Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Číňané zakamuflovali trapnou kopii nápadu BMW a doufali, že si toho nikdo nevšimne
4.1.2021 | Petr Prokopec
Máte pocit, že Číňané už s kopírováním přestali? Zapomeňte, jen to nedělají tak okatě, jako dřív. Tentokrát to ale udělali špatně a asi zapomněli, že „pamětníci” nevymřeli.
Čínským automobilkám kopírování nikdy nebylo cizí, v poslední době vám ale v případě jejich novinek představujeme spíše modely s originálním designem. Výrobci ze stále nejlidnatější země světa se v mnohém poučili a již nechtějí být spojováni s negativní publicitou. Proto sáhli hluboko do svých kapes a na svou stranu přetáhli schopné designéry i techniky značek, které dříve napodobovali. Rázem se díky tomu mohou chlubit nejen originálním designem, ale i zajímavou technikou.
Dostat Číňanům kopírování z hlavy ale bude zjevně složitější, třebaže pochopitelně nechceme házet všechny do jednoho pytle. Nicméně při pohledu na nové video, které se naoko tváří jako novinářské srovnání Lamborghini Aventador SVJ a Koenigseggu Agera R, si nemůžeme pomoci. Jakkoliv totiž na první pohled vypadá zajímavě, je to jen špatně zakamuflovaná reklama, magazín za videem údajně stojící podle všeho ani neexistuje. Navíc je vše postavené na nápadu, který není originální a vedle původního zpracování působí docela uboze.
Abyste pochopili, nač narážíme, nejprve si pusťte první video níže. Během dvou minut zjistíte, že o italský a švédský supersport v něm nejde, oba vozy hrají jen stafáž. Hlavní hvězdou je čínské NIO EP9, které sice slouží jako vůz pro uchycení kamery, ovšem Lambo i Koenigsegg přespurtuje s naprostou lehkostí. I díky tomu, že řidiči v nich nejspíše dostali instrukce, aby plyn nezašlapávali až pod kobereček. Aventador tak zvládá čtvrtmíli až za 12,32 sekundy namísto udávaných 10,3 sekund.
Největším problémem však není to, že oba benzinové vozy potřebují na 400metrový sprint více času, než jejich tvůrci dodávají, přičemž v cíli jedou podstatně nižší rychlostí, než jaké by měli dosáhnout. Jak jsme již zmínili, zkopírován tentokrát byl celý nápad videa, a to dost nešťastným způsobem. Jsme už v redakci dost staří na to, abychom pamatovali, že touto ideou už skoro před čtvrtstoletím přišlo BMW, které chtělo propagovat tehdy novou generaci E39 modelu M5, což připomíná druhé video níže.
Svůj sedan tehdy mnichovská automobilka osadila kamerou a poslala jej na solné pláně. BMW ale v celém videu téměř neuvidíte, obrazovku po většinu času okupuje rychlostní speciál. Ten je přitom průběžně zabírán zezadu, zboku i zepředu. A také při brzdění. Až po zastavení pilot auta s kamerou vystoupí a odhalí skutečnost - onen rychlostní speciál v akci muselo natáčet něco velmi rychlého a bylo to právě BMW M5, tehdy nejrychlejší sedan planety. Je to celé nenucené, jde o práci režiséra Kima Geldenhuyse, která opravdu dokáže zapůsobit.
Moderní nepřiznaná kopie Nia je vedle toho umělá až běda. Spíše než cokoliv jiného si budete myslet, že se vás někdo snaží podfouknout, protože video samozřejmě není novinářský test. A není tu relativně dlouhý děj, na který navazuje krátká pointa, Nio se ve spotu vyloženě vnucuje. A špatný dojem jen umocní onen pohled na časy evropských supersportů, které dalece zaostávají za těmi skutečnými.
Tím neříkáme, že Nio je pomalé, o to tu nejde. Spíše nám přijde celý spot nešťastně zpracovaný, i kdyby náhodou byl originální. To ale není a po shlédnutí původního nápadu BMW ve vypiplaném Geldenhuysově zpracování vypadá jen jako špatná kopie. Jak se tedy zdá, po designérech a technicích budou muset Číňané přetáhnout na svou stranu i marketéry a režiséry reklamních spotů, jinak na tomto poli stěží ohromí.






Nio EP9 je nepochybně rychlé, ostatně svého času překonalo všechno a všechny na Ringu. Nicméně jeho nejnovější propagace jej více ztrapňuje než cokoli jiného. Foto: Nio
Zdroj: Tom Moloughney@Youtube, Upstairs Post@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
