Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč

Výrobce nejrychlejšího vozu planety zoufale hledá zákazníky pro posledních 40 exemplářů. Bez nich se totiž nemůže pustit do výroby novinky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč

14.2.2014 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč

/

Výrobce nejrychlejšího vozu planety zoufale hledá zákazníky pro posledních 40 exemplářů. Bez nich se totiž nemůže pustit do výroby novinky.

Vypadá to, že automobilka Bugatt] se ocitla v pasti. Rozhodla se totiž, že dokud Veyron nevyprodá stávající, nepustí se do příprav výroby jeho nástupce. To nezní nelogicky, jenže celá věc má háček v době, která uplynula od premiéry nejrychlejšího supersportu světa. Tisícikoňové kupé totiž debutovalo před dlouhými osmi lety a morálně je ještě o dost starší, což pro mainstreamové značky často představuje skoro jeden a půl životního cyklu. Asi bychom se proto neměli divit, že expedice posledních volných exemplářů se čím dál tím více zadrhává.

Bugatti přitom již v době premiéry oznámilo, že na prodej bude 300 kupátek, které později doplnilo 150 exemplářů provedení Grand Sport. Zatímco však vůz s pevnou střechou jako nový již nekoupíte, model s odnímatelným střešním panelem teprve nedávno oslavil sto prodaných kusů. Od té doby značka sice udala dalších 10 exemplářů, dalších 40 však nadále hledá majitele a nezdá se, že by jim to šlo snadno.

Značka proto vyrazila zejména na americkou půdu s akcí Dynamic Drive Experience, v jejímž rámci bude vždy pětadvaceti potenciálním zájemcům umožněno řízení verze Grand Sport na silnici i na uzavřené letištní ranveji. Snadno tak budou moci okusit potenciál vozu, díky čemuž by opojnému zrychlení mohli propadnout a ihned sepsat objednávku.

Pro Bugatti je přitom každý podpis nadmíru důležitý, neboť zmíněných 40 exemplářů představuje 62,5 milionu Eur (cca 1,7 miliardy korun) na tržbách. Tyto finance by následně mohly být využity na vývoji novinky, jenž podle šéfa značky Dr. Wolfganga Schreibera nedávno začal. Tím se ovšem dostáváme k faktu, že novou generaci hned tak neuvidíme.

Pokud by totiž vše šlo jako po másle, pak poslední exemplář stávajícího Bugatti Veyron by mohl montážní linky opustit někdy za dvanáct měsíců. Jak ovšem víme z minula, vývoj tohoto extrémního supersportu zabral koncernu VW Group více než sedm let. I s nově nabytými zkušenostmi jsme tak od příchodu novinky vzdáleni minimálně čtyři roky.

Uvidíme tedy, jak se letos bude celá situace vyvíjet, přičemž jistotou se zřejmě stane řada dalších limitovaných edic, které Bugatti pomáhají produkci vyprodávat. Jestli budou úspěšně a jak budou přicházet, ukáže jen čas.


Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 1 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 01Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 2 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 02Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 3 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 03Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 4 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 04Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 5 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 05Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 6 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 06Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 7 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 07Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 8 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 08Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 9 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 09Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 10 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 10Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 11 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 11Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 12 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 12Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 13 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 13Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 14 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 14Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 15 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 15Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 16 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 16Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 17 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 17Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč - 18 - Bugatti Veyron Grand Sport Legends Meo Costantini 18
Na dosud nerozhodnuté zákazníky zabírají speciální edice Bugatti Veyron (na snímcích je provedení Grand Sport Legends Meo Costantini). Dá se tedy předpokládat, že letos jich rovněž pár uvidíme

Zdroj: Bloomberg

Petr Prokopec

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše