Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ecclestone popírá, že by chystal novou F1. A vysvětluje své jednání z posledních let
30.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouholetý šéf F1 odmítl spekulace, že by na truc chystal závodní sérii, která by konkurovala jeho dítku. A přidal i pár dalších zajímavých poznámek.
Formule 1 má sice zimní přestávku, minulý týden kolem ní ale bylo i tak velmi živo. Nešlo ovšem o události související s technikou pro příští ročník, místo toho nový majitel šampionátu, společnost Liberty Media, provedla změnu na postup nejvyšším.
Novým šéfem F1 se Chase Carey, bývalý manažer 21st Century Fox, který k ruce dostal další dva kolegy. Ti se dohromady pokusí dostat agendu dosavadního šéfa Bernieho Ecclestona, který byl tímto krokem sesazen. Na legendárního „Suprema” tak zůstal jen post čestného šéfa a hlas poradce vedení.
Šestaosmdesátiletý Brit se ale dle spekulací rozhodl nevzdat bez boje a začal budovat novou sérii na základě konceptu, se kterým před pár lety přišel [[0000023976 Flavio Briatore. Jeho „trucpodnik“ byl přitom přímou reakcí na důsledek kauzy Singapur-gate, v jejímž důsledku měl zakázán přístup do paddocku F1.
Mnozí možná již zaplesali, neboť ani Flavio, ani Bernie ve svém seriálu nepočítali s mezinárodní automobilovou federací FIA, která nehájí ani tak zájmy samotného šampionátu, ale spíše ty své. Bohužel, nic takového se prý ale nakonec neděje. Ecclestone vše popřel s tím, že se jedná o pouhé spekulace a on sám proti F1 rozhodně brojit nehodlá.
„Rád bych vyjasnil zvěsti, dle kterých spouštím sérii konkurující šampionátu FIA Formule 1. Budoval jsem jej v průběhu posledních takřka 50 let, a je to něco, na co jsem hrdý, takže poslední věc, kterou chci, je vidět jej poškozený,“ uvedl Ecclestone pro agenturu Reuters.
Není to ale jediná zajímavá věc, kterou řekl. Zároveň dodal, že změna majitele znamená více, než se na první pohled může zdát - dosud jím byl investiční fond, který si chtěl z vlastnictví F1 odnést co nejvíce peněz v relativně krátkém čase. A on coby výkonný ředitel musel šampionát vést v souladu se záměry majoritního akcionáře - generovat co nejvyšší zisk, což pochopitelně vždy nemuselo být ku prospěchu šampionátu jako takového. Záměry Liberty Media jsou trochu jiné a o vlastní profit ji půjde až v delším časovém horizontu - zpočátku chce zisky investovat hlavně do rozkvětu F1 jako takové. Tedy alespoň tak se nyní tváří.
„Nový majitel bude moci pokračovat v administrativě jinak, než jsem mohl já, neboť já jsem musel hlavně generovat finanční výsledky pro akcionáře. (...) Rád bych měl ten luxus, který má nyní Chase Carey, nový CEO. Doufám, že fanoušci F1 ocení, že Chase hodlá investovat peníze zpět do sportu,“ uvedl dále Ecclestone.
To je jistě pěkný výhled, nicméně je třeba počítat s tím, že k citelným změnám hned tak nedojde. Ross Brawn, který byl skutečně potvrzen jako sportovní ředitel, totiž dodal, že je třeba nejprve období studia, než budou moci být prováděny opatrné změny. Geniální stratég s nimi v dlouhodobém horizontu samozřejmě počítá, ale kupříkladu nahrazení kontroverzního systému DRS vidí jako možnou záležitost až někdy v roce 2018 či 2019.
„Musíme se vyvarovat toho, k čemu došlo v posledních letech, a to je snaha o vytvoření umělé show. Budeme ale potřebovat trpělivost,“ uvedl Brawn nejen na adresu DRS, ale také třeba dvojitých bodů či eliminačního formátu kvalifikace. Uvidíme tedy, co nás do budoucna čeká, pro letošek ale můžeme počítat jen se změnou monopostů. Zda k lepšímu, to zjistíme již za měsíc a půl.
Aktuálně tak jen dodáme, že je otázkou, zda vlastně Berniemu můžeme věřit. Předchozí informace se odvolávaly na důvěryhodné zdroje a byť klidně mohlo jít o kachnu, také mohl Ecclestone v návalu emocí vypustil ze svých úst slova, kterých po pár hodinách litoval. A stejně tak může nyní klamat tělem...






Bernie Ecclestone prý žádnou konkurenční sérii nechystá...
...místo toho závidí novému vedení, kde skutečně nechybí Ross Brawn, svobodu a prostor potřebný ke změnám
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
před 10 hodinamiPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včeraChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včeraŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom