Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Caterham míří do mainstreamu, crossovery a městské vozy prý nabídne do 5 let
23.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Spojení se světem formule 1 je třeba využít i podpořit. A to zejména modely, které se prodávají a které zároveň přijdou s nízkými emisemi.
S jídlem roste chuť, říká se. A kdysi malosériové sportovní automobilky jí v poslední době mají opravdový nadbytek. Takové Porsche 911 proto v nabídce německé značky hraje až třetí housle (a s příchodem novinky Macan zaleze ještě dále do pozadí), Maserati, Lamborghini nebo Jaguar míří do segmentu off-roadů, který je pro ně polem neprozkoumaným (až na rozzuřeného býka, který zde krátce působil s modelem LM002). Ve stejném segmentu to pak zřejmě bude chtít zkusit také britský Caterham.
Tento záměr automobilka již jednou avizovala, její šéf Tony Fernandes útok na mainstream nyní potvrzuje. Crossoverem to asi začne, další na řadě budou malá městská auta. První vlaštovky bychom se měli dočkat do pěti let, což rozhodně není enormně vzdálená budoucnost. Koneckonců, Fernandes se opravdu musí snažit, neboť peníze vydělané na veřejných silnicích mu pomohou ve vývoji monopostu F1. A ten pak pro změnu bude lepším reklamním nosičem.
Je tak víceméně jasné, proč Caterham přistoupil ke spolupráci se Suzuki. Jakožto globální značka s plánovanými většími prodeji totiž již nebude moci spoléhat na benevolentní výjimky z pravidel Evropské unie. Dá se proto předpokládat, že přeplňovaný tříválec neskončí jen pod kapotou Sedmičky, ale že jej dostanou i chystané novinky. Zvláště pak u čtyřdveřového městského prcka bude dávat velký smysl.
Své fanoušky přitom Fernandes ujišťuje o tom, že v žádném případě nedopustí ztrátu duchovního dědictví Colina Chapmana. Nízké hmotnosti bychom se tak měli dočkat i u nových modelů Caterhamu, otázkou je však zábava za volantem. Té si sice rovněž máme dočkat i nadále, pouhých 81 koní produkovaných zmiňovaným tříválcem ale již mnoho optimismu nevzbuzuje.
Uvidíme tedy, čeho se do pěti let skutečně dočkáme. Jistotou je totiž pouze příchod nového kupé, na kterém Caterham pracuje společně s Renaultem. To zřejmě bude posledním rozšířením portfolia značky, které potěší srdce automobilového fandy. Samozřejmě za předpokladu, že nedorazí s oním tříválcem.





Zvažovaný crossover Caterhamu se již ukázal na prvních neoficiálních ilustracích. Takto si jej představuje indický designér Prasanta K Goutam
Zdroj: Autocar, Ilustrace: Raul Juanatey Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub