Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate má další oběti, chystané Audi Q4 a novou generaci A3
2.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vývoj obou těchto auto měl být nyní v pokročilých fázích, místo toho se ale zasekl v těch úvodních. Technici Audi musí řešit problémy s TDI.
Koncern VW Group se navenek snaží tvářit, že jej kauza Dieselgate příliš nezasáhla. Podrží si všechny své značky a do záchranných bankovních sítí hodlá skočit až ve chvíli, kdy to bude opravdu nezbytně nutné. Nicméně stále více indicií nám naznačuje, že ve skutečnosti mají Němci ke klidu opravdu hodně daleko. V poslední době totiž dochází ke stále razantnějším zásahům do fungování impéria, kterému ještě před pár měsíci ležel u nohou celý svět.
Nejprve jsme se totiž dozvěděli o konci Audi v Le Mans, včera dorazily informace o tom, že Volkswagen opouští svět rallye. Tak jako značka se čtyřmi kruhy po takřka dvě dekády dominovala vytrvalostním závodům, Volkswagen po čtyři minulé roky kraloval WRC. Nicméně po letošku se i světové rallye bude muset obejít bez koncernových vozů. Těmito kroky přitom ani zdaleka nekončíme.
Nové informace naznačují, že Dieselgate se dotkne i budoucnosti Audi A3 a Q4. Příchod nové generace A3 a chystaného SUV Q4 bude opožděn, neboť technici značky mají plné ruce práce s nápravou aut osazených tzv. odpojovacím zařízením. To může souviset s obviněním EU, dle kterého přehrání softwaru může vést k nadměrnému opotřebení pohonných jednotek. Oficiálně přitom VW tvrdí, že zásah nezmění ani spotřebu, ani spolehlivost.
Původní software je dílem techniků Audi, byť byl vyvinut pouze pro interní testy a ke zneužití došlo teprve posléze jejich kolegy od VW ve snaze o dobytí amerického trhu za pomoci „čistého dieselu“. S ohledem na tuto „bokovku“ nyní technici čtyř kruhů nemohou pracovat na tom, na čem původně měli. S novou A3 tedy máme počítat až v závěru roku 2019, a Q4, jemuž předcházela předloňská studie TT Off-road, by pak měla dorazit dokonce až na počátku nové dekády.
Pokud se tyto informace potvrdí, znamená to, že zpoždění může čekat i další vozy VW Group. Obě novinky Audi totiž stojí na platformě MQB, tedy na stejné architektuře, jakou používá i Volkswagen Golf. Rovněž jeho osmá generace přitom má být osazena novými agregáty. A nejinak na tom bude také příští Škoda Octavia i Seat Leon.
Audi pak skrze svého mluvčího dodává, že „nekomentuje spekulace o budoucích modelech a jejich premiérách“. Ať je ale již situace jakákoliv, jisté je jedno - koncern VW Group kauza Dieselgate zasáhla mnohem více, než kdokoliv z automobilky dával dosud najevo.








































Koncept Audi TT Off-road se sice ukázal v Pekingu již v roce 2014, podle nových informací ale do výroby nedorazí dříve než v roce 2021
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 7 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 9 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 10 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
dnesNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva