Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW při vývoji srovnává novou X5 M se Škodou Kodiaq. Proboha, proč?
7.4.2018 | Petr Prokopec
Používání aut jiných značek při vývoji nových modelů je obecně zažitá praxe, obvykle jde ale o vozy, které si na trhu konkurují. Tak proč BMW srovnává něco se Škodou?
Na sklonku letošního roku bychom se měli dočkat nové generace BMW X5. To na první pohled vypadá jako velký kalup, předchůdce totiž přišel na svět před pouhými pěti roky. Nicméně mnichovská automobilka jej postavila na stejných základech, na kterých stála již druhá generace. Ač tedy došlo na modernizaci pohonných jednotek či příchod svěžejšího designu, samotný základ se datuje k roku 2007. Respektive k počátku milénia, kdy byl zahájen jeho vývoj.
Novinka už s předchůdci nebude mít kromě označení shodného vůbec nic, pod povrchem najdeme novou architekturu CLAR, kterou v Mnichově užívá prakticky cokoliv od řady 3 nahoru. Očekávat tedy můžeme nárůst venkovních rozměrů i místa v kabině, kilogramy by pro změnu měly zamířit dolů. I když vše samozřejmě bude záviset na zvolené motorizaci a výbavě.
V případě motorového prostoru nečekejme příliš drastické změny oproti současnosti, dorazí tedy čtyřválce, šestiválce i osmiválce, a to v benzinovém i dieselovém provedení. Kromě toho je ve hře i plug-in hybrid, stejně jako vrcholné provedení X5 M, které bude znovu disponovat dvakrát přeplňovaným 4,4litrovým osmiválcem. A právě na tento model si dnes posvítíme především.
Vrcholná varianta byla tento týden nafocena s kompletní kamufláží, ze které vykukují pouze enormní čelní ledvinky a diodová světla. Povšimnout si pak můžeme i výrazných vzduchových otvorů, jejich tvar ale zůstává s ohledem na maskování neznámý. Vzadu se pro změnu rýsuje zvětšený střešní spoiler, zatímco na bocích máme tu čest s 21palcovými odlehčenými koly.
Spíše než samotné BMW nás ovšem zaujal jeho doprovod. Chystaný německý stroj při testech po okolí Mnichova doprovázela Škoda Kodiaq, kterou na snímcích můžete vidět. Zprvu jsme si mysleli, že se tam nachomýtla jen náhodou, špionážní fotografové z CarPix nám ale potvrdili, že auta se spolu pohybovala neustále a i červená mnichovská registrační značka naznačuje, že tuto škodovku si pořídila automobilka pro podobné účely.
Je to pozoruhodné, neboť Škodu Kodiaq za přímou konkurenci BMW X5 považovat nelze a když už, tak rozhodně ne ve verzi M. Obecně vzato sice jde o podobné vozy, nicméně tuzemské SUV v podstatě s cenami i výkony končí tam, kde to německé začíná. Automobilky nicméně při vývoji používají různá srovnání, kdy jiný vůz považují za referenční jen v tom či onom ohledu, aniž by jej brali jako konkurenci.
Kodiaq by tak mohl být brán pro X5 jak měřítko prostornosti či komfortu pro některé z cestujících. České SUV na 4,7metrové délce a se 2,8metrovým rozvorem zvládá pobrat až sedm lidí s daleko větším nadhledem než BMW X5, jemuž naměříme o 20 centimetrů více v obou rozměrech. Je podivné, že by mnichovští zrovna toto zjišťovali u vrcholu a nikoliv u základu, eMková BMW - a zvlášť toto - ale už nějaký ten pátek musí umět posloužit jako auta pro každý den, takže ani podobné aspekty u něj nemohou být pominuty.
Tak či onak, BMW chystanou X5 s Kodiaqem v nějakém ohledu srovnává a můžeme jen hádat, o co přesně jde. Třeba vývojářům vnukl nějakou myšlenku Jozef Kabaň, který k BMW od škodovky přestoupil a Kodiaq byl jedním z posledních projektů, na který dohlížel od jeho zrodu až po uvedení do sériové výroby. A je přesvědčen, že něco se na ní podařilo udělat způsobem hodným následování...




Chystané BMW X5 M bylo nachytáno ve společnosti Škody Kodiaq, což je vskutku překvapivý referenční vůz pro vrcholné mnichovské SUV, ať už bavorská automobilka beze škodovku jako referenci pro cokoli
Foto: Motor1
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejčtenější články
Technik Jaguaru a Astonu si splnil sen. Dal v práci výpověď, založil si vlastní automobilku a teď ukázal vlastní sporťák s motorem V12
25.7.2025Elektromobily i po letech na trhu dál katastroficky ztrácí hodnotu, majitelé čelí už po roce i víc než 40procentním propadům
26.7.2025Volkswagen má plán, jak se zachránit. Do dvou let chce začít konkurovat veřejné dopravě
26.7.2025Levné rodinné Hyundai pro 7 dostalo s faceliftem až brutální vzhled, při ceně od 340 tisíc Kč mu ale nikdo nic vyčítat nebude
26.7.2025Pád VW pokračuje. Zisk je dole znovu o 36 procent, klesá už i obrat, nového fackovacího panáka ale nikdo soudný nebere vážně
26.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva