Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard
19.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Náklady spojené s vývojem nových modelů a pohonných ústrojí srazily zisk BMW pod 10 procent. Tím byl ovšem Mnichov pokořen Ingolstadtem.
Náklady se dají zredukovat různě, třeba pomocí modulárních platforem, se kterými dnes počítá prakticky každá větší automobilka. Kam však zajít dále? To je otázka, kterou momentálně řeší BMW. Mnichovská automobilka si proto najala konzultantskou firmu McKinsey, která jí má pomoci s dalšími úsporami. Ty přitom rozhodně nejsou malé, neboť podle německých médií zaměřených na byznys jsou ve hře tři až čtyři miliardy euro (cca 82,5 až 110 mld. Kč) ročně.
Celou situaci přitom odstartovalo zděšení šéfa firmy Norberta Reihofera nad náklady, které provází vývoj nového Mini a BMW řady 1. Mnichovská automobilka tak rázem vypustila do světa prohlášení, ve kterém zmiňuje ponížení výdajů o „stovky milionů Eur ročně“. Cílem samozřejmě není nic jiného než snaha o maximalizaci zisku, kterou ohrožuje vývoj nových technologií, expanze na nové trhy a touha navýšit roční prodeje na 2,5 milionu vozů v roce 2016.
Jsou to přitom hlavně náklady spojené s novými modely a novými pohonnými ústrojími, s nimiž musí BMW v současné době bojovat. Díky výdajům vraženým do vývoje nové generace Mini i modelů typu řady 2 se totiž zisková marže EBIT (tedy zisk před úroky a zdaněním) snížila z 10,8 procent, jichž automobilka dosáhla v roce 2013, na loňských 9,4 %. To sice odpovídá strategii, která počítá s rozmezím 8-10 %, přesto prý nejde o uspokojivý stav.
Dvojnásob to platí v případě poměřování s konkurencí. V prvním letošním čtvrtletí totiž BMW sice svou marži EBIT navýšilo na 9,5 procenta, čímž výrazně deklasovalo Mercedes-Benz a jeho 7 %, zároveň však zůstalo za Audi, které se pyšní 10,1 procenty. A právě kvůli čtyřem kruhům je třeba přitlačit na pilu. Proto by již od příštího roku chtělo BMW zredukovat výdaje spojené se mzdami o 100 milionů Eur ročně (2,75 mld. Kč).
Tyto novinky přitom mají být naprosto jasnou zprávou pro investory, že BMW navzdory rekordním tržbám a prodejům (loni to byly dva miliony nových aut) zůstává nadále soustředěné na dosahování zisku a nehodlá usnout na vavřínech. Jelikož navíc zásadní komponenty (tříválec, hybridní technika, elektromotor a platforma UKL1) jsou již hotové, dojde zároveň také k ponížení nákladů spojených s vývojem.
Zatímco tedy loni šlo na výzkum a nové modely přibližně 6,3 procenta všech výdajů, pro letošek by se BMW mělo držet někde v pásmu 5 až 5,5 %. Do prodeje přitom dorazí (či již dorazily) nové modely jako řada 4 Gran Coupe nebo X4. Automobilka tak na konci roku očekává „značné navýšení“ zisku před zdaněním. Pokud pak k takovému vývoji přihodíme plánované redukce, pak zjevně budou moci v Mnichově přehazovat prachy vidlemi.


























BMW X4 a 4 Gran Coupe jsou novinkami, které značce pomohou k letošnímu vyššímu zisku. I přesto ovšem v Mnichově počítají s budoucími výraznými redukcemi nákladů
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 3 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtoval přes 460 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
