Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW nechtěně nechalo vyniknout obludnost nové M3, nafotilo ji vedle předchůdců
14.4.2021 | Petr Prokopec
Vrcholem vrcholem mnichovské na nějaký čas zůstane generace F80, třebaže i ta se zdála být svého času designově poněkud příliš nápadná. Nová G80 je ale zkrátka ještě někde úplně jinde, o srovnání s předchůdci ani nemluvě.
Historie BMW M3 se začala psát v roce 1985, kdy bylo na autosalonu ve Frankfurtu představeno výkonné kupé generace E30. Poháněno bylo 2,3litrovým čtyřválcem s na tu dobu parádním výkonem 200 koní. To ale nebyla jeho nejsilnější stránka, excelovalo hlavně svými jízdními vlastnostmi a ovladatelností. Zrodil se tak kult, kvůli němuž zákazníci brali showroomy útokem. A přestože posléze mohli sáhnout i po kabrioletu, většina kvůli vyšší torzní tuhosti jednoduše požadovala pevnou střechu. I proto, že spolu s ní bylo nakonec možné spojit až 238 koní.
Proč ale znovu vytahujeme mnohokrát probíranou historii? Především kvůli snímkům zveřejněným španělskou divizí automobilky. Ta poskládala všechny generace M3 dohromady, a neopomněla ani na kupé M4, které na kořeny navazuje alespoň základním pojetím více než sedan. Po technické stránce se však oba modely neliší, stejně jako oba sdílejí příď s vertikálními čelními ledvinkami.
Právě pohled na „bobří zuby“ ve společnosti klasických zástupců řady 3 jen dokládá, kterak se BMW odklonilo od pomalu až nadčasové elegance k pouťové brutalitě, která dokáže obstát jen pár let. Byť jsme již měli dostatek času, abychom si na nový designový styl značky zvykli, pozitivně jej stále hodnotit nemůžeme. Na rozdíl třeba od předchozí generace F80, která byla vyráběna v letech 2014 až 2020 a kterou přes její kudrlinkovost můžeme považovat za pohledné auto.
Její předchůdce, generace E92, už vznikla v době, kdy se přídě kvůli bezpečnosti chodců začaly nafukovat a celkově auto působí tak trochu jako ocumlaný bonbon. Lehkou oteklost vyvažovala přítomností největšího motoru v historii tohoto modelu, jenž navíc produkoval 420 atmosférických koní. Nejelegantnější a nejpohlednější tak zůstává generace E46, která dokáže zaujmout dodnes vyvážeností svých tvarů. Tedy alespoň pro nás, názor si i s pomocí přiložené galerie udělejte sami.



























Spatřit všechny generace BMW M3 (a pochopitelně také M4) je pastva pro oči. Tedy za předpokladu, že se koukáte hlavně na minulé modely, neboť u novinek zejména v této společnosti ještě více dráždí vertikální čelní ledvinky. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 8 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 2 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 4 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 5 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
