Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW dále vzdálí označení svých modelů od reality, vrátí se 330i, přijdou i 340i či 330e
13.7.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Realita je pěkná věc, ale co když není dostatečně zajímavá? Pak přichází na řadu obchodní fikce - v jejím případě se fantazii meze nekladou.
Není to nic nového, jen si v souvislosti s nejnovějšími informacemi musíme klást otázku, kam až tento trend může zajít. Dlouhá léta, celé dekády platilo, že označení na zádích automobilů BMW bylo jasným vodítkem k rozklíčování motoru, který měl vůz pod kapotou. Model 320i byla řada 3 s benzinovými šestiválcovým dvoulitrem, 325i s dvouapůllitrem. 540i byla pětková řada s osmiválcovým čtyřlitrem, 545i s čtyřapůllitrem, 550i pětilitrem. A když jste měli štěstí, narazili jste třeba i na 760i, což byla sedmička s... ano, dvanáctiválcovým šestilitrem.
Bylo to fajn a nemusíte trpět obsedantně kompulzivní poruchou, aby se vám tohle líbilo. Je to přehledné, smysluplné, správné. Jenže dnes už z toho nezbylo skoro nic - vládu nad směřováním BMW před léty převzali lidé, kteří více než pořádek ctí heslo vietnamských trhovců: víc pruhů, víc adidas.
Pokud byste to náhodou nevěděli, můžete si zkusit tipnout, co mají pod kapotou následující aktuální modely: 328i F30, 335i F30, 125d F20 nebo M550d F10. Pokud hádáte 2,8, 3,5, 2,5 a 5,0 litru, jste vedle více než ta jedle - je to 2,0, 3,0, 2,0 a 3,0. Smysl? Žádný, pomineme-li tedy jistě smysluplnou snahu vyjevit něco v lepším světle, než jaké to ve skutečnosti je. Nelíbí se nám to, je to nepochybně součást snahy maskovat méně líbivou realitu a to do světa zálib rozumně uvažujících lidí nepatří. Doufat, že to BMW vycítí a že se třeba za nos chytí, není na místě - bude ještě hůře.
Podle informací kolegů z Bimmerpost.com bude realita od mnichovské fikce brzy vzdálena ještě více, konkrétně u řad 3 a 4. Už samotné přejmenování trojkového kupé na čtyřku je zvláštní, ale budiž. Měně akceptovatelnou novinkou je, že z verze 328i se stále stejným (pravděpodobně posíleným) dvoulitrovým čtyřválcem se stane 330i. Z varianty 335i s třílitrovým šestiválcem se opět bez zásadní změny techniky stane 340i a přijde také plug-in-hybrid, který si s dvoulitrovým spalovacím agregátem a elektromotorem k dobru bude říkat 330e. Totéž se pak dotkne řady 4.
Možná jste si na to už zvykli, nám se tak úplně zvykat nechce. Je to totiž součást plíživé snahy přirozeně prezentovat věci jako lepší, než jaké ve skutečnosti jsou, a to je pro dnešní automobilismus - BMW nevyjímaje - nepochybně zhoubou. Otázkou také je, kam až tohle všechno může zajít, přijde jednou BMW 390i s litrovým motorem? V tuto chvíli se to nezdá být nereálné - jakmile je jednou Rubikon překročen, meze fantazii už není nutné klást...














































































Současné BMW 328i si už tak hraje svým označením na šestiválec, kterému se fakticky neblíží v jediném ohledu. Motor BMW zásadně nezmění, jménem 330i se ale pokusí tvářit, že to lepší je zpátky...
Zdroj: Bimmerpost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 11 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva