Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 %
27.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Odbor průmyslové politiky EU navrhuje přísné „limity překračování limitů”. Motory by tak v rámci nové metodiky mohly překročit dnešní limity NOx jen o 60 %.
Budoucnost emisních testů v evropském prostředí je na stole Technického výboru pro motorová vozidla (Technical Committee for Motor Vehicles, TCMV), který bude rozhodovat o přijetí či nepřijetí návrhu Elzbiety Bienkowskie, šéfky odboru průmyslové politiky Evropské unie. Návrh se zabývá tzv. RDE, emisemi aut ve skutečném provozu a nemíní dát výrobcům příliš mnoho prostoru k překračování limitů, které jsou platné pro současné laboratorní testy.
S tím ovšem řada národních vlád členských států nesouhlasí. V případě, že návrh u TCMV neprojde, bude postoupen vyšším instancím v rámci EU, tedy se dostane na úroveň ministrů. Tím se z něj stane více politické než průmyslové téma. A údajně to den před rozhodováním vypadá, že TCMV s návrhem souhlasit nebude.
Stojí v něm, že automobilky by v rámci RDE měly mít možnost překročit stanovený limit 80 mg NOx na kilometr o 60 %, a to v období dvou let od září roku 2017. To znamená, že až do září 2019 by dieselová auta mohla produkovat až 128 mg NOx/km v testech RDE a přesto by dostala posvěcení pod normou Euro 6. Jak se však RDE budou měřit, zatím stále není jasné.
Národní vlády v čele s Německem ovšem s tak přísným limitem nesouhlasí. Původní záměr byl tolerovat překročení o 75 procent, starší zprávy pak hovořily o tom, že ACEA, Evropská asociace výrobců automobilů, žádala možnost překročit limit, tedy nastavit tzv. faktor konformity na hodnotu 2,75, tzn. až 220 mg NOx/km. Uváděla ale, že dokud nebudou známy přesné parametry měření RDE, není možné určit potřebný faktor konformity.
„Důvěra veřejnosti a ochrana spotřebitele jsou v sázce,” řekla Bienkowska publiku v Bruselu před několika dny. „Jedinou cestou k obnovení důvěry veřejnosti je rychlý, kolektivní, souvislý a efektivní přístup. Národní vlády musí hrát svou roli a pracovat jako aktivní partneři,” pokračovala. Ovšem, můžeme kontrovat, že národní vlády aktivní jsou, jen jsou očividně v tomto případě spíše oponenty než partnery.
V žádném případě totiž národní vlády nebudou mít zájem na tom, aby nadnárodní regulace poškodily podniky v jejich zemi. A právě v Německu je automobilový průmysl pochopitelně velmi významný a nejen Volkswagen by mohl mít problémy - údajně také Opel nějakým způsobem podvádí, říká organizace Deutsche Umwelthilfe a podle testu ADACu v tom není sám.
Na výsledek rozhodování TCMV si zatím počkejme, stejně jako na další vývoj. „Limity překračování limitů” pro RDE navrhované odborem Elzbiety Bienkowskie jsou dost přísné a jejich zavedení už za necelé dva roky je s ohledem na to, jak dlouho trvá vyvinout nový automobil, příliš krátká doba. Zejména, neví-li se zatím, jak bude jejich měření vypadat...






















Naposledy se do emisní aféry Volkswagenu namočil Opel, nové emisní limity uplatňované na základě měření v reálném provozu by mohly být problémem pro všechny
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 9 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 40 minutami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 2 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 5 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
