Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW i: elektrická budoucnost se odkládá, projekt může být i pohřben
29.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud vám leží v žaludku chystané bavorské elektromobily a hybridy BMW i, můžete se zaradovat. S projektem to prý nevypadá moc dobře.
Tvrdí to alespoň magazín Automobile, který ve svém článku nastiňuje budoucnost mnichovské značky v mnoha souvislostech. Jednou z nich je také projekt BMW i, který byl s velkou pompou představen loni v únoru s jasným cílem - uvést do roku 2013 na trh sériové modely BMW i3 coby příměstský, primárně čistě elektrický vůz a kupé i8 jakožto sportovní hybrid. V mezičase se objevily i informace o budoucím příchodu elektrického kupé i4 a hybridního sedanu i5 a dalších vozů jako malé i1. To všechno je ale prý nyní jinak.
Automobile uvádí, že celý projekt se pohybuje na velmi tenkém ledě a příchod i3 a i8 se minimálně opozdí. Vývoj dalších uvažovaných modelů je pak v tuto chvíli zastaven a v úvahách je podobný krok i v souvislosti s celým projektem. V Mnichově prý zatím stále věří tomu, že se investice do něj nakonec vyplatí, automobilka ale už má připravenou i únikovou strategii pro případ, že by se k tomu neschylovalo. Podrobnější informace pochopitelně nikdo z BMW nechce sdělit, Norbert Reithofer ale uvedl, že zastavení již pokročilého vývoje i3 a i8 by automobilku stálo miliardy (Eur) a vrhlo by ji do stejných zmatků jako neúspěšná akvizice Roveru na konci devadesátých let. Také proto se firma úplnému ukončení elektrické anabáze vyhýbá.
A co se za ten rok stalo? Vlastně nic a to je ta potíž. BMW přišlo na to, co v českých knihách zaznívalo už před dekádami - že elektrická budoucnost je příliš závislá na externích faktorech, které sama automobilka není s to ovlivnit. Elektromobil dnes nemůže být samostatně „životaschopný” vůz z hlediska valné většiny potenciální klientely (hlavně kvůli ceně a omezené využitelnosti pramenící z limitů dnešních akumulátorů) a jeho nedostatky mohou leda částečně zakrýt ohromné státní subvence či investice do infrastruktury. Právě na ty BMW spoléhalo a k těm ve stavu ekonomik jeho klíčových odbytišť (USA, Evropa) či prosté nevůli některých vlád hnát se slepě tímto směrem (Čína) nedochází.
Automobilka bude dozajista lobbovat za to, aby ji v tomto směru bylo „pomoženo”, pravá potíž je ale v tom, že postavila celý projekt na nohách, které není možné nazvat jinak než hliněné. Samotné elektrické vozy prostě dnes nemohou být pro výrobce ekonomicky rentabilní a spoléhat na to, že vše spasí „norská cesta”, kdy úspěch na „trhu” zajistí de facto nedobrovolné příspěvky kupujících všech ostatních aut, není dost dobře možné. Nebo je, ale přináší to rizika, na která dnes BMW naráží.
Jaká bude reálná budoucnost vozů jako je třeba i nejnovější i8 Spyder teprve uvidíme. V úvahách je prý též to, že značka „i” bude maximálně hybridní a svou „příliš novátorskou” tvář průběžně bez větších tanečků odhodí.






Budoucnost projektu BMW i je minimálně nejistá, vývoj (v jakémkoli smyslu tohoto slova) nejde vpřed tak rychle, jak v Mnichově předpokládali
Zdroj: Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Nad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
před 38 minutamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí ještě letos, na cokoli levnějšího ale zapomeňte
před 2 hodinamiMercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
před 3 hodinamiJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
před 5 hodinamiNejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva