Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW 340i E30 Touring: zuřivý kombík ukrývá V8 s 300 koňmi
18.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Ne, vážně to není vzácná sériová verze řady 3 E30, je to vůz postavený z kombíku řady 3 E30, sedanů řady 7 E38... a pár dalších.
Jsou lidé, kteří říkají, že neexistuje nic, co by osmiválec nedokázal spravit či vylepšit. Asi to neplatí dokonale, takové Pagani Zonda V8 by asi nebylo lepší než s V12, i když příklad Bentley Continental GT V8 ukazuje, že méně nemusí být nutně jen méně. To jsou ale výjimky z nejvyšších sfér automobilového božstva, na druhém konci spektra jsou osmiválce skutečně vylepšením. Takové VW Lupo V8 je vážně bomba, zvlášť s nápisem 3L na třetích dveřích.
Dnes před sebou máme také stroj z Německa, BMW řady 3 E30 kombi. Nic zvláštního, zejména žil-li člověk na počátku 90. let v Německu. Jenže se do něj osmiválec nikdy nemontoval, vrcholem byla řadová šestka a slavná M3 E30 měla válce dokonce jen čtyři. Přesto není úplně výjimečné, aby na vás po otevření kapoty vykoukl vidlicový motor, vzpomeňme na čtyřlitr v béžovém kupé 316i. Tam aby se člověk vážně snažil, aby zjistil, že něco není v pořádku.
Tenhle černý stroj odhalíte snáze, nesnaží se být sleeperem za každou cenu. Čtyřlitrovou V8 mu při setkání s ním ale také hádat nebude, alespoň dokud majitel nenastartuje. Jistě, jsou tu 17" kola Brock B1, která jsou na subtilní E30 vážně obrovská, a vzadu mají dost výrazná „áčka”, negativní odklon kol. Pneumatiky jsou vážně spíš slupky, podvozek sedí níž a když se podíváte pořádně, vpředu jsou dost velké brzdové kotouče. A xenonová přední světla sériová E30 také nikdy neměla.
Tohle auto tedy na první pohled je upravené, a to nijak málo, ale stále může mít pod kapotou dvoulitrový šestiválec o 125 koních. Ovšem, do karoserie E30 se vejde 4,0 V8, kterou BMW ve své době označovalo jako 40i (dnes si tak říká třílitr a za pár let...). Motor v tomhle voze konkrétně pochází ze 740i E38, kde dával 286 koní. Převodovka je z o něco slabšího 730i stejné generace, tedy z modelu s třílitrovým osmiválcem.
Nic tu není standardní, třeba výfukový systém je složeninou systémů z M3 E92, M3 E36 a jednoduše kusů nerezové trubky o průměru 60 cm. Vznikl na zakázku u jednoho běloruského specialisty. V motorovém prostoru se rovněž upravovalo zakázkově, a tak nepřekvapí ani vyšší výkon, který by měl přesahovat 300 koní. Obyčejné nakonec nejsou ani brzdy, je to další zakázková stavba a díly pocházejí z Audi TT a řady 5 E34. Tohle auto je tak trochu Frankensteinovým monstrem, podobně jako většina aut s takovýmto způsobem vyměněnými motory, ale to neznamená nic špatného, jde-li o řemeslně dobře zpracovanou stavbu.
Konkrétně tohle BMW by prý mohlo klidně plnit i úlohu auta na každý den. A věříme tomu, když bychom měli trochu obavy z velkého odklonu kol a pár dalších detailů. Zajímavý tenhle stroj rozhodně je, zvláště máte-li slabost pro splašené kombíky. Však kolik takhle subtilních kombi s 300koňový osmiválcem jste kdy viděli? A když si pustíte přiložené video, zjistíte, že jen pro parádu tohle auto nevzniklo...









Člověk, který autům nehoví, na tomto stroji téměř 300 koní stěží pozná
Zdroj: DLEDMV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
dnesMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Je pro Moto2 lepší přípravou Moto3 nebo MS-SSP? 16:40
- Časový program GP Rakouska 16:00
- Debut Nagashimy v MotoGP? včera 19:20
- Manuel Gonzalez chce zůstat v paddocku MotoGP včera 16:00
- Vítězný double Marka Červeného 10.8.2025
Nejnovější články
Zkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
před 6 hodinamiMajitelé Tesel okouší odpor značné části veřejnosti. Už i auta jako toto ztrácí hodnotu raketovým tempem
před 7 hodinamiModerní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
před 9 hodinamiÚchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
před 10 hodinamiŠéf Mercedesu, který chtěl zakázat vlastním zákazníkům spalovací auta od roku 2030, teď volá po zrušení jejich zákazu od roku 2035
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva