Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
De Tomaso má nového majitele, plány má opět velkolepé
23.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární značka nově spadá pod švýcarský L3 Holding. Ten chce do roku 2021 zaměstnat 360 lidí, otevřít továrnu v Turíně vyrábět 4 500 aut ročně.
Dnes již legendární italská automobilka De Tomaso zažila jen po příchodu nového milénia několik pokusů o oživení. Nejprve tu byl Gian Mario Rossignolo, který koupil práva na značku v roce 2009 a který o dvě léta později přivezl na tehdejší ženevský autosalon koncept Deauville. K jeho sériové výrobě ovšem nikdy nedošlo, neboť Rossignolo byl v roce 2012 odsouzen za zneužívání státních peněz.
Posléze se kolem automobilky motalo BMW, k převzetí však nedošlo. Místo toho překvapivě De Tomaso putovalo pod ochranná křídla další znovuzrozené značky ATS. Ta však zjevně měla větší oči než kapitál, což nakonec vyvrcholilo tím, že se značka De Tomaso minulý týden ocitla v aukci. Za částku okolo 2 milionů Eur (cca 55 mil. Kč) ji přitom získal švýcarský L3 Holding.
Tato společnost během aukčního boje porazila italskou skupinu Eos i čínský koncern Ideal Team Venture, přičemž zásadní roli hrál kromě peněz také fakt, že Švýcaři již měli k dispozici detailní plán restrukturalizace. V jeho centru je rok 2021, kdy má nová továrna v Turíně dosáhnout plné produkční kapacity a chrlit 4 500 sporťáků ročně včetně dvoudveřového kupé s motorem uprostřed.
L3 Holding tak nevyužije starého výrobního zařízení v Grugliascu, neboť jeho přebudování by nebylo ekonomicky výhodné. Dále společnost ve svém plánu počítá s náborem 360 zaměstnanců, kteří by jí měli pomoci dosáhnout výše zmíněných cílů. Zda ale k jejich naplnění skutečně dojde, to je prozatím opravdu jen ve hvězdách.
My již můžeme dodat pouze tolik, že L3 Holding je finančně blízce svázán s investiční společností Genii Gapital z Lucemburska. Její majitel Gerard Lopez dále šéfuje týmu Lotus F1 a je znám jako automobilový nadšenec. Snad tedy bude mít při oživování značky De Tomaso více štěstí než ti, kteří se o totéž pokusili před ním.



Značka De Tomaso opět změnila majitele, ten chce opět představit dvoumístné kupé s motorem uprostřed
Zda se tak stane, není jisté. Koncept Deauville z roku 2011 se ale stoprocentně sériovým modeme nestane
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 3 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 4 hodinamiDrahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan