Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 %
27.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Odbor průmyslové politiky EU navrhuje přísné „limity překračování limitů”. Motory by tak v rámci nové metodiky mohly překročit dnešní limity NOx jen o 60 %.
Budoucnost emisních testů v evropském prostředí je na stole Technického výboru pro motorová vozidla (Technical Committee for Motor Vehicles, TCMV), který bude rozhodovat o přijetí či nepřijetí návrhu Elzbiety Bienkowskie, šéfky odboru průmyslové politiky Evropské unie. Návrh se zabývá tzv. RDE, emisemi aut ve skutečném provozu a nemíní dát výrobcům příliš mnoho prostoru k překračování limitů, které jsou platné pro současné laboratorní testy.
S tím ovšem řada národních vlád členských států nesouhlasí. V případě, že návrh u TCMV neprojde, bude postoupen vyšším instancím v rámci EU, tedy se dostane na úroveň ministrů. Tím se z něj stane více politické než průmyslové téma. A údajně to den před rozhodováním vypadá, že TCMV s návrhem souhlasit nebude.
Stojí v něm, že automobilky by v rámci RDE měly mít možnost překročit stanovený limit 80 mg NOx na kilometr o 60 %, a to v období dvou let od září roku 2017. To znamená, že až do září 2019 by dieselová auta mohla produkovat až 128 mg NOx/km v testech RDE a přesto by dostala posvěcení pod normou Euro 6. Jak se však RDE budou měřit, zatím stále není jasné.
Národní vlády v čele s Německem ovšem s tak přísným limitem nesouhlasí. Původní záměr byl tolerovat překročení o 75 procent, starší zprávy pak hovořily o tom, že ACEA, Evropská asociace výrobců automobilů, žádala možnost překročit limit, tedy nastavit tzv. faktor konformity na hodnotu 2,75, tzn. až 220 mg NOx/km. Uváděla ale, že dokud nebudou známy přesné parametry měření RDE, není možné určit potřebný faktor konformity.
„Důvěra veřejnosti a ochrana spotřebitele jsou v sázce,” řekla Bienkowska publiku v Bruselu před několika dny. „Jedinou cestou k obnovení důvěry veřejnosti je rychlý, kolektivní, souvislý a efektivní přístup. Národní vlády musí hrát svou roli a pracovat jako aktivní partneři,” pokračovala. Ovšem, můžeme kontrovat, že národní vlády aktivní jsou, jen jsou očividně v tomto případě spíše oponenty než partnery.
V žádném případě totiž národní vlády nebudou mít zájem na tom, aby nadnárodní regulace poškodily podniky v jejich zemi. A právě v Německu je automobilový průmysl pochopitelně velmi významný a nejen Volkswagen by mohl mít problémy - údajně také Opel nějakým způsobem podvádí, říká organizace Deutsche Umwelthilfe a podle testu ADACu v tom není sám.
Na výsledek rozhodování TCMV si zatím počkejme, stejně jako na další vývoj. „Limity překračování limitů” pro RDE navrhované odborem Elzbiety Bienkowskie jsou dost přísné a jejich zavedení už za necelé dva roky je s ohledem na to, jak dlouho trvá vyvinout nový automobil, příliš krátká doba. Zejména, neví-li se zatím, jak bude jejich měření vypadat...






















Naposledy se do emisní aféry Volkswagenu namočil Opel, nové emisní limity uplatňované na základě měření v reálném provozu by mohly být problémem pro všechny
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 6 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 7 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 9 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1