Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Budoucnost Mitsubishi prý leží v plug-in hybridech. Dokážou ale značku zachránit?
25.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje automobilky se třemi diamanty ve znaku klesají v Evropě i Americe. Zvrat mají přinést produkční verze konceptů XR-PHEV a GC-PHEV.
Ještě před pár lety mělo Mitsubishi pomalu největší potenciál z japonských automobilek, a to i díky jeho sportovním aktivitám. S výjimkou Subaru totiž asi jen málokdo dokázal vyjmenovat jiného účastníka světového rallye než Lancer Evo, zbytku planety pak pro změnu nezřídka učarovalo Pajero, slavný to vítěz náročného Dakaru. Jenže kdeže loňské sněhy jsou. Rallye je dnes především díky Sébastienu Loebovi spojené s Citroënem, popř. dnes díky mladšímu Sébastianovi s Volkswagenem, vytrvalostnímu závodu ženoucímu se přes písek i kameny vládnou Mini, Volkswagen a Kamaz.
Tři diamanty ovšem neopouštějí dobité kóty jen na poli závodním, ale také v rámci prodeje běžných modelů. Stačí se jen podívat na evropskou bilanci, která je za letošních deset měsíců o 8,1 procenta níže než loni (54 203 kusů versus 58 997 ks). Samozřejmě, Starý kontinent není v tomto směru zrovna bernou mincí, dobře ovšem Mitsubishi není ani za oceánem. Zatímco totiž v roce 2002 činily americké prodeje 345 111 nových vozů, letos značka s 49 733 registracemi nepřekonala ani evropskou bilanci.
Je tedy zřejmé, že Mitsubishi má problém, otázkou ovšem je, zda si aktuálními plány nezadělává na ještě větší. Podle prezidenta značky Osamu Masuka bychom se totiž v brzké budoucnosti měli dočkat většího množství hybridních modelů, jež předznamenával tokijský autosalon. V Americe by pak navýšení prodejů až na 150 000 kusů ročně (trojnásobek letošního stavu) v roce 2017 měla vést nová generace modelu Outlander Sport, která dorazí do tří let.
Důvod těchto kroků je vcelku jasný. Outlander Sport (nám známý jako ASX) je nejprodávanějším zaoceánským modelem (letos bylo prodáno 20 534 kusů) a tak je třeba kout železo, dokud je žhavé. Zvláště, pokud by v portfoliu přibyla i hybridní verze, která by se vyznačovala alespoň papírovou nízkou spotřebou. Jenže v té chvíli bude dozajista otázkou cena. Stačí si totiž uvědomit, že již nyní dáte za pětistupňový manuál, pohon předních kol a 117 benzinových koní 360 000 Kč (po slevě).
Hybrid s vyššími úrovněmi výbavy (nedá se asi předpokládat, že by tato pohonná jednotka byla k mání od základu) by tak mohl atakovat milionovou cenovku, za kterou je prakticky neprodejný. Jistě, americká cena by i díky možné výrobě v továrně Mitsubishi v Illinois byla výrazně nižší, stále by se ovšem nejednalo o dostatečně konkurenceschopnou nabídku.
Navíc jsou tu technické parametry, které asi Američany milující osmiválce sotva okouzlí. Pod kapotou koncepčního XR-PHEV se totiž nachází jen 1,1litrový tříválec s turbodmychadlem a elektromotorem, jejichž celkový výkon činí 136 koní. Na elektřinu tak sice má zvládnout ujet 85 km, nic zásadního však od této novinky nemůžeme čekat v oblasti jízdní dynamiky.
O trochu větším příslibem je model GC-PHEV, který pod kapotu dostal šestiválcový motor. Tato novinka by přitom měla být předobrazem příští generace Mitsubishi Pajero, které tak možná bude znovu základním stavebním kamenem reputace značky. Aktuálně si však nemyslíme, že by na tomto základu bylo možné vybudovat celou existenci kdysi slavné automobilky, nejúspěšnější, a to z ryze faktických důvodů, jsou u zákazníků stále klasické koncepce, mezi nimiž už Mitsu nějakou chvíli neexceluje...
Mitsubishi GC-PHEV Concept









Mitsubishi XR-PHEV Concept
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha