Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Chcete levnou a hezkou Škodu Octavia I RS? Je jich spousta, ale ne u nás
16.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Octavia RS první generace se u nás prodává draho a okolní země na tom nejsou jinak. I tak lze srovnatelné kusy koupit za zlomek místních cen.
Nejednoho zájemce o rychlejší svezení napadne pořídit si Octavii RS první generace. Není to zrovna sporťák a uvnitř je dost místa jen vepředu a v kufru, ale auto je to pořád šik a 180 koní je 180 koní. Jenže při pohledu na ceny těchto strojů u nás můžou slabší nátury vzít mrákoty. Je to patnáct let staré auto, přesto prakticky není reálné najít rozumně vyhlížející kus s cenou pod 100 tisíc Kč - pokud na takový narazíte, je s ním špatně něco, co není vidět anebo majitel neví, co prodává. A protože o Octavii ví v ČR úplně každý, druhá možnost je asi dost nepravděpodobná.
Vysoké ceny ojetých škodovek v České republice zase tak nepřekvapí, u první Octavie RS jsou ale vážně extrémní. A není to jen případ ČR - situace je úplně stejná i na dalších blízkých trzích. Stačí se podívat na mobile.de a uvidíte, že ani v Německu není reálné sehnat alespoň trochu solidně vyhlížející kus s přijatelnou kilometráží pod 100 tisíc Kč, ceny hezkých jsou v okolí 150 tisíc korun. Jenže není celý svět jen střed Evropy, existuje třeba i Velká Británie, která se už déle jeví být místem, kam si zajet pro Octavii RS v dobrém stavu a za dobré peníze. Tak jsme se o tom rozhodli zmínit.
Má to nevýhody, samozřejmě. Předně je tu volant vpravo, který u nás sice přihlásíte, ale na silnici s ním bude jízda trochu k zlosti. Ne proto, že byste měli řadit levou rukou, ale proto, že při předjíždění se člověk hůře podívá, jestli je volno, mimo jiné. Bude to chtít si buď na něco takového zvyknout - nebo vůz nechat přestavět, ovšem raději ne tak, jak jsme naznačili mezi šokujícími servisními případy.
S místní zásobou náhradních dílů a „obecné konvertibilitě” pravostranných aut na levostranná a zase naopak by to ale neměl být velký problém. A těžko vás bude trápit, když se podíváte na ceny, za které se Octavie RS první generace v Británii prodávají - to si člověk možná ještě rád zvykne na volant vpravo anebo stejně rád investuje do přestavby.
Do 2 tisíc liber, tedy necelých 68 tisíc korun, si můžete vybírat z desítek velmi solidních kusů, u nás za takové peníze nekoupíte jedinou, a to zdaleka. Ceny více jetých, ale podle majitelů dobře udržovaných exemplářů přijdou klidně na 1 tisíc liber nebo i méně - klidně na 30 tisíc Kč. Takové kousky u nás stojí i trojnásobek a ty lepší pořad dvakrát i více tolik. Nevěříte? Podívejte se sami po nabídkách „O1RS” v Británii a ve střední Evropě. A nebo čtěte dále - vybrali jsme pro srovnání dva kombíky a dva liftbacky, které by si mohly být podobné stavem, ale cenově jsou úplně někde jinde. A nejde o srovnání nejlevnějších kusů tam a nejdražších onde, jsou to prostě jen vozy s podobnými parametry.
Škoda Octavia I RS - Německo - 149 tisíc Kč
Tuto červenou Octavii RS s karoserií liftback jsme našli na prodej v Německu, kam spousta Čechů jezdí pro ojetá auta. Má za sebou 140 tisíc kilometrů, 14 let provozu a údajně jen jednoho majitele. Žádná z těchto informací nevypadá nereálně, i když zrovna Octavia RS se docela dobře hodí k překonávání velkých vzdáleností, takže ani 420 tisíc km by se s ní za takovou dobu klidně dalo najezdit.
V popisu inzerátu není nic, co by ji nějak odlišovalo od ostatních, nic o čerstvém velkém servisu nebo tak. Na fotkách ale vidíme, že byl vůz dobře vyčištěn a vypadá skoro perfektně. Jeho cena je 5 499 Eur, tedy asi 149 tisíc korun.















Škoda Octavia I RS - Velká Británie - 71 tisíc Kč
Tato stříbrná Octavia RS je k mání v Británii, jezdí od roku 2003 s jedním majitelem, má za sebou 146 tisíc kilometrů a ve 137 tisících byl vyměněn rozvodový řemen. Podle inzerátu je dokonalá, polokožené sedačky jsou bez chyby. Jsou tu originální kola, ve výbavě je prý i měnič CD a k vozu je kompletní servisní historie.
U nás či v Německu by tenhle vůz stál okolo 140 tisíc korun, podobně jako dva německé výše, ovšem v Británii za něj zaplatíte 2 075 liber, tj. asi 71 tisíc korun. Volant vpravo je pochopitelně nevýhoda, ale přihlásit takové auto u nás lze, jezdit s ním také a autorizované servisy s ním rovněž nebudou mít problém.
Škoda Octavia Combi I RS - Německo - 135 tisíc Kč
Druhý příklad německé nabídky je tento černý kombík. Má za sebou prý také zhruba 140 tisíc kilometrů, v provozu je od roku 2003 a má druhého majitele. A jak on, i ten před ním se o vůz očividně náležitě staral, protože kůže na sedačkách je jako nová, zejména vzadu. I tam se ale určitě jezdilo, kombík by si člověk nekupoval jen tak.
Možná sice byly zadní sedačky celou dobu sklopené a v kufru byly převáženy rozličné předměty, fotku zavazadelníku nevidíme, ale i kdyby tomu tak bylo, vůz jistě dostával péči. Na čísle 135 tisíc km byl tachometr v listopadu loňského roku, jak ukazuje záznam ze servisní knížky. Cena je 4 999 Eur, tedy asi 135 tisíc korun.
Škoda Octavia Combi I RS - Velká Británie - 84 tisíc Kč
Druhý britský příklad je černý kombík z roku 2004, který má za sebou zhruba 142 tisíc kilometrů. Na fotkách vidíme, že dostal kola z Octavie II RS; jestli to je ku prospěchu či nikoliv, zvažte sami. V každém případě je interiér v perfektním stavu a k vozu je kompletní servisní historie.
Tenhle kousek přijde na 2 450 liber, tedy asi 84 tisíc korun. To je na britské poměry už docela dost, schválně jsme vybrali jeden z dražších kombíků s podobnými kilometry, přesto je ve srovnání s českými či německými cenami první Octavie RS maximálně dvě třetiny. Nepochybujeme, že takhle udržované auto dojede bez problémů do ČR po vlastní ose. A za ušetřené peníze se můžete do Británie hned vydat zpátky na pořádný roadtrip...
Zdroje: Mobile.de poprvé a podruhé, Autotrader.co.uk poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superpole superbiků vyhrál Bulega 11:19
- Test Honda PCX 125 DX 2025: kamarád do města včera 17:45
- PP získal Antonio Torres, 25. Svoboda, 29. Novotný včera 16:42
- PP pro Ducati před MV Agustou, 22. Vostatek včera 16:24
- Superbiky v Misanu: Toprak a Bulega včera 16:02
Nejčtenější články
Nissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
14.5.2025Elektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
14.5.2025Italové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
14.5.2025Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
14.5.2025Němcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
15.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.14. 13:45 - pavproch
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.13. 12:52 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.13. 12:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.13. 12:02 - řidičBOB
- BMW Divize 06.12. 09:57 - Vrooom