Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Benzinová „minulost” Porsche se střetla s elektrickým sokem, vyhrát mohl jen jeden
7.7.2020 | Petr Prokopec
V podobných soubojích jsme zvyklí na jasná vítězství elektrických aut, to ale jen proto, že je málokdy a málokdo postaví proti pořádnému soupeři. Porsche 911 Turbo S takovým je.
Nové Porsche 911 Turbo S prakticky od svého debutu neustává udivovat svou rychlostí. Bolid z Zuffenhausenu dostal od automobilky 650 koní výkonu a 800 Nm točivého momentu, pročež by měl zrychlit z klidu na stovku za 2,7 sekundy. To je dokonce o jednu desetinu rychlejší čas, než je uváděn v případě Taycan Turbo S. Tedy elektrického sporťáku, který by teoreticky mohly být v reálném světě rychlejší; však jsme už jsme viděli spoustu soubojů, ve kterých těžké elektromobily (Taycan Turbo S váží 2 300 kg) navzdory ne až tak oslnivému poměru k výkonu (761 koní a 1 050 Nm) ukázaly záda kde čemu.
Jaké je tedy nejlépe akcelerující Porsche současnosti? To se rozhodl zjistit Mat Watson z Carwow, jenž usedl za volant elektrického čtyřdvířka. To je dle něj praktičtější, a jak dokládá i oficiální ceník, také levnější. Taycan Turbo S je totiž k mání od 5 270 000 Kč, zatímco za 911 Turbo S dáte minimálně 6 159 000 Kč. Na zadní sedadla se přitom dospělí vejdou jen na krátkou chvíli, kromě toho je možné počítat pouze s jedním zavazadelníkem namísto dvou. A také s méně pohlednými tvary, byť to je samozřejmě otázka individuálního přístupu.
Co ovšem již nelze jakkoliv zpochybnit, to jsou data odečtená ze stopek. A ta hovoří jednoznačně ve prospěch benzinového kupé, které při první rozjížďce mělo dokonce natolik výborný start, že Taycan nechalo od počátečních metrů výrazně za sebou. Napodruhé se pak sice oba vozy odlepily z místa ve stejnou chvíli, respektive u 911 došlo i na lehkou prodlevu, ovšem ta byla záhy vymazána. A poté již „minulost” znovu uháněla vstříc jasnému vítězství, kdy čtvrtmíli zvládla za 10,2 sekundy.
Taycan si na konto může připnout alespoň jeden podstatný úspěch - s časem 10,3 sekundy dokázal překonat Teslu Model S. Ovšem i tak ukázal, že jakkoliv Porsche do jeho vývoje investovalo více miliard než do kteréhokoliv jiného vozu před ním, alternativní pohon stále zůstává jen alternativou a nikoliv plnohodnotnou náhradou. Neplatí to přitom pouze při akceleraci, ale také v rámci brzdění, kde více než kdy jindy neguje veškeré schopnosti vozu jeho obrovská hmotnost. A to nemluvíme o dojezdu na jedno natankování resp. nabití a jeho opakovatelnosti.
911 Turbo S oproti tomu stále více působí jako zázrak z jiného světa, který v případě sprintu na stovku zvládá držet krok s Bugatti a ani po pokoření tohoto mezníku nikterak nezpomaluje. Dvoustovku zvládne za 8,9 sekundy, maximálka pak činí 330 km/h. V té chvíli sice již takový Chiron ukazuje koncernovému příbuznému záda, ovšem nesmíme zapomínat, že jeho pořízení je rozhodně mnohonásobně dražší záležitostí.














Porsche 911 Turbo S v souboji s Porsche Taycan Turbo S stále tahá za delší konec provazu, pro leckoho jistě možná překvapivě. Foto: Carwow@Youtube
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
včeraŽádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Nejnovější články
K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
před 2 hodinamiPrůměrné emise CO2 aut v EU loni vzrostly. Navzdory nekonečnému množství přetvářek, ohnutí, manipulací, přerozdělování i ryzích lží
před 4 hodinamiŠéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
včeraNávrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
včeraVýrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva