Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden
27.12.2018 | Petr Miler
V obou případech jde o auta, za která by nadšenec do všeho se čtyřmi koly neváhal obětovat ledvinu. Obě jsou zkrátka skvělá, ale které je rychlejší?
Závody ve zbrojení mezi zejména německými prémiovými automobilkami v posledních letech dosáhly až absurdních rozměrů. I mezi obyčejnými kompakty si dnes můžete koupit nudně vypadající VW Golf R s 300 koňmi, který s pohonem 4x4 za jakkoli nedokonalých podmínek vytře zrak jen pár let starým supersportům. Komu by to bylo málo, může u Audi sáhnout po ještě menší RS3 dokonce s 400 koňmi, která podobným způsobem vytře zrak i mnohým aktuálním sporťákům. Ve střední třídě není problém mít sedan nebo kombík s 450 až 500 kobylami, ten pravý vrchol mezi absurdně rychlými auty pro každý den ale nastává až o třídu výš.
Pro normálního smrtelníka obtížně pochopitelné modely jako Audi RS6, BMW M5 a Mercedes-AMG E63 dosáhly v posledních letech až absurdní dynamiky. Jsou to velká auta, do kterých někdy můžete naložit krom rodiny i menší psí hotel, přesto s výkony okolo 600 koní zrychlují na stovku jen za málo více než 3 sekundy a s pohonem všech kol jsou při akceleraci tak rychlá, že musíte mít opravdu něco, abyste jim byť jen stačili, natož jim ujeli.
Vrcholem těchto strojů jsou nyní dva modely - Mercedes-AMG E63 W213 ve verzi S a BMW M5 G10 v provedení Competition. Jsou to tak trochu bratři v jiném triku - mají přeplňované osmiválce, pohon 4x4, rychlý automat s Launch Controlem a výkon přes 600 koní. Do příchodu ostřejší verze M5 vládl ringu Mercedes, ale jaký je stav nyní, když se vedle mocného AMG s 612 koňmi může postavit eMkový bavorák s 625 kobylami?
Přesně to se rozhodl zjistit Mat Watson z Carwow, který je srovnal jak jinak než ve sprintu. Pokud byste čekali vyrovnaný souboj, jste na správné stopě, vyhrát ale mohl jen jeden a korunu nejrychlejšího sedanu světa pro sebe utrhlo BMW. Může za to hlavně jeho lepší schopnost vypálit z místa, která je na čtvrtmílových sprintech velmi důležitá. Ani poté ale Mercedes náskok nestahoval, spíše naopak - výsledkem je čas 11,1 sekundy pro BMW a 11,3 pro Mercedes. Bláznivé hodnoty na taková auta, navíc obě dokáží pokračovat ve zrychlení až k hranici 300 km/h.
Vedle sprintu tyto stroje změřily síly i v pružném zrychlení (v tom byl o něco lepší Mercedes) a v brzdění (v tom zase vládlo BMW, mělo karbon-keramické brzdy stejně jako soupeř). Celkový výsledek je tedy 2:1 pro Mnichov a celé klání tak lze považovat za slušný revanš oproti předchozím soubojům základní M5 s E63 S. Je to hozená rukavice pro Mercedes, ale nemusí trvat dlouho, než ji zvedne - Éčko od AMG nemuselo variantou S říci poslední slovo...














Dva německé über-sedany si to rozdaly v klání o dynamického krále své třídy. Více uspěl ten mnihovský
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Jindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před hodinouŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva