Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bývalí zaměstnanci Volkswagenu musí firmě zaplatit zpět 7,3 miliardy Kč
10.6.2021 | Petr Prokopec
Volkswagen se snaží získat peníze, jak se dá, tak proč si něco nevzít od svých dřívějších zaměstnanců, když to situace dovoluje? Většinu z těchto peněz navíc nebudou muset zaplatit přímo oni.
Skandál Dieselgate stál koncern VW Group obrovské peníze. Mohli bychom pak zmínit i ztrátu důvěry, ovšem co si budeme namlouvat, lidé mají tendenci zapomínat a řada z nich dnes koncern považuje spíše za velkého příznivce elektromobility než za společnost, která podváděla s emisemi svých dieselových aut. Máme tu tedy hlavně pokuty, náklady na soudy a právníky a různé kompenzace, jenž musel VW Group uhradit v mnoha zemích. A účet za všechny patálie stále není konečný.
Firma navíc musí s nejasnými vyhlídkami investovat miliardy do elektromobility, a tak se snaží získat peníze, jak se dá. Víme o řadě pikantních kroků, dealery jsme například byli informováni o revidování některých dřívějších bonusů zaplacených v souvislosti s podporou prodeje nových aut. Detaily vzhledem k delikátnosti případu zatím nemůžeme odhalit, firma ale vyžaduje dokazovat oprávněnost bonusů vyplacených i před rokem či dvěma způsoby, které s ohledem na časový rozestup není rozumně možné realizovat - dost možná v očekávání, že bonusy či jejich část budou muset být pro neprůkaznost oprávněnost vráceny.
Vracet se ale dají i jiné věci, například odměny vyplacené zaměstnancům. Právě o tom bude řeč dnes a jde o výsledek vyšetřování kauzy Dieselgate, které odstartovalo již v roce 2015. Do role jednoho z viníků pasovalo tehdejšího šéfa koncernu Martina Winterkorna, který sice namítal, že o manipulacích s motory nevěděl do chvíle, než vše prosáklo na veřejnost, vyšetřovatelé však dané tvrzení vyvrátili. Winterkorn tak byl obviněn z porušení povinnosti při správě cizího majetku.
Winterkorn tak musí vrátit část svých příjmů a souhlasil se zaplacením 11,2 milionu Eur (cca 284,6 milionu korun), což pochopitelně není malá suma. A není není jediný, kdo musí sáhnout do peněženky. Vyšetřovatelé ze zapojení do skandálu viní i bývalého šéfa Audi Ruperta Stadlera, kterému byla vyměřena kompenzace 4,1 milionu Eur (104,2 mil. Kč). Někdejší člen vedení Audi Stefan Knirsch pak musí zaplatit 1 milion Eur (25,5 mil. Kč), jeden z šéfů Porsche Wolfgang Hatz pak 1,5 milionu Eur (38,2 mil. Kč).
Kasa VW Group tak celkově nabobtná o 288 milionů Eur (cca 7,3 miliardy Kč). Bývalí zaměstnanci ale přímo zaplatí pouze část této sumy, neboť více dle zákona ani nemohou. Větší část tak pokryje pojištění jejich odpovědnosti, které za ně automobilka sjednala. Jde tedy o celkem tučnou sumu, ve srovnání s celkovými náklady na řešení Dieselgate či investice do elektromobility to ale není zase tak významná částka. Významnější jsou zmíněné sumy pro samotné hříšníky, ale odtud potud - např. Winterkornovi VW jen za rok 2014 vyplatil 16 milionů Eur (406,6 mil. Kč), ve výsledku tak nebude vracet zpátky ani svou roční gáži.

Bývalý šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn musí kvůli své roli v kauze Dieselgate zaplatit takřka 285 milionů korun. Celkově VW ale od svých bývalých zaměstnanců dostane přes 7 miliardy, většinu ovšem přes pojišťovny. Foto: Volkswagen
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superbike v Jerezu po pátku včera 17:30
- PP v Jerezu Mattia Casadei, 20. Vostatek včera 17:16
- V MotoGP začal nejrychleji Bezzecchi včera 16:53
- Salač nepostoupil přímo, musí absolvovat Q1 včera 16:33
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou včera 12:14
Nejnovější články
Němci otestovali 18 typů pneumatik pro zimu i léto, ty nejlepší z nich prý šetří peníze bez vrásek
před 9 hodinamiLevný model Tesly je prý zpátky na stole poté, co nové „holobyty” nezabodovaly podle očekávání
před 11 hodinamiŠéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
včeraFord přiznal, že zrušil polovinu objednávek lithia pro příští roky, o skutečné budoucnosti to říká vše
včeraChorvat naplňuje pohádku o chudákovi, který se stal králem. Chce vyplatit Porsche a ovládnout celé Bugatti
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.17. 22:01 - Truck Daškam
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.17. 18:49 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.17. 18:40 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch