Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 6 hodinami | Petr Miler
Nová škodovka bude pro mnohé jistě velmi atraktivním autem, tento stroj je ale asi o 15 lig jinde v každém podstatném myslitelném ohledu. Však v jednom celku spojuje řadu protichůdných vlastností včetně schopnosti uhánět až 312 km/h. Přesto je levnější než řada lepších aut české značky.
Německé sedany nejvyšších tříd mají obvykle jeden úkol - rychle a komfortně převážet svého majitele na dlouhé vzdálenosti, ať už na předním nebo zadním sedadle. Na vrcholu nabídky těchto strojů najdeme vozy jako Audi S8 či Mercedes-AMG třídy S, které svou samozřejmou noblesu spojují s vysokou dynamikou. Vedle nich bychom ale neměli zapomínat ani na toho třetího vzadu, který se jim obvykle nemůže rovnat množstvím prodaných exemplářů, o to zajímavější nabídku ale představuje. Říká si Alpina B7.
Také tento vůz je obvykle doma na dlouhých cestách za prací či zábavou, čemuž odpovídá i jeho typická kilometráž. První majitelé s ním často během pár let najedou i stovky tisíc kilometrů a pak jej pustí do oběhu, kde je k mání za stále celkem vysoké ceny. Dnes vám ale ukážeme exemplář, který se běžným měřítkům vymyká.
Jde o Alpinu B7 z roku 2015, tedy vůz na bázi páté generace BMW řady 7 s interním označením F01. S motorem 4,4 V8 s kompresorem a výkonem rovných 540 koní je to rychlík i na dnešní poměry, když se na stovku rozjede za 4,6 sekundy a dokáže pelášit až 312 km/h. Alpiny navíc nejsou jen rychlé, ale i velmi noblesní a tento kus není výjimkou. A čiší to z něj na dálku.
Oděn do černé barvy s převážně černým interiérem s dřevěným obložením není vyloženě nápadný, přesto i po 10 letech od svého zrodu působí jako přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic. A jeho stav se zdá být prakticky dokonalý. Uvnitř ani zvenčí není patrné téměř žádné významné opotřebení a německý prodejce hovoří o perfektním, sběratelském stavu po všech stránkách. Není divu, s tímto strojem nikdo nikdy moc nejezdil, a tak za dekádu na světě let najel jen 77 850 km. To je na B7 F01 vážně málo, však ujet ani ne 8 tisíc km ročně s autem tohoto kalibru je skoro hřích. Ale tím lépe pro nového majitele.
Tím se může stát kdokoli, kdo zaplatí 42 985 euro, tedy asi 1,07 milionu Kč, navíc s možností odpočtu německé DPH. Co za takové peníze dnes koupíte? U Škody to nebude zdaleka stačit ani na vrcholný Superb Laurin a Klement 2,0 TSI - ten dnes přijde na 1 415 000 Kč. Vlastně vám zmíněné peníze budou stačit jen na o málo víc než základní model.
Je to tedy opravdu lákavá cena na stále zánovně působící auto takového kalibru, které nevzniklo ani v 200 exemplářích a do budoucna by nemělo klesat na ceně zdaleka tak moc, jako BMW řady 7 z té samé doby. A srovnání se Superbem je skoro komické. Ne snad, že by tahle škodovka byla špatná, naopak. Ale zkuste s ní v luxusu přejet klidně celé Německo v rychlostech přes 300 km/h? Nic takového Superb neumí, ani zdaleka, přitom ho od této B7 bude dělit jen necelých 78 tisíc najetých kilometrů.




























Alpina B7 neztratila své kouzlo ani po 10 letech, zachovalá a málo jetá vypadá šik, zvlášť v této decentní specifikaci. Při tak malém nájezdu je za cenu nových vozů stojících o několik tříd níž zajímavou nabídkou. Foto: Automobile AO, publikováno se souhlasem
Zdroj: Automobile AO@Mobile.de
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
dnesNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 6 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 8 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
před 9 hodinamiNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
před 11 hodinamiPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
dnes
Živá témata na fóru
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 18:41 - M.Z.
- Onboard videa 05.04. 15:24 - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... 05.04. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 05.04. 13:31 - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.04. 09:47 - Ondrais
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan