Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Benzinová „minulost” Porsche se střetla s elektrickým sokem, vyhrát mohl jen jeden
7.7.2020 | Petr Prokopec
V podobných soubojích jsme zvyklí na jasná vítězství elektrických aut, to ale jen proto, že je málokdy a málokdo postaví proti pořádnému soupeři. Porsche 911 Turbo S takovým je.
Nové Porsche 911 Turbo S prakticky od svého debutu neustává udivovat svou rychlostí. Bolid z Zuffenhausenu dostal od automobilky 650 koní výkonu a 800 Nm točivého momentu, pročež by měl zrychlit z klidu na stovku za 2,7 sekundy. To je dokonce o jednu desetinu rychlejší čas, než je uváděn v případě Taycan Turbo S. Tedy elektrického sporťáku, který by teoreticky mohly být v reálném světě rychlejší; však jsme už jsme viděli spoustu soubojů, ve kterých těžké elektromobily (Taycan Turbo S váží 2 300 kg) navzdory ne až tak oslnivému poměru k výkonu (761 koní a 1 050 Nm) ukázaly záda kde čemu.
Jaké je tedy nejlépe akcelerující Porsche současnosti? To se rozhodl zjistit Mat Watson z Carwow, jenž usedl za volant elektrického čtyřdvířka. To je dle něj praktičtější, a jak dokládá i oficiální ceník, také levnější. Taycan Turbo S je totiž k mání od 5 270 000 Kč, zatímco za 911 Turbo S dáte minimálně 6 159 000 Kč. Na zadní sedadla se přitom dospělí vejdou jen na krátkou chvíli, kromě toho je možné počítat pouze s jedním zavazadelníkem namísto dvou. A také s méně pohlednými tvary, byť to je samozřejmě otázka individuálního přístupu.
Co ovšem již nelze jakkoliv zpochybnit, to jsou data odečtená ze stopek. A ta hovoří jednoznačně ve prospěch benzinového kupé, které při první rozjížďce mělo dokonce natolik výborný start, že Taycan nechalo od počátečních metrů výrazně za sebou. Napodruhé se pak sice oba vozy odlepily z místa ve stejnou chvíli, respektive u 911 došlo i na lehkou prodlevu, ovšem ta byla záhy vymazána. A poté již „minulost” znovu uháněla vstříc jasnému vítězství, kdy čtvrtmíli zvládla za 10,2 sekundy.
Taycan si na konto může připnout alespoň jeden podstatný úspěch - s časem 10,3 sekundy dokázal překonat Teslu Model S. Ovšem i tak ukázal, že jakkoliv Porsche do jeho vývoje investovalo více miliard než do kteréhokoliv jiného vozu před ním, alternativní pohon stále zůstává jen alternativou a nikoliv plnohodnotnou náhradou. Neplatí to přitom pouze při akceleraci, ale také v rámci brzdění, kde více než kdy jindy neguje veškeré schopnosti vozu jeho obrovská hmotnost. A to nemluvíme o dojezdu na jedno natankování resp. nabití a jeho opakovatelnosti.
911 Turbo S oproti tomu stále více působí jako zázrak z jiného světa, který v případě sprintu na stovku zvládá držet krok s Bugatti a ani po pokoření tohoto mezníku nikterak nezpomaluje. Dvoustovku zvládne za 8,9 sekundy, maximálka pak činí 330 km/h. V té chvíli sice již takový Chiron ukazuje koncernovému příbuznému záda, ovšem nesmíme zapomínat, že jeho pořízení je rozhodně mnohonásobně dražší záležitostí.














Porsche 911 Turbo S v souboji s Porsche Taycan Turbo S stále tahá za delší konec provazu, pro leckoho jistě možná překvapivě. Foto: Carwow@Youtube
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 8 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 20:34 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB