Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové v testu nové Škody Scala vyjmenovali i řadu nedostatků
10.4.2019 | Petr Prokopec
Ať už Čech o jakékoli nové Škodě řekne cokoli, vždy bude jeho pohled zpochybňován už kvůli tomu, že pochází ze stejné země jako sama automobilka. Co si tedy myslí Britové?
Když automobilky u nového modelu, který cílí na tytéž zákazníky jako jeho předchůdce, použijí jiné jméno, obvykle to znamená, že předchozí produkt neuspěl podle jejich představ. Překvapivě se tak děje poměrně často, třeba Ford takto Focusem nahradil Escort. A také Opel již nemá ve svém portfoliu Vectru, nýbrž Insignii. Jedna značka si však v této strategii začíná více než libovat, přičemž kvůli jejímu hledání nemusíme ani opouštět českou kotlinu. Jak totiž asi již tušíte, řeč bude o Škodě.
Mladoboleslavská automobilka ještě donedávna povětšinou hledala názvy pro své novinky ve své vlastní minulosti. Takto třeba v roce 2012 přišel na svět Rapid. Dané označení však značka použila vícekrát, poprvé před čtyřiaosmdesáti lety. Evidentně pro ni tedy má váhu a dalo by se čekat, že jím bude označena i novinka. Jenže ta nese jméno Scala. Podle Škody má nový název symbolizovat posun, jaký nový vůz vůči předchůdci učinil.
Jde však o pouhé marketingové klišé nebo o realitu? To momentálně zjišťují zástupci tisku a mezi nimi i britský Auto Trader, který se nebojí nejen pochválit, jak to s oblibou činí Češi, ale popisuje i řadu nedostatků. Nicméně i tak redaktor Ivan Aistrop uznává, že vůči Škodě Rapid ušla novinka řádný kus cesty.
Podvozek Scaly je podle něj typický pro vozy postavené na modulární platformě MQB. Architektura je tedy poměrně nepoddajná a přenáší do kabiny řadu nerovností vozovky. Patrné je to hlavně v nižších rychlostech. Kupodivu přitom všechna testovací vozidla byla vybavena podvozkem s nastavitelnou tvrdostí tlumičů, nicméně ani v měkčím režimu nezvládaly vyžehlit veškeré nerovnosti, zvláště při použití velkých litých kol.
Čím působivěji tedy bude Scala vypadat zvenčí, tím více bude trpět posádka uvnitř. A nikoliv jen kvůli podvozku, zrovna chválou není zahrnut ani motor, v tomto případě litrový tříválec se 115 koňmi. Již koncepce této jednotky do značné míry ubírá kultivovanost, v případě Škody Scala je však třeba počítat s výraznějšími vibracemi přenášenými do interiéru.
Palec nahoru nedostalo ani řízení, které je příliš lehké prakticky v jakémkoliv jízdním režimu kromě toho sportovního. Tento nedostatek, stejně jako výše zmíněné, jsou ovšem tradiční slabinou koncernových vozů. K odstranění prostředního může napomoci pořízení objemnějšího čtyřválce, kdy ten benzinový jménem 1,5 TSI dává 150 koní. V takové chvíli je však třeba navýšit rozpočet a tedy částečně vymazat jeden z tradičních kladů Škody.
Pokud se rozhodnete držet dynamicky vcelku na uzdě a tříválec akceptujete, dostanete se z útratou pod 400 tisíc. Sice bude jezdit bez adaptivního podvozku, na druhou stranu však na 16palcových kolech, za něž bude vaše pozadí vděčno. Stejně jako si kolena či hlava nikdy nebudou stěžovat na nedostatek místa, a to ani vepředu, ani na zadních sedadlech, kam se dva dospělí vejdou bez problému.
Právě prostorná kabina, stejně jako zavazadelník, jsou spolu s nízkou cenou i nadále nepřebitelnými argumenty značky. Scala je tak dle Aistropa dalším typickým modelem Škody, jenž sice své dražší sourozence nepřekoná třeba kvalitou některých plastů v interiéru, ovšem bezpečnostními a asistenčními systémy míří na špici v rámci nabídky celé automobilky. Skok vůči Rapidu je tedy potvrzen a opravdu není malý, stejně tak ale není bezchybný.










Britský Auto Trader sice nemá při hodnocení Škody Scala nasazené růžové brýle, i tak ovšem mladoboleslavskou novinku doporučuje, a to přes řadu nedostatků, které jmenuje
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 8 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před hodinouVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 2 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 4 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 5 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva