Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Chcete rychle zbohatnout? Pracujte pro VW, platí až půl miliardy za rok
2.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Člověk by čekal, že práce pro koncern VW bude v časech krize a souvisejících úspor poněkud nevděčnou záležitostí. Ukazuje se však, že opak je pravdou.
Koncern VW Group v důsledku kauzy Dieselgate přistoupil k masivním škrtům, jenž vedly nejen kupříkladu k odchodu Volkswagenu ze světa rallye, ale také třeba s výraznému propouštění. Ve světle těchto faktů proto překvapuje částka, kterou si u koncernu Volkswagen vydělala Christine Hohmann-Dennhardt, která firmu opouští pouhý rok poté, co so ní přišla
Tato manažerka, právnička a bývalá soudkyně totiž pracovala u značky pouhý rok, přesto si ale nakonec má odnést 15 milionů Eur (cca 324 milionů Kč) jen na odstupném. Jde o vskutku nemalou sumu, na jejíž výši se podílí hned několik faktorů. Klíčové je, že Christine Hohmann-Dennhardt zlákal k práci pro VW z vedení konkurenčního koncernu Daimler sám šéf VW Group Matthias Müller, a to i pod příslibem štědrého finančního ohodnocení. Sama dnes říká, že kdyby ji nepřesvědčoval sám Müller, nikdy by z Daimleru neodešla.
Právnička tak přistoupila na jeho nabídku, která obsahovala i štědrou kompenzaci v případě odchodu. Hohmann-Dennhardt tak k Volkswagenu nastoupila na počátku loňského ledna. Na sklonku toho letošního bylo ovšem její angažmá po vzájemné dohodě ukončeno. Na základě její smlouvy ji tak bude vyplaceno minimálně oněch 12 milionů Eur, hovoří se ale o finálním účtu bližším 15 milionům EUR (cca 405 milionů Kč). Krom toho si má přijít k důchodu ve výši 8 tisíc Eur (216 tisíc Kč) měsíčně alias 5,2 milionu Kč ročně. Celkově tak bude roční angažmá Christine Hohmann-Dennhardt stát Volkswagen okolo půl miliardy korun.
Za takovou dobu je to vskutku enormní částka, a tak není divu, že veřejnost i dozorčí radu Volkswagenu nadzdvihává že židle. Nicméně smlouva je smlouva a VW již avizoval, že domluvené podmínky budou dodrženy. Ve své pozici měla Hohmann-Dennhardt na starosti etické záležitosti a měla VW „napravit” po jeho selháních v kauze Dieselgate. Podle zdrojů se ovšem dožadovala větších pravomocí, s nímž VW nesouhlasil a proto se s ní rozloučil.
My pak jen můžeme dodat, že Christine Hohmann-Dennhardt kromě kompenzace od Volkswagenu i nadále požaduje ještě peníze od Daimleru. Pro tento koncern pracovala na stejné pozici jako u VW Group, přičemž pro značku řešila problémy spojené s vyšetřováním amerického Ministerstva spravedlnosti kvůli úplatkářskému skandálu. O skromnou dámu tedy dozajista nepůjde...
![Chcete rychle zbohatnout? Pracujte pro VW, platí až půl miliardy za rok - 1 - VW Group Christine Hohmann-Dennhardt 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Chcete rychle zbohatnout? Pracujte pro VW, platí až půl miliardy za rok - 2 - VW Group Christine Hohmann-Dennhardt 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Chcete rychle zbohatnout? Pracujte pro VW, platí až půl miliardy za rok - 3 - VW Group Christine Hohmann-Dennhardt 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Chcete rychle zbohatnout? Pracujte pro VW, platí až půl miliardy za rok - 4 - VW Group Christine Hohmann-Dennhardt 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Chcete rychle zbohatnout? Pracujte pro VW, platí až půl miliardy za rok - 5 - VW Group Christine Hohmann-Dennhardt 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Chcete rychle zbohatnout? Pracujte pro VW, platí až půl miliardy za rok - 6 - VW Group Christine Hohmann-Dennhardt 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Christine Hohmann-Dennhardt u VW Group končí po pouhých 13 měsících, kompenzaci si ale odnese více než slušnou. Přetím přitom působila u Daimleru či na postu německé federální soudkyně
Zdroj: FAZ
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před 5 hodinamiNepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
dnesStavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera
Nejčtenější články
Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024Nejprodávanější Jaguar končí bez nástupce, i ten padl za oběť posedlosti značky elektromobily
17.5.2024Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě
17.5.2024Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
17.5.2024Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
18.5.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva