Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bývalý šéf Nissanu podruhé po svém útěku před japonskou justicí vystoupil na veřejnosti
1.10.2020 | Petr Prokopec
Brzy uplyne rok od chvíle, kdy nicnetušícím Japoncům uprchl, přesto jsme jej od té doby mohli vidět veřejně vystoupit jen jednou. Teď to udělal podruhé s cílem pomoci Libanonu a možná se i začít politicky angažovat.
Vstoupí bývalý šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn do politiky? Je to něco, co nás napadlo už dříve, teď je to ale zdá být o poznání pravděpodobnější. Včera teprve podruhé vystoupil na veřejnosti od chvíle, kdy loni v prosinci za dramatických okolností uprchl z Japonska do Libanonu. A zatímco během svého prvního vystoupení vysvětloval, proč Zemi vycházejícího slunce opustil, v tom druhém prohlašoval, že hodlá všemi silami pomoci libanonskému lidu.
Libanon je aktuálně na počátku největší ekonomické a finanční krize ve své moderní historii. Kolaps země započal již před příchodem koronaviru, pandemie jej ale ještě více umocnila. V březnu tak vůbec poprvé nebyly splaceny vládní půjčky, po čemž následoval propad hodnoty místní měny, hyperinflace a nárůst chudoby i nezaměstnanosti. Vše se pak ještě zhoršilo 4. srpna, kdy v Bejrútu došlo k masivnímu výbuchu, který po sobě zanechal mrtvé, zraněné a hlavně miliardové škody.
Libanon je tak nyní na dně, stejně jako byl svého času Nissan. A tak jako japonskou automobilku by Ghosn rád pozvedl celou zemi. Momentálně proto oznámil start iniciativy, na které spolupracuje s místní univerzitou USEK. Pod společnými křídly přitom má vzniknout program na vzdělávání vrcholných manažerů. Stejně tak bude vybudováno nové tréninkové centrum, které se zaměří na technologie budoucnosti a podporu start-upů.
„Samozřejmě, že budu této iniciativě k dispozic, stejně jako chci být nápomocen celé zemi a společnosti. Pokud nyní Libanon něco skutečně potřebuje, pak jsou to nová pracovní místa. Když si vychováme vrcholný management, vychováme i lidi silné natolik, aby zvládli vést společnosti v těchto těžkých časech, aby je rozvíjeli a aby vytvářeli nová pracovní místa,“ uvedl Ghosn k chystanému vzdělávacímu programu.
Někdejší šéf francouzsko-japonské aliance zároveň dodal, že jedním z důvodů, proč má Libanon nouzi o zahraniční investory, je nedostatek důvěry. Země je totiž vnímána jako zkorumpovaná. „Pokud si ale získáme zpět důvěru, dorazí i peníze. To není problém,“ zmínil dále Ghosn s tím, že i na tuto oblast se program zaměří. Jim vychovaní manažeři by totiž měli být natolik silní, aby se vypořádali se špatnými zkušenostmi i nefér jednáním.
„Jsem připraven těmto mladým lidem pomoci všemi mými silami,“ dodal Ghosn a zdůraznil, že Libanon nyní potřebuje jakékoliv činy. Vlastně tak není překvapivé, že místní jej vnímají jako hrdinu. A právě z davů se začínají ozývat návrhy na jmenování ex-šéfa Renaultu a Nissanu do vlády. To by bylo vskutku kuriózní, ovšem na druhou stranu i pragmatické. Dá se totiž předpokládat, že Ghosn by Libanonu v jeho exekutivě spíše prospěl, než uškodil, jedním z nejrespektovanějších manažerů v celé historii automobilového průmyslu se nestal náhodou.



Svého času Carlos Ghosn zachránil Nissan. Nyní se zjevně chystá zachránit celý Libanon. Foto: Nissan, Hussein Malla/AP
Zdroj: AP
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva