Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Budoucnost Mitsubishi prý leží v plug-in hybridech. Dokážou ale značku zachránit?
25.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje automobilky se třemi diamanty ve znaku klesají v Evropě i Americe. Zvrat mají přinést produkční verze konceptů XR-PHEV a GC-PHEV.
Ještě před pár lety mělo Mitsubishi pomalu největší potenciál z japonských automobilek, a to i díky jeho sportovním aktivitám. S výjimkou Subaru totiž asi jen málokdo dokázal vyjmenovat jiného účastníka světového rallye než Lancer Evo, zbytku planety pak pro změnu nezřídka učarovalo Pajero, slavný to vítěz náročného Dakaru. Jenže kdeže loňské sněhy jsou. Rallye je dnes především díky Sébastienu Loebovi spojené s Citroënem, popř. dnes díky mladšímu Sébastianovi s Volkswagenem, vytrvalostnímu závodu ženoucímu se přes písek i kameny vládnou Mini, Volkswagen a Kamaz.
Tři diamanty ovšem neopouštějí dobité kóty jen na poli závodním, ale také v rámci prodeje běžných modelů. Stačí se jen podívat na evropskou bilanci, která je za letošních deset měsíců o 8,1 procenta níže než loni (54 203 kusů versus 58 997 ks). Samozřejmě, Starý kontinent není v tomto směru zrovna bernou mincí, dobře ovšem Mitsubishi není ani za oceánem. Zatímco totiž v roce 2002 činily americké prodeje 345 111 nových vozů, letos značka s 49 733 registracemi nepřekonala ani evropskou bilanci.
Je tedy zřejmé, že Mitsubishi má problém, otázkou ovšem je, zda si aktuálními plány nezadělává na ještě větší. Podle prezidenta značky Osamu Masuka bychom se totiž v brzké budoucnosti měli dočkat většího množství hybridních modelů, jež předznamenával tokijský autosalon. V Americe by pak navýšení prodejů až na 150 000 kusů ročně (trojnásobek letošního stavu) v roce 2017 měla vést nová generace modelu Outlander Sport, která dorazí do tří let.
Důvod těchto kroků je vcelku jasný. Outlander Sport (nám známý jako ASX) je nejprodávanějším zaoceánským modelem (letos bylo prodáno 20 534 kusů) a tak je třeba kout železo, dokud je žhavé. Zvláště, pokud by v portfoliu přibyla i hybridní verze, která by se vyznačovala alespoň papírovou nízkou spotřebou. Jenže v té chvíli bude dozajista otázkou cena. Stačí si totiž uvědomit, že již nyní dáte za pětistupňový manuál, pohon předních kol a 117 benzinových koní 360 000 Kč (po slevě).
Hybrid s vyššími úrovněmi výbavy (nedá se asi předpokládat, že by tato pohonná jednotka byla k mání od základu) by tak mohl atakovat milionovou cenovku, za kterou je prakticky neprodejný. Jistě, americká cena by i díky možné výrobě v továrně Mitsubishi v Illinois byla výrazně nižší, stále by se ovšem nejednalo o dostatečně konkurenceschopnou nabídku.
Navíc jsou tu technické parametry, které asi Američany milující osmiválce sotva okouzlí. Pod kapotou koncepčního XR-PHEV se totiž nachází jen 1,1litrový tříválec s turbodmychadlem a elektromotorem, jejichž celkový výkon činí 136 koní. Na elektřinu tak sice má zvládnout ujet 85 km, nic zásadního však od této novinky nemůžeme čekat v oblasti jízdní dynamiky.
O trochu větším příslibem je model GC-PHEV, který pod kapotu dostal šestiválcový motor. Tato novinka by přitom měla být předobrazem příští generace Mitsubishi Pajero, které tak možná bude znovu základním stavebním kamenem reputace značky. Aktuálně si však nemyslíme, že by na tomto základu bylo možné vybudovat celou existenci kdysi slavné automobilky, nejúspěšnější, a to z ryze faktických důvodů, jsou u zákazníků stále klasické koncepce, mezi nimiž už Mitsu nějakou chvíli neexceluje...
Mitsubishi GC-PHEV Concept









Mitsubishi XR-PHEV Concept
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejnovější články
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
včera
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
včera
Porsche dokonalo obrat, své chystané elektrické sporťáky předělává na elektrický pohon ve všech verzích
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
