Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je
6.10.2022 | Petr Miler
Může se zdát, že zrovna takové auto dnes jako ojeté nemůže jít koupit výhodně, ale opak je pravdou. I když jde o obecně žádoucí model, pro tuto verzi se lidé do bazarů kvůli předsudkům neženou. VW Touareg II s motorem V8 TDI tak dnes snadno koupíte levněji než základní Octavii.
Situace na trhu s auty zůstává složitá. I když časy nekonečné poptávky jsou dávno pryč, vysoké ceny ojetin povolují jen obtížně. Je to dáno řadou faktorů od obecné drahoty (existuje něco jako cenová hierarchie a ceny aut navzdory omezenému zájmu zůstávají v určitém poměru k jiným věcem) až po fakt, že trh s novými vozy je nadále rozvrácený a část zájemců o nové auto do bazarů pořád přivádí. Ti jsou pak zejména za mladší ochotni zaplatit hodně, což prodejce udržuje v naději a ceny drží vysoko.
Pořád ale existují auta, která lze i za této situace koupit relativně výhodně. A toto je jedním z nich. Jde o Volkswagen Touareg, který Němci přivedli na svět v roce 2002 jako vůbec první pokus o luxusní SUV celého koncernu. Začátky byly složité, protože zákazníci neměli důvěru v obří VW za vysokou cenu, odvaha a trpělivost se automobilce vyplatila - tento model se postupně stal prodejním hitem a dnes platí mezi velkými SUV za stálici.
Volkswagen tak už dnes prodává třetí generaci Touaregu, který byl a je z hlediska univerzálnosti využití jedním z nejlepších aut své třídy. Toto SUV se jako jedno z mála drží tradičních hodnot aut této kategorie - může se chlubit vysokou úrovní komfortu, slušnými výkony i dobrými terénními schopnostmi. Kvalitu je ale třeba v případě nového vozu vyvážit skoro zlatem - nový Touareg s benzinovým 3,0 TSI začíná na ceně 1 998 900 Kč, naftový třílitr TDI v základním provedení stojí dokonce víc než 2 miliony Kč. Vrcholný Touareg V8 TDI už nekoupíte, v době své dostupnosti byl ale ještě o desítky procent dražší.
To jsou všechno docela šílené ceny, také předešlá generace Touaregu s interním označením 7P byla ale dostupná s naftovým osmiválcem. A její ceny se zdaleka tak vysoko nedrží. Je to obecně vůz, který rychle klesá na ceně a ani dění posledních let na tom mnoho nezměnilo. Jednak je to prostě drahé luxusní auto, šestiválcové Touaregy si ale drží cenu lépe. Lidé se osmiválců bůhvíproč bojí, i když je „nesežerou” ani spotřebou, ani provozními náklady.
Zejména v Německu s podivným přístupem k naftovým motorům se ceny ojetých Touaregů V8 TDI propadly hodně nízko. Vozy minulé generace s tímto motorem stojí na západ od našich hranic ve slušném stavu už od nějakých 300 tisíc korun a pokud přidáte dalších 100, můžete si vybírat už ze slušných kousků. A i na opravdu zachovalé exempláře nepotřebujete více než 450 až 500 tisíc korun, za které kolik dnes nekoupíte ani nejlevnější Octavii se základní výbavou a tříválcovým motorem o 115 koních.
V případech Touarehu se otevírá šance krotit 4,2 V8 TDI o výkonu 340 koní a 800 Nm točivého momentu. A nejsou to jen hezká čísla na papíře. Malá lokomotiva umí a při zašlápnutí plynu do podlahy se stovka po startu z místa na tachometru ukáže za 5,8 sekundy. To byste do tohoto monstra, se kterým jste před chvíli sjeli potokem z Kilimandžára, asi neřekli.
Nechceme vám nabízet žádný konkrétní kousek, na zdrojovém odkazu jich najdete desítky, ze kterých si sami můžete vybrat. Stačí opravdu i méně než půl milionu, abyste mohli sáhnout po skvěle vybavených kusech s nájezdy do 170 tisíc km, což na tohle auto není mnoho. Vysoká výbava a jasná historie s pravidelným servisem tu nejsou žádné rarity. Jde o vozy, které se jako nové prodávaly okolo 2,5 milionu Kč, dnes stojí o 80 % méně. A čtyři pětiny svých původních vlastností zdaleka netratily.
S danými nájezdy by v nich mělo být ještě hodně života, v prodeji vidíme auta i s 400 nebo 500 tisíci km a pořád jsou prodávána s perspektivou dalšího použití. Verze s motorem V8 TDI ostatně platí za velmi spolehlivou a ani německé STK u ní neevidují žádné typické velké slabiny. Je to skutečně přehlížené auto budící obavy svým osmiválcovým pohonem, ale zjevně nemístně. Dodáte-li si trochu odvahy a vyberete-li správný kus, můžete s tímto vozem udělat velmi slušný obchod.









Podobný Touareg V8 TDI R-Line se dnes dá koupit levněji než základní Octavia v perspektivním stavu. Je to o asi 2 miliony Kč méně, než kolik stál kdysi jako nový, jsou to skutečně zajímavé nabídky. Foto: Volkswagen
Zdroje: Mobile.de, TÜV
Bleskovky
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
před 5 hodinami
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 17 minutami
Číňané začali v novém prodávat rodinné SUV za 275 tisíc, které sveze i 7 lidí. Ovládá se pomocí gest
před hodinou
Max Verstappen bude dál potají jezdit s číslem 1, použil variaci na starý trik
před 3 hodinami
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát i Dacií
před 4 hodinami
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.22. 16:27 - Vrooom
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.22. 10:18 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.22. 10:08 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.21. 13:13 - řidičBOB
- Onboard videa 12.21. 13:13 - brnenska.odchytova
- Tesneni pod hlavou 12.20. 18:04 - sprusle183
