Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání

(+ videa) Po mnoha videích, kdy si to Corvette, Vipery a Hellcaty rozdávaly na dálnici, tu máme pořádné srovnání časů na čtvrtmíli. Padly i rekordy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání

9.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Po mnoha videích, kdy si to Corvette, Vipery a Hellcaty rozdávaly na dálnici, tu máme pořádné srovnání časů na čtvrtmíli. Padly i rekordy.

V minulosti jsme tu měli několik videí, na kterých nový Chevrolet Corvette C7 Z06 více či méně legálně závodil proti jiným vozům ve zrychlení. Zejména video s Viperem TA, kde Corvette prohrála sedmkrát, fanoušky Moparu jistě velmi potěšilo. Video s měřením výkonu těchto dvou konkrétních strojů na brzdě ukázalo, co bylo všem jasné - že Corvette je silnější.

Těšili jsme se na pořádný souboj na čtvrtmílové závodní dráze, kde by Z06 poměřila síly s konkurenty od Moparu - jak s Vipery SRT a TA, tak i s Challengerem SRT Hellcat, který je sice pořádně silný, ale taky váží okolo dvou tun. Černý Hellcat byl také jediný stroj, vybavený osmistupňovou automatickou převodovkou; ostatní vozy měly šesti- a sedmistupňové manuály. A objevila se i jedna starší Corvette C6 ZR1.

Výsledky máme ve formě tabulky s časy a cílovými rychlostmi; při zkouškách se používala pouze jedna dráha, aby se zjistilo, které auto je nejrychlejší, nikoliv která auta jsou rychlejší než jiná. Bylo okolo 11 °C, což se sice líbilo motorům, ale pneumatiky měly trochu problém dostat veškerý výkon na asfalt. Ten byl ale aspoň suchý a relativně čistý.

I tyto výsledky potěší příznivce Viperu, který je v moha ohledech tak trochu outsider - dva nejrychlejší časy na silničních gumách zajely právě Vipery TA a nejvyšší cílové rychlosti dosáhl Viper SRT, který má o něco méně přítlaku než TA. Dvě Corvette C7 Z06 také měly druhou sadu závodních pneumatik a jedna z nich zajela ohromující čas. Tady jsou kompletní výsledky:

Časy na čtvrtmíli na silničním obutí

(pořadí - auto a řidič - čas - cílová rychlost)

1. Viper TA "Nine Ball" - 11,65 s - 210,9 km/h
2. Viper TA "Sassy" - 11,68 s - 211,3 km/h
3. Corvette C6 ZR1 "Mark B" - 11,76 s - 205,9 km/h
4. Corvette C7 Z06 "robe38" - 11,77 s - 204,5 km/h
5. Corvette C7 Z06 "cdubb" - 11,87 s - 205,9 km/h
6. Viper SRT "Shooter" - 12,04 s - 216,7 km/h
7. Challenger SRT Hellcat "Jerrod T" - 12,11 s - 203,3 km/h
8. Corvette C7 Z06 "zhopper05" - nedokončil kvůli problémům s trakcí

Časy na čtvrtmíli na závodním obutí

(pořadí - auto a řidič - čas - cílová rychlost)

1. Corvette C7 Z06 "robe38" - 10,93 s - 207,5 km/h
2. Corvette C7 Z06 "lethal z06" - 11,16 s - 206,5 km/h

Je tedy vidět, že Vipery, a to v modelovém roce 2014, tedy před tím, než z 8,4litrového desetiválce motoráři dostali pět koní navíc, skutečně mají co říci i oproti silnějším, ale těžším vozům. Zajímavé také je, že oba okruhové Vipery TA jsou na špici časů, nejspíš to tedy nebude náhodná anomálie, zatímco „základní” Viper SRT, který má menší aerodynamický odpor, dosáhl nejvyšší cílové rychlosti 216,7 km/h.

To je mimochodem jeden ze zmíněných amerických rekordů; na čtvrtmíli žádný Viper této generace rychleji nejel. Právě Vipery si můžeme nejlépe prohlédnout i na přiložených videích a také se kochat zvukem jejich desetiválců. Druhým rekordem je čas 10,93 u jedné z Corvette C7 Z06 na závodních radiálkách, to je zase první soukromá Corvette C7 Z06, která se na čtvrtmíli dostala pod 11 vteřin. Co bylo oněmi „problémy s trakcí” u jedné Corvette, nevíme; určitě byla možnost to zkusit víckrát.

Z trochu jiného zdroje pochází video dalšího závodu na prázdné dálnici, kdy se do sebe pustí Corvette C7 Z06 a Lamborghini Gallardo Supertrofeo Stradale, které je oproti 'Vette citelně lehčí, ale slabší. Jede se dvakrát a je krásně vidět, jak moc záleží na tom, abyste při startu neprotočili kola. Corvette s tím má trochu problém, zejména při druhém pokusu, a výsledek vypadá podle toho.


Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 1 - vette viper a hellcat ctvrtmile 01Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 2 - vette viper a hellcat ctvrtmile 02Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 3 - vette viper a hellcat ctvrtmile 03Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 4 - vette viper a hellcat ctvrtmile 04Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 5 - vette viper a hellcat ctvrtmile 05Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 6 - vette viper a hellcat ctvrtmile 06Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 7 - vette viper a hellcat ctvrtmile 07Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 8 - vette viper a hellcat ctvrtmile 08Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 9 - vette viper a hellcat ctvrtmile 08aCorvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 10 - vette viper a hellcat ctvrtmile 09Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 11 - vette viper a hellcat ctvrtmile 10
Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 12 - vette viper a hellcat ctvrtmile 11Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání - 13 - vette viper a hellcat ctvrtmile 12
Pořádné srovnání chce závodní dráhu, nikoliv "jen" prázdnou dálnici


Pokusy ukázaly, že okruhové Vipery jsou na čtvrtmíli nejrychlejší


Řidič "Nine Ball" je si s Viperem očividně rozumí


Na závodě Corvette C7 Z06 proti Gallardu Supertrofeo Stradale se ukázalo, že přílišné protočení kol nepomáhá

Zdroje: NineBallGarage, AutoEvolution

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.