Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elektromobil při převozu vzplál s takovou intenzitou, že z kamionu nezbylo nic, poničil i budovy kolem
10.5.2022 | Petr Prokopec
Požáry aut nejsou ničím novým a vlastně ani ničím až tak zvláštním. S příchodem elektrických aut a jejich baterií ale přichází docela nová éra. Ačkoli zde podle všeho elektrické auto nebylo příčinou požáru, vzňalo se a způsobilo obrovské škody na místě i problémy hasičům.
Jakkoli vidět hořící auto není nic až tak obvyklé, statisticky jde o běžnou věc. Například ve Spojených státech každou hodinu vzplane 19 vozů, což je docela dost, třebaže jde o hodně velkou zemi. Ty elektrické mají na celkovém koláči zlomkový podíl odpovídající jejich stáří a registracím, přesto každý incident spojený s bateriovými auty přitahuje pozornost. Není to překvapivé, neboť dle politiků jde o jediný udržitelný pohon budoucnosti, který má být vnucen všem. Znamená to tedy, že počet elektromobilů jen naroste a logicky se tak zvýší i počet požárů. Něčeho takového se hasiči bojí,. A jak dokládá incident z Massachusetts, mají k tomu důvod.
Koncem dubna totiž ve městě Bridgewater vzplál přívěs, ve kterém byl převážen zcela nový Lucid Air. Jak ukazují prozatímní závěry vyšetřování, požár vznikl v motorovém prostoru tahače se spalovacím pohonem. Jeho řidič se jej sice pokusil uhasit s pomocí chemického přípravku, ovšem neúspěšně. Na místo proto byli povoláni požárníci, ovšem i přes jejich promptní příjezd se oheň začal nekontrolovatelně šířit a zasáhl i přívěs. A pak se teprve začaly dít věci.
Hasiči ve své zprávě uvádí, že i ten se jim sice povedlo uhasit, ovšem následně zpod elektromobilu uslyšeli praskání připomínající ohňostroj. Vzápětí se plameny objevily znovu, přičemž tentokrát už se je zkrotit nepodařilo. Lucid jim zcela podlehl a žár byl tak velký, že zdevastoval prakticky celý přívěs a řádění živlu je patrné i ze záběrů budov kolem.
Jakmile to bylo bezpečné, byl vrak elektromobilu částečně naložen na odtahovku, aby měli hasiči lepší přístup k bateriím. Ty se ovšem nacházely pod karbonovým krytem, který nešlo odstranit. Nakonec se jim jej povedlo narušit, načež mohli pustit vodu na jednotlivé bateriové články.
Jejich práce tím ani zdaleka neskončila, vrak byl totiž následně kvůli riziku opětovného samovznícení usazen do kontejneru. Vyšetřovatel požáru, poručík Craig Nedell, pak následně ve své zprávě uvedl, že komplikací při zásahu byla absence blízkého hydrantu. Na kompletní uhašení tahače, přívěsu a elektromobilu totiž bylo třeba více než 30 tisíc litrů vody. Do budoucna proto nebude třeba zapracovat pouze na dobíjecí infrastruktuře, přibýt musí i hydranty a servisní místa, zvláště na vzdálenějších úsecích dálnic.
Lze už jen dodat, že řidič tahače zaparkoval vůz i s přívěsem 17 metrů od restaurace, kam se svou ženou zamířil na kafe a toaletu, přesto byly plameny kvůli reakcím v bateriích elektromobilu tak mohutné, že bylo poškozeno i už zmíněné obložení budovy. Kromě toho popraskala i některá její okna. Při incidentu pak naštěstí nikdo nebyl zraněn, přičemž řidiči se povedlo i zachránit psa, který zůstal v kabině tahače, ovšem i tak zde zůstávají obavy. Na větší četnost požárů elektroaut hasiči podle svých slov nejsou připraveni.









Minulý měsíc vzplál v Massachusetts tahač s přívěsem, ve kterém se nacházel Lucid Air. Ač ten podle všeho nebyl příčinou požáru, teprve jeho baterie jej pořádně přikrmily. Kvůli tomu celá soustava lehla popelem během pár minut, přičemž horko poškodilo i 17 metrů vzdálenou restauraci. Hasiči přitom uvádí, že na takové incidenty nejsou připraveni, jejich řešení je velmi komplikované. Foto: Bridgewater Fire Department, CC0 Public Domain
Zdroj: Bridgewater Fire Department
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
před 10 hodinamiBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejčtenější články
Řešení, na které vsadilo tolik výrobců aut, nachází u lidí stále menší zastání, navíc po celém světě
28.7.2025Za docela obyčejné auto koupené za statisíce někdo rychle inkasoval 3,8 milionu Kč, a to s ním i jezdil
28.7.2025Diesely 10 let po svém predikovaném skonu dál vládnou bazarům. Ukazují, jak moc výrobci ztrácí kontakt s realitou
28.7.2025Audi dál doplácí na svou sázku na mrtvého koně, tlačení elektromobilů znamená stále menší prodeje i drastický propad zisků
29.7.2025Škoda přijde s dalším novým RS, nadšence chce oslovit přesně tím, co z duše nenávidí
29.7.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 08:10 - Vrooom
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat
- Chlubítko univerzální 08.25. 08:26 - jerry