Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie
4.5.2023 | Petr Miler
V současném prodeji je to rarita s prakticky dokonalou historií, však prvním a jediným majitelem auta byl muž narozený v roce 1939. Pro leckoho to může být pořád auto snů, jenže ani jeho soustavné zlevňování zatím k úspěšnému prodeji nevedlo.
Některé vozy z nabídek bazarů mizí velmi rychle a vlastně ani nechápete, proč tomu tak. A jiné se nedaří prodat klidně i roky, třebaže představují mimořádné, téměř neopakovatelné nabídky za ještě přijatelnou cenu, kterou navíc prodávající stále snižuje. Jedno z takových aut zachycují fotky níže a skutečně si nejsem jistý, proč stále zůstává na ocet.
Jde o BMW řady 3 generace E46, jeden z absolutních vrcholů evoluce mnichovské automobilky, symbol zlatých časů značky. Je to vůz s velmi nadčasovým designem, který je technicky už tak moderní, aby v něm byla většina těch věcí, které v autě mít chcete. A zároveň není tak „moderní”, aby v něm už byly věci, které v něm mít nechcete. Trojka E46 ještě neměla elektrické řízení, start-stop a pokud měla mít motor s turbem, byl to diesel, který je bez přeplňování prakticky nepoužitelný.
Jde o kvalitně postavené auto z dob, kdy se BMW neucházelo o zákazníky Volkswagenu a jeho vozy podle toho mohly stát. Pozná se to hlavně na provedení interiéru, levné plasty praskající jako tělo ponorky na dně Mariánského příkopu řada E46 ještě neznala. Bohužel, „é-čtyřicetšestky” nejsou už zrovna mladá auta, naposledy ve velké míře sjížděla z výrobních linek v roce 2005. Narazit dnes v prodeji na zachovalý kus je tak stále výjimečnější. A když už se něco pěkného objeví, obvykle to z bazarů zmizí i za absurdní ceny, protože E46 má dost fanoušků, kteří ji prostě chtějí. Výjimky ovšem zjevně existují.
Tahle E46 sice není ideální verze z hlediska nadšeného řidiče, to ani zdaleka. Ale je vizuálně hezká, skoro nejetá a ke svému účelu poslouží stejně jako před 18 lety. I v tomto provedení to bude pro spoustu lidí auto snů - hezky vypadá, hezky se v něm „bydlí”, se 150 koňmi špatně nejede a spotřeba je i při svižné jízdě kouzelně malá. Co víc si může zdravý rozum přát?
Jde tedy o variantu 320d s automatem, pěkně specifikovaný kombík po faceliftu v edici Sport, vyrobený skutečně až v roce 2005. Řeč je o autě po prvním majiteli narozeném v roce 1939, který jej déle jak dekádu a půl skoro jen garážoval a ujel s ním pouhých 16 tisíc km s pravidelným servisem. Podívejte se na něj, je to prakticky nový vůz v modrém laku s interiérem v krémové kůži. I když nebudete mít rádi automaty a čtyřválcové diesely budou mít daleko k vašemu ideálu, tento stroj se prostě líbí.
V prodeji ho ale různými cestami vídáme už roky a cena stále klesá. Aktuálně činí už jen 18 600 Eur, tedy asi 436 tisíc korun. Na 320d Touring E46 to pořád není úplně málo, ale na prakticky nový vůz tohoto typu? Však ceny nových aut jen stoupají a s tím, jak klesá cena tohoto kousku, jej brzy pořídíte levněji než základní Fabii. Vedle ní nám tento kombík přijde jako zajímavější volba, ale na place už stojí dva roky a zájem o něj zjevně není. Třeba se vám jej zželí. Anebo také ne. Možná je problém v tom, že když už je někdo fanda do E46, verze 20d s automatem ho prostě u srdce nevezme. A obyčejný zákazník dá raději přednost té nové Fabii...
BMW řady 3 E46 po faceliftu je dodnes vizuálně atraktivní auto, jeho design jako by nestárl. Toto je daleko nejméně ojetý kombík s M paketem a hezkou výbavou, který najel pouhých 16 tisíc km. Přes stále přijatelnější cenu ho ale už dva roky nikdo nechce koupit. Foto: Auto-Karl, publikováno se souhlasem
Zdroj: Auto-Karl@Mobile.de
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva