Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové vybírali nejlepší ojetý výkonný hatchback, vítěz nadšence nepřekvapí
18.3.2020 | Petr Prokopec
Pokud jste poznali tato auta, když byla nová, víte, že těžké bylo tehdy odolat hlavně vůni bavorského vdolku. Jak je tomu s odstupem času? Podle Fifth Gearu pořád stejně, přes jisté výtky.
Ještě před pár týdny zpět v automobilovém průmyslu hlavním strašákem zpřísňování emisních limitů Evropskou unií, v mezičase ale do hry neočekávatelným způsobem zasáhla pandemie nového viru. Důsledkem toho vpádu budou ekonomické problémy a pro řadu lidí se tak koupě nového automobilu může stát nedosažitelným snem. Není však třeba truchlit, neboť s postupem času se mezi ojetiny dostaly i takové vozy, za které bychom kdysi obětovali i ledvinu. Mnohé z nich navíc ještě nezatěžoval ani poněkud pofidérní boj proti klimatickým změnám, což znamená, že pod jejich kapotou najdete atmosférické motory a v interiéru manuální převodovku.
Britský Fifth Gear se rozhodl srovnat hned tři takové vozy, byť je třeba předem upozornit, že Renault Mégane RS 275 Trophy poněkud vyčuhuje z davu. Nikoliv pouze svým výraznějším designem, který je umocněn zářivě žlutým lakem, ale také hnacím ústrojím. Přední kola roztáčí přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Jeho 275 koní nicméně má nadále na starosti manuál a navíc nechává oba dva konkurenty za sebou.
Jako první se Vicky Butler-Henderson posadí za volant Volkswagenu Golf R32, který vznikl v rámci páté generace „lidového vozu“, ve druhém sledu pak na řadu přijde BMW řady 1 první generace v provedení 130i. Ve srovnání s francouzskou konkurencí tu tak máme citelně starší auta, což se neodráží pouze na jejich výrazně nižší ceně, ale také na pohonném ústrojí. VW nabízí 3,2litrový atmosférický šestiválec a pohon 4x4, BMW pak třílitrový šestiválec roztáčející zadní kola.
Oba němečtí zástupci díky tomu zvládají zrychlení z klidu na stovku za čas přesahující 6 sekund, zatímco Renault se dostává pod tuto metu. Ovšem jeho doprovodný soundtrack není tak příjemný. Problematický pak může být i provoz celé trojice, zvláště pokud si při nákupu nedáte dostatečný pozor. V případě VW tak Vicky radí prověřit hlavně korozi či výměnu rozvodového řetězu. Nákladné je pak i nahrazení automatické převodovky DSG či zadních brzdových třmenů.
U BMW je třeba dávat pozor na úniky oleje, stejně jako na svíčky, už jen proto, že nejsou pouze dražší, ale oproti Renaultu jich potřebujete šest. Megane oproti tomu trpí hlavně na zatíženou přední nápravu, což může vyústit v nákladné opravy ložisek či celého zavěšení. Zapotřebí je také zkontrolovat, zda motor neprošel tuningem. Pokud jej neměl ve svých rukou opravdový specialista, čeká vás dříve nebo později jeho výměna či minimálně generálka.
Pozitiva i negativa tím máme zmapované, zbývá tak jen vyhlášení vítěze. Tím je v očích Vicky nakonec nepřekvapivě BMW, které nabízí klasickou koncepci, tedy objemný řadový atmosférický motor vpředu a pohon zadních kol. Mezi tím se pak nachází manuál zasazený do sice poněkud nudného interiéru, snadné vyprovokování zádě do smyku však jakékoliv tyto nešvary dokáže zaplašit. A to ani nemluvíme o ceně, která klesla opravdu velmi nízko. Hodně zajímavé auto to bylo už v době svého vzniku a zjevně jím zůstává dodnes.








Je lepší BMW 130i, Renault Mégane RS nebo VW Golf R32? Vicky Butler-Henderson z Fifth Gearu má ve volbě ojetého hot hatche jasno
Zdroj: Fifth Gear@Youtube
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nejnovější články
Němci otestovali 18 typů pneumatik pro zimu i léto, ty nejlepší z nich prý šetří peníze bez vrásek
před 11 hodinamiLevný model Tesly je prý zpátky na stole poté, co nové „holobyty” nezabodovaly podle očekávání
včeraŠéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
včeraFord přiznal, že zrušil polovinu objednávek lithia pro příští roky, o skutečné budoucnosti to říká vše
včeraChorvat naplňuje pohádku o chudákovi, který se stal králem. Chce vyplatit Porsche a ovládnout celé Bugatti
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.17. 22:01 - Truck Daškam
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.17. 18:49 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.17. 18:40 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch