Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodnes jako nový, dokonale zachovalý VW Passat VR6 je rychlý kombík, který vás vrátí zpět v čase
29.8.2024 | Petr Miler
Je skoro neuvěřitelné, že tohle auto v tomto stavu vůbec ještě existuje. Ale existuje a může být vaše, jen si nedělejte iluze, že vám dovolí otevřít si vlastní automobilové muzeum za peníze z vrácených láhví od piva.
Chtít jediné auto, které by obstálo před všemi myslitelnými výzvami, není zase tak neobvyklá touha. Udržovat při životě více vozů je náročné, ale i kdybyste na to měli čas a peníze, pořád se vám bude stávat, že budete s nevhodným vozem na nevhodném místě. Jeden univerzál, který by byl rychlý i komfortní, zábavný i cestovní, praktický a přesto ne příliš velký a těžký, to zní jako touha po suchém dešti. Jenže jeden typ auta se takovému ideálu blíží.
Jde o rychlé kombíky, které sice obvykle nebudou excelovat v ničem z výše zmíněného, ve všem ale mohou být tak dobré, že vám stěží bude chybět jiný vůz. Třeba takové Audi RS4 Avant je 450koňový stroj, který dokáže fungovat jako úplně obyčejné auto, pojme rodinu i s nákladem, neoddělá vás při 1000kilometrovém přesunu po Autobahnu a i když na klikaté okresce se svými kily a charakterem nebude zrovna rybou ve vodě, nadchnout dokáže také tam.
Tohle je současnost, historie těchto aut ale nezačíná v minulé dekádě. U jedné nizozemské firmy, kde jsme nedávno obdivovali moc hezký Passat B5.5 W8, se totiž nachází také jeden rychlý a nenápadný kombík, který vznikl o víc jak 20 let dřív, než RS4 B9 vůbec přišla na svět. Jde o VW Passat Variant generace B3.
To nezní jako bůhvíjaká nabídka, ale podívejte se na něj - tohle auto je sice z roku 1992, za 30 let na světě ale najelo jen 87 tisíc kilometrů. A vypadá spíš tak, jako by jich najelo desetinu. To by samo o sobě nestačilo, jedná se ale o výjimečnou verzi VR6 s manuální převodovkou, která je všechno, jen ne pomalá. Legendární motor o objemu 2,8 litrů a šest válcích sevřených v ostrém úhlu dává až 128 kW (174 koní) výkonu, což na dnešní dobu není zrovna ohromující číslo, s 1 280 kg hmotnosti ale váží polovinu (!) toho co nové BMW M5 Touring. Stovka za 8,2 sekundy a maximálka 224 km/h přinejmenším neurazí, to jsou i na dnešní poměry nadprůměrné hodnoty.
Auto je rovněž slušně vybavená a především opravdu v parádním stavu. Na fotkách není možné najít ani výrazné známky opotřebení a kompletní servisní historie dokumentuje příkladnou péči po celých 32 let existence. K vozu jsou i takové věci jako původní objednávky a faktura, veškeré původní klíče i dokumenty. Je to něco jako perfektní ojetina z roku 1992, podobná auta se v prodeji opravdu nevídají.
Bohužel, taková ani nebývají levná, a tak tohle levné opravdu není. Požadovaných 27 950 Eur (asi 700 tisíc Kč) je na Passat z roku 1992 extrém mezi extrémy, před námi ale stojí něco zcela jedinečného. Pokud byste měli zájem o tento mimořádně nenápadný rychlý kombík, který vás vrátí zpět v čase, zvažte návštěvu prostor nizozemského projektu Fabrieksnieuw. I kdyby nic jiného, uvidíte tam věci, které jste dlouho neviděli...




























Takto krásný Passat B3 se opravdu nevídá, navíc v tak zajímavé specifikaci. Váš ovšem může být za peníze, ze kterých se podlamují kolena. Foto: Fabrieksnieuw, publikováno se souhlasem, publikováno se souhlasem
Zdroj: Fabrieksnieuw@Autowereld
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva