Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie

V současném prodeji je to rarita s prakticky dokonalou historií, však prvním a jediným majitelem auta byl muž narozený v roce 1939. Pro leckoho to může být pořád auto snů, jenže ani jeho soustavné zlevňování zatím k úspěšnému prodeji nevedlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie

4.5.2023 | Petr Miler

Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie

/

Foto: Auto-Karl, publikováno se souhlasem

V současném prodeji je to rarita s prakticky dokonalou historií, však prvním a jediným majitelem auta byl muž narozený v roce 1939. Pro leckoho to může být pořád auto snů, jenže ani jeho soustavné zlevňování zatím k úspěšnému prodeji nevedlo.

Některé vozy z nabídek bazarů mizí velmi rychle a vlastně ani nechápete, proč tomu tak. A jiné se nedaří prodat klidně i roky, třebaže představují mimořádné, téměř neopakovatelné nabídky za ještě přijatelnou cenu, kterou navíc prodávající stále snižuje. Jedno z takových aut zachycují fotky níže a skutečně si nejsem jistý, proč stále zůstává na ocet.

Jde o BMW řady 3 generace E46, jeden z absolutních vrcholů evoluce mnichovské automobilky, symbol zlatých časů značky. Je to vůz s velmi nadčasovým designem, který je technicky už tak moderní, aby v něm byla většina těch věcí, které v autě mít chcete. A zároveň není tak „moderní”, aby v něm už byly věci, které v něm mít nechcete. Trojka E46 ještě neměla elektrické řízení, start-stop a pokud měla mít motor s turbem, byl to diesel, který je bez přeplňování prakticky nepoužitelný.

Jde o kvalitně postavené auto z dob, kdy se BMW neucházelo o zákazníky Volkswagenu a jeho vozy podle toho mohly stát. Pozná se to hlavně na provedení interiéru, levné plasty praskající jako tělo ponorky na dně Mariánského příkopu řada E46 ještě neznala. Bohužel, „é-čtyřicetšestky” nejsou už zrovna mladá auta, naposledy ve velké míře sjížděla z výrobních linek v roce 2005. Narazit dnes v prodeji na zachovalý kus je tak stále výjimečnější. A když už se něco pěkného objeví, obvykle to z bazarů zmizí i za absurdní ceny, protože E46 má dost fanoušků, kteří ji prostě chtějí. Výjimky ovšem zjevně existují.

Tahle E46 sice není ideální verze z hlediska nadšeného řidiče, to ani zdaleka. Ale je vizuálně hezká, skoro nejetá a ke svému účelu poslouží stejně jako před 18 lety. I v tomto provedení to bude pro spoustu lidí auto snů - hezky vypadá, hezky se v něm „bydlí”, se 150 koňmi špatně nejede a spotřeba je i při svižné jízdě kouzelně malá. Co víc si může zdravý rozum přát?

Jde tedy o variantu 320d s automatem, pěkně specifikovaný kombík po faceliftu v edici Sport, vyrobený skutečně až v roce 2005. Řeč je o autě po prvním majiteli narozeném v roce 1939, který jej déle jak dekádu a půl skoro jen garážoval a ujel s ním pouhých 16 tisíc km s pravidelným servisem. Podívejte se na něj, je to prakticky nový vůz v modrém laku s interiérem v krémové kůži. I když nebudete mít rádi automaty a čtyřválcové diesely budou mít daleko k vašemu ideálu, tento stroj se prostě líbí.

V prodeji ho ale různými cestami vídáme už roky a cena stále klesá. Aktuálně činí už jen 18 600 Eur, tedy asi 436 tisíc korun. Na 320d Touring E46 to pořád není úplně málo, ale na prakticky nový vůz tohoto typu? Však ceny nových aut jen stoupají a s tím, jak klesá cena tohoto kousku, jej brzy pořídíte levněji než základní Fabii. Vedle ní nám tento kombík přijde jako zajímavější volba, ale na place už stojí dva roky a zájem o něj zjevně není. Třeba se vám jej zželí. Anebo také ne. Možná je problém v tom, že když už je někdo fanda do E46, verze 20d s automatem ho prostě u srdce nevezme. A obyčejný zákazník dá raději přednost té nové Fabii...


Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 1 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 01Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 2 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 02Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 3 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 03Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 4 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 04Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 5 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 05Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 6 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 06Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 7 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 07Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 8 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 08Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 9 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 09Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 10 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 10Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 11 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 11Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 12 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 12Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 13 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 13Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 14 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 14Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie - 15 - BMW 320d Touring E46 nejete nikdo nechce 15
BMW řady 3 E46 po faceliftu je dodnes vizuálně atraktivní auto, jeho design jako by nestárl. Toto je daleko nejméně ojetý kombík s M paketem a hezkou výbavou, který najel pouhých 16 tisíc km. Přes stále přijatelnější cenu ho ale už dva roky nikdo nechce koupit. Foto: Auto-Karl, publikováno se souhlasem

Zdroj: Auto-Karl@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.