Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč
14.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výrobce nejrychlejšího vozu planety zoufale hledá zákazníky pro posledních 40 exemplářů. Bez nich se totiž nemůže pustit do výroby novinky.
Vypadá to, že automobilka Bugatt] se ocitla v pasti. Rozhodla se totiž, že dokud Veyron nevyprodá stávající, nepustí se do příprav výroby jeho nástupce. To nezní nelogicky, jenže celá věc má háček v době, která uplynula od premiéry nejrychlejšího supersportu světa. Tisícikoňové kupé totiž debutovalo před dlouhými osmi lety a morálně je ještě o dost starší, což pro mainstreamové značky často představuje skoro jeden a půl životního cyklu. Asi bychom se proto neměli divit, že expedice posledních volných exemplářů se čím dál tím více zadrhává.
Bugatti přitom již v době premiéry oznámilo, že na prodej bude 300 kupátek, které později doplnilo 150 exemplářů provedení Grand Sport. Zatímco však vůz s pevnou střechou jako nový již nekoupíte, model s odnímatelným střešním panelem teprve nedávno oslavil sto prodaných kusů. Od té doby značka sice udala dalších 10 exemplářů, dalších 40 však nadále hledá majitele a nezdá se, že by jim to šlo snadno.
Značka proto vyrazila zejména na americkou půdu s akcí Dynamic Drive Experience, v jejímž rámci bude vždy pětadvaceti potenciálním zájemcům umožněno řízení verze Grand Sport na silnici i na uzavřené letištní ranveji. Snadno tak budou moci okusit potenciál vozu, díky čemuž by opojnému zrychlení mohli propadnout a ihned sepsat objednávku.
Pro Bugatti je přitom každý podpis nadmíru důležitý, neboť zmíněných 40 exemplářů představuje 62,5 milionu Eur (cca 1,7 miliardy korun) na tržbách. Tyto finance by následně mohly být využity na vývoji novinky, jenž podle šéfa značky Dr. Wolfganga Schreibera nedávno začal. Tím se ovšem dostáváme k faktu, že novou generaci hned tak neuvidíme.
Pokud by totiž vše šlo jako po másle, pak poslední exemplář stávajícího Bugatti Veyron by mohl montážní linky opustit někdy za dvanáct měsíců. Jak ovšem víme z minula, vývoj tohoto extrémního supersportu zabral koncernu VW Group více než sedm let. I s nově nabytými zkušenostmi jsme tak od příchodu novinky vzdáleni minimálně čtyři roky.
Uvidíme tedy, jak se letos bude celá situace vyvíjet, přičemž jistotou se zřejmě stane řada dalších limitovaných edic, které Bugatti pomáhají produkci vyprodávat. Jestli budou úspěšně a jak budou přicházet, ukáže jen čas.


















Na dosud nerozhodnuté zákazníky zabírají speciální edice Bugatti Veyron (na snímcích je provedení Grand Sport Legends Meo Costantini). Dá se tedy předpokládat, že letos jich rovněž pár uvidíme
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před hodinouNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před hodinouCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 9 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 11 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva