Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bizár dne: Ojeté Porsche Taycan koupíte po obří ztrátě hodnoty levněji než Audi e-tron GT, které z něj vzešlo
9.4.2024 | Petr Miler
Dokážete si představit, že by se napodobenina značkové kabelky prodávala použitá dráž než originál? Anebo příhodněji, že by se ojeté Audi Q5 prodávalo dráž než použité Porsche Macan? My ne, ve světě elektrických aut je ale zjevně možně cokoli.
Chcete levné moderní Porsche? Kupte si model Taycan. To není vtip, apríl byl minulý týden, tento teprve čtvrtým rokem prodávaný model totiž na ceně klesá tak bláznivým tempem, že nijak zvlášť ojeté vozy z roku 2020 koupíte podstatně levněji než starší a klidně i původně výrazně levnější vozy stejné značky.
Že jsou to extrémní cenové propadáky, jsme probírali nedávno, a tak se nebudeme opakovat, věc má ale z marxistického hlediska ještě jinou stránku, jak by možná řekli u černých baronů. Taycan ztrácí na hodnotě tolik, že i odvozené Audi e-tron GT - prakticky to samé auto s dílčími vizuální i technickými odlišnostmi - stojí ojeté víc.
Je to bizarní stav věcí, ale je to tak. Zatímco ojeté Taycany dnes startují pod hranicí 1,4 milionu Kč klidně i za vyšší, 530koňovou verzi 4S, jakou můžete vidět na fotkách níže, e-trony GT nekoupíte pod 1,5 milionu ani v základním provedení se 476 koňmi. Na první pohled to nedává smysl, e-tron je v podstatě napodobenina, odvar, v principu jsou oba vozy něco jako Audi Q5 vedle Porsche Macan. A v jejich případě je rozdíl v ceně na trhu ojetin enormní úplně opačným směrem - Macan je velmi ceněným zbožím a perspektivní, hezké kousky pořád nekoupíte pod nějakých 900 tisíc Kč, i když budou z roku 2015 nebo 2016. Srovnatelná Q5 bude stát klidně polovinu.
Také je tu určitý rozdíl v pořizovací ceně, Taycan 4S je asi po 150 tisíc dražší než e-tron GT, navíc dražší příplatky u Porsche nůžky snadno rozevřou. To nakonec jen připomíná cena vozu na fotkách níže, která v květnu 2020 přesáhla 4 miliony Kč, dnes dražší e-trony byly tehdy o nějakých 10 procent levnější. Máme tu tedy cirka 2,6milionový pokles ceny oproti asi 2,1milionovému za nějaké čtyři roky a 50 až 100 tisíc km (vůz na fotkách níže najel 101 890 km) při pravidelném servisu, nulovém počtu nehod, jedním až dvou majitelích... Nedává to velký smysl.
Jak si to tedy vysvětlit? Jsou tu pochopitelně racionální faktory jako dražší a složitější servisování Porsche, dražší pojištění apod., ale ty platí vždy a stejně z Macanu levné zboží nedělají. Podle nás se tu tak spojují dva faktory. Jeden je méně racionální - elektromobil patrně nepřijde zájemcům o Porsche jako to pravé Porsche a nemají o něj zájem, Audi tak „řidičsky vyhraněné” není. A ten druhý je více racionální - Taycanů se prodalo zásadně víc, je jich v nabídce zásadně víc, zájem o elektromobily je ale obecně limitovaný a převis nabídky nad poptávkou dělá své.
Možná je to ještě něčím jiným, posuďte sami, pokud ale chcete rychlé, moderní Porsche za cenu dnes leda lepší nové škodovky, nic levnějšího než Taycan neseženete ani zdaleka. Jestli vám takový vůz k něčemu bude a beztak na něm neproděláte kalhoty dalším poklesem hodnoty, je docela jiná otázka, ale žijeme je jen jednou - možná je lepší prodělat ježděním Porsche než dostat infarkt z nudy za volantem Škody Superb 2,0 TDI...












Je fascinující, jak nízko klesly ceny ojetých Porsche Taycan. Tento Taycan 4S z května 2020 přijde po 101 tisících km na 1 390 000 Kč v přepočtu, i když nový stál přes 4 miliony. A najděte na něm chybu. Je relativně tak levný, že odvozené a obyčejnější Audi e-tron GT vyjde levněji. Foto: IM-Autoservice, publikováno se souhlasem
Zdroje: Mobile.de, IM-Autoservice@Mobile.de
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
