Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Doktorovi jezdícímu sporťákem úřady nepovolily použití majáků, ač s ním zachránil roční holčičku
29.9.2021 | Petr Prokopec
Hovořme o absurdní rigiditě úřadů, které nemají problém udělit právo přednosti v jízdě čtyřtunovým sanitkám řízeným kde kým a ošívat se nad tímtéž v případě příhodnějšího auta řízeného zkušeným doktorem, který už prokázal, co umí.
Zdá se, že nejen u nás úřady a politici vzývají zdravotníky pouze tehdy, kdy jim teče do bot a potřebují jejich pomoc. Tehdy se předhání v chvále a vstřícnosti. Jakmile ale krizová situace pomine, chová se stát i k takovým občanům hůře než macecha k Popelce.
My jsme toho byli svědky loni, v Austrálii jsou toho svědky nyní a nikoli v souvislosti s koronavirem. Ukazuje to doktora Michaela Livingstona, který provozuje dvě ordinace praktického lékaře v australském Hopetounu a Ravensthorpe. Obě jsou vzdálené asi šest hodin cesty od většího Perthu, přičemž přejezd mezi nimi zabere 30 minut. Jde tedy o odlehlé oblasti, ve kterých rychlost často rozhoduje a sanitky nejsou k dispozici dost rychle, pokud vůbec. To Livingston ostatně již letos prokázal, když zachránil život malé holčičce.
Jednoletá Ava měla kvůli bronchitidě vážné problémy s dýcháním, která mohla vyřešit pouze adrenalinová injekce. Tu je Livingston oprávněn podat, nicméně zatímco holčička žije v Ravensthorpe, on byl v době pohotovostního hovoru v Hopetounu. On byl v tu chvíli nejbližší dostupnou pomocí a jindy třicetiminutovou vzdálenost dokázal zdolat rychlostí blesku za volantem svého Nissanu GT-R, který pochopitelně neřídil v souladu s dopravními předpisy. Ovšem jen díky tomu je Ava stále naživu.
V reakci na tuto situaci se doktor Livingston rozhodl požádat dopravní inspektorát o udělení statutu pohotovostního vozidla pro svůj Nissan, aby na podobné situace mohl příště zareagovat lépe. Aby auto mohl legálně osadit sirénami a majáky, prošel i příslušným řidičským školením, jeho žádost byla ale úřady zamítnuta. Dle nich totiž „muži daleko pravděpodobněji inklinují k jízdě ve vysoké rychlosti“. Kromě toho bylo poukázáno na tvar vozu, jehož nízká příď může třeba sražené zvíře katapultovat do kabiny.
„Mrtvý nebo vážně zraněný doktor není pro danou komunitu a jakéhokoliv budoucího pacienta žádným přínosem,“ vzkázali Livingstonovi dále úředníci. To je naprosto absurdní reakce, neboť je jasné, že pokud k té samé situaci dojde znovu, doktor určitě neřekne: „Sorry jako, ale nemám majáky, takže nikam nejedu.” Pojede stejně, jen bez patřičného vybavení bude větším rizikem než bez něj. Úřady zkrátka zas jednou ničemu nepomohly a vytáhly argumentaci popírající elementární logiku.
Jak jsme již naznačili, Livingston nežádal o udělení zvláštního statutu jen tak, na úřad přišel právě až po výše popsaném incidentu, kdy se prokázalo, že jeho brzký příjezd zachránilo život. Chtěl to dělat jen lépe, bezpečněji, nic více. Ke svým záměrům nám pak řekl, že rozhodně nemínil práva zneužívat pro nějaké řádění se sportovním autem v běžném provozu, chtěl jej jen pro strýčka příhodu. A ve sportovních autech toho má naježděno spoustu na okruzích i v provozu, takže je umí adekvátně používat - k tomu absolvoval už zmíněný kurs.
Byrokraty ale nic toho nezajímalo, pro zamítnutí žádosti stačilo pohlaví a tvar vozu, což je opravdu nesmyslné. Nyní mohou ti, kteří takto rozhodili, akorát doufat, že nebudou v těchto místech třeba na dovolené a rychlou lékařskou pomoc nebudou sami potřebovat.

Michael Livingston je hrdým majitelem Nissanu GT-R, jehož rychlost letos zachránila život malé holčičce. Ani to ovšem nepomohlo doktorovi v boji s byrokracií, kdy pro příště chtěl mít možnost v takovém případě použít majáky, a tedy i právo přednosti v jízdě. Foto: Michael Livingston, publikováno se souhlasem
Zdroje: ABC, Michael Livingston
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
včeraI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Sachsenring 10:00
- Pre Donington včera 16:00
- BMW R12 Toprak Passion: stavba od brněnských FSB Motor Works včera 11:17
- Časový program Grand Prix Sachsenringu včera 10:00
- Superbike se vrací ke svým kořenům, tedy do Doningtonu 8.7.2025
Nejčtenější články
Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Krasavec od BMW, který málem přivedl automobilku ke krachu, dnes z majitelů dělá boháče. Boří aukční rekordy
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva