Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Citroën DS má problémy s odbytem, jen Čína jej pořád táhne nahoru
29.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na Starém kontinentu ohrožují pozici francouzské značky Mini a chystaný Fiat 500. V Číně ale čelí pouze o samým pozitivům a sociálním jistotám.
Historii modelů DS asi nemusíme nikterak podrobně pitvat. Přesto jen pro připomenutí uvedeme, že Citroën s nimi odstartoval v roce 2010 ve snaze navýšit prodeje. Z okrajového experimentu, kterému mnohý nevěřil, se ovšem stal velký úspěch. Kromě hatchbacku DS3 zde tak máme také kabrio či modely DS4, DS5 nebo DS 5LS, poslední v řadě se pak stal crossover DS 6WR určený pouze čínskému trhu. Ten je přitom pro značku Alfou a Omegou všehobytí.
Meziročně se totiž značka může pochlubit opravdu výrazným růstem prodejů, neboť zatímco během loňského pololetí bylo na čínském trhu prodáno 957 exemplářů s logem DS, letos to již bylo 10 482 vozů. Pravda, do značné míry za to může narůst dealerství i reputace, přesto ovšem daný úspěch nemůže nikdo zpochybnit. Je proto jen logické, že Citroën z linie DS udělal 1. června samostatnou značku.
Do jejího čela se postavil Yves Bonnefont, jehož hlavním úkolem je mezinárodní sláva a úspěch. To by podle analytika společnosti IHS Automotive Iana Fletchera neměl být problém, pokud se nová značka ještě více vymaní ze stínu Citroënu. Měla by mít tedy kupříkladu své vlastní technologické centrum, zároveň ovšem musí začít s výraznou modernizací.
Ačkoliv totiž Citroën DS představuje jednu novinku za druhou, jejich základ je nadále stejný a spadá ke zmiňovanému roku 2010. Díky tomu značka musí zejména na náročných evropských trzích čelit odlivu zákazníků - jen za červen totiž registrace poklesly o 21 procent na 50 056 kusů, což mělo vliv i na pád celosvětové poptávky (o 10 % na 63 789 kusů).
Mimo technologickou zastaralost pak nově založená značka musí počítat také s konkurencí, zejména v podobě nového Mini. Navíc se chystá i nová generace Fiatu 500, Francouzi tak zjevně budou muset přitopit pod kotlem. Zvláště pokud chtějí v příštím roce jen v Číně prodávat 100 000 exemplářů, v roce 2017 pak dokonce dvojnásobek.




Čínský trh je pro Citroën DS opravdu zásadní, proto poslední kreace DS 5LS a DS 6WR budou prodávány pouze tam
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
20.12.2025
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nejnovější články
Číňané začali v novém prodávat rodinné SUV za 275 tisíc Kč, které sveze i 7 lidí. Ovládá se pomocí gest
před 9 hodinami
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
před 11 hodinami
Na míru upravené superauto největšího podvodníka světa hudby se potichu prodalo za pořádný balík
včera
Jaký nesmysl je hybridní 911, už se provalilo, Porsche ale po humbuku zkouší zmírnit rozčarování
včera
Nové řešení bezdrátového dobíjení mobilů v autě je po čase první, které vám nebude pít krev
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
