Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8

Když někdo nadělí jiný motor Trabantu, Golfu nebo klidně i nějakému BMW, dá se to označit za celkem běžné. Ale co když dá někdo vale původnímu motoru Ferrari?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8

12.1.2017 | Marek Bednář | 3 příspěvky

Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když někdo nadělí jiný motor Trabantu, Golfu nebo klidně i nějakému BMW, dá se to označit za celkem běžné. Ale co když dá někdo vale původnímu motoru Ferrari?

Ferrari F355 se vyrábělo s vidlicovým osmiválcovým motorem. Měl 3,5 litru objemu a pět ventilů na válec. Nabídl 381 koní a byl párován buď se šestistupňovým manuálem, nebo s elektrohydraulicky ovládaným robotizovaným manuálem, označeným u Ferrari jako „F1”. Bylo to první silniční auto, které takovou převodovku dostalo.

Tima Eckarta ale netrápilo, že by jeho F355 neměla manuál. Ten měla, ale také měla jen osm válců, dvanáctiválec se do tohoto modelu nemontoval a právě po tom majitel toužil. Jenže měnit motor u Ferrari za jiný je krajně neobvyklé, na rozdíl od jiných případů tzv. „engine swapů”. Něco lepšího než motory Ferrari existuje jen výjimečně a dát do italského stroje něco jako osmiválec z Corvette či cokoli podobného, by kde kdo označil za svatokrádež.

Ale co kdyby šlo o jiný motor Ferrari? To už nezní jako krok zpátky. Tim se tedy rozhodl vydat právě touto cestou - chtěl plochý dvanáctiválec, který u Ferrari montovali naposledy v roce 1996 do 512 M, poslední evoluce Testarossy, a tak zkusil zkombinovat právě dvanáctiválec tohoto vozu s menším modelem F355.

Oba typy měly motor uprostřed podélně, takže jistá podobnost tu je. Dvanáctiválcový boxer je ale podstatně delší a širší než V8, takže to zas tak snadná práce nebyla. Aby si ji co nejvíc ulehčil, do svého F355 namontoval motor z Ferrari 512 TR i se zadním pomocným rámem, převodovkou a nápravou.

Samozřejmostí bylo rozšíření zadní části karoserie, v bocích muselo přibýt celkem 203 mm, aby se sem dvanáctiválec vešel. Na první pohled to neznalý člověk nepozná, ale už na ten druhý je jasné, že tu není něco úplně správně. Oko fanouška odhalí i jiné víko motorového prostoru, je to na zakázku stavěný kousek.

Pod koly jsou nyní brzdy z modelu 550 Maranello, protože nyní musí krotit 434 koní a 491 Nm plochého dvanáctiválce o objemu 4,9 litru. Kromě techniky se změnila také otevřená kulisa řadicí páky - do 512 TR se montoval pětikvalt - a sedačky. Původně tu byly skořepiny značky Sparco, pak se na jejich místo nastěhovaly jiné se speciálním čalouněním a s vyšitým nápisem F 512 GTB. Stejný nápis je i na nových karbonových prazích - tak Tim autu říká.

Vůz má s novým motorem za sebou již několik tisíc kilometrů, během kterých bylo mimo normální servis nutno i opravit převodovku. Dostala novou, silnější hlavní hřídel, nový diferenciál a samozřejmě byla opravena i prasklina ve skříni, která je vidět na jedné z fotografií.

Podle majitele není takovéhle poškození u pětikvaltu v 512 TR neobvyklé, když jezdíte naplno - a to on rozhodně dělá. „Nepotřebuji Ferrari na předvádění, potřebuji Ferrari na rychlou jízdu. Když chci jet pomalu, jedu Rolls-Roycem,” konstatuje.

Nemůžeme s jistotou tvrdit, že takováhle stavba je unikátní, možná se na světě našel ještě někdo, kdo měl podobný nápad. Je ale rozhodně výjimečná. Pokud tedy přemýšlíte, jak ze svého F355 dostat víc výkonu, a plochý dvanáctiválec se vám líbí svou ojedinělostí, tohle by mohla být zajímavá cesta. Jen je otázka, jestli z finančního hlediska nebude lepší nezachovat F355 v sériovém stavu, jejich ceny jsou na vzestupu, jako skoro u všech starších Ferrari


Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 1 - ferrari f355 s H12 01Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 2 - ferrari f355 s H12 02Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 3 - ferrari f355 s H12 03Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 4 - ferrari f355 s H12 03aDát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 5 - ferrari f355 s H12 03bDát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 6 - ferrari f355 s H12 04Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 7 - ferrari f355 s H12 04aDát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 8 - ferrari f355 s H12 05Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 9 - ferrari f355 s H12 06Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 10 - ferrari f355 s H12 07Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 11 - ferrari f355 s H12 08Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 12 - ferrari f355 s H12 09Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 13 - ferrari f355 s H12 10Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 14 - ferrari f355 s H12 11Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 15 - ferrari f355 s H12 12Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 16 - ferrari f355 s H12 13Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 17 - ferrari f355 s H12 14Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 18 - ferrari f355 s H12 15Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 19 - ferrari f355 s H12 16Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 20 - ferrari f355 s H12 17Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 21 - ferrari f355 s H12 18Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 22 - ferrari f355 s H12 19Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8 - 23 - ferrari f355 s H12 20
Takhle upravené F355 jistě není běžnou věcí

Zdroj: Ferrari Chat

Marek Bednář

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše