Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ecclestone popírá, že by chystal novou F1. A vysvětluje své jednání z posledních let
30.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouholetý šéf F1 odmítl spekulace, že by na truc chystal závodní sérii, která by konkurovala jeho dítku. A přidal i pár dalších zajímavých poznámek.
Formule 1 má sice zimní přestávku, minulý týden kolem ní ale bylo i tak velmi živo. Nešlo ovšem o události související s technikou pro příští ročník, místo toho nový majitel šampionátu, společnost Liberty Media, provedla změnu na postup nejvyšším.
Novým šéfem F1 se Chase Carey, bývalý manažer 21st Century Fox, který k ruce dostal další dva kolegy. Ti se dohromady pokusí dostat agendu dosavadního šéfa Bernieho Ecclestona, který byl tímto krokem sesazen. Na legendárního „Suprema” tak zůstal jen post čestného šéfa a hlas poradce vedení.
Šestaosmdesátiletý Brit se ale dle spekulací rozhodl nevzdat bez boje a začal budovat novou sérii na základě konceptu, se kterým před pár lety přišel [[0000023976 Flavio Briatore. Jeho „trucpodnik“ byl přitom přímou reakcí na důsledek kauzy Singapur-gate, v jejímž důsledku měl zakázán přístup do paddocku F1.
Mnozí možná již zaplesali, neboť ani Flavio, ani Bernie ve svém seriálu nepočítali s mezinárodní automobilovou federací FIA, která nehájí ani tak zájmy samotného šampionátu, ale spíše ty své. Bohužel, nic takového se prý ale nakonec neděje. Ecclestone vše popřel s tím, že se jedná o pouhé spekulace a on sám proti F1 rozhodně brojit nehodlá.
„Rád bych vyjasnil zvěsti, dle kterých spouštím sérii konkurující šampionátu FIA Formule 1. Budoval jsem jej v průběhu posledních takřka 50 let, a je to něco, na co jsem hrdý, takže poslední věc, kterou chci, je vidět jej poškozený,“ uvedl Ecclestone pro agenturu Reuters.
Není to ale jediná zajímavá věc, kterou řekl. Zároveň dodal, že změna majitele znamená více, než se na první pohled může zdát - dosud jím byl investiční fond, který si chtěl z vlastnictví F1 odnést co nejvíce peněz v relativně krátkém čase. A on coby výkonný ředitel musel šampionát vést v souladu se záměry majoritního akcionáře - generovat co nejvyšší zisk, což pochopitelně vždy nemuselo být ku prospěchu šampionátu jako takového. Záměry Liberty Media jsou trochu jiné a o vlastní profit ji půjde až v delším časovém horizontu - zpočátku chce zisky investovat hlavně do rozkvětu F1 jako takové. Tedy alespoň tak se nyní tváří.
„Nový majitel bude moci pokračovat v administrativě jinak, než jsem mohl já, neboť já jsem musel hlavně generovat finanční výsledky pro akcionáře. (...) Rád bych měl ten luxus, který má nyní Chase Carey, nový CEO. Doufám, že fanoušci F1 ocení, že Chase hodlá investovat peníze zpět do sportu,“ uvedl dále Ecclestone.
To je jistě pěkný výhled, nicméně je třeba počítat s tím, že k citelným změnám hned tak nedojde. Ross Brawn, který byl skutečně potvrzen jako sportovní ředitel, totiž dodal, že je třeba nejprve období studia, než budou moci být prováděny opatrné změny. Geniální stratég s nimi v dlouhodobém horizontu samozřejmě počítá, ale kupříkladu nahrazení kontroverzního systému DRS vidí jako možnou záležitost až někdy v roce 2018 či 2019.
„Musíme se vyvarovat toho, k čemu došlo v posledních letech, a to je snaha o vytvoření umělé show. Budeme ale potřebovat trpělivost,“ uvedl Brawn nejen na adresu DRS, ale také třeba dvojitých bodů či eliminačního formátu kvalifikace. Uvidíme tedy, co nás do budoucna čeká, pro letošek ale můžeme počítat jen se změnou monopostů. Zda k lepšímu, to zjistíme již za měsíc a půl.
Aktuálně tak jen dodáme, že je otázkou, zda vlastně Berniemu můžeme věřit. Předchozí informace se odvolávaly na důvěryhodné zdroje a byť klidně mohlo jít o kachnu, také mohl Ecclestone v návalu emocí vypustil ze svých úst slova, kterých po pár hodinách litoval. A stejně tak může nyní klamat tělem...






Bernie Ecclestone prý žádnou konkurenční sérii nechystá...
...místo toho závidí novému vedení, kde skutečně nechybí Ross Brawn, svobodu a prostor potřebný ke změnám
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 10 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před hodinouPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 2 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 4 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 5 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva