje: ABC15, Fresco News, Uber
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejčtenější články
K mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
7.4.2025Lada začala prodávat první sportovní Nivu v historii, za malé peníze toho nabízí opravdu hodně
7.4.2025Studie ukázala, že na elektromobilech dnes vydělávají pouhé čtyři automobilky. A i to je optimistický pohled na věc
7.4.2025Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji
7.4.2025Malá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
7.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva