Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
EU dál dusí výrobce aut. Vrcholné BMW brzy přijde o všechny benzinové motory
20.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Nebude to konec úplný, přesto nejméně po celý jeden rok nekoupíte v Evropě vrcholné BMW řady 7 s jediným benzinovým motorem. Na vině je obvyklý podezřelý.
Na konci ledna jsme vás po diskuzích se zástupci několika automobilek informovali, že pokud si chcete koupit nové auto, bude lepší dlouho neváhat. V průběhu letošního roku totiž zmizí z nabídky nových vozů spousta motorů, které se do ní nevrátí buď nikdy a nebo až se značným časovým odstupem. Důvod je prostý - zbrklé zavádění nových testů spotřeby a emisí, které bylo Evropskou unií akcelerováno po vypuknutí kauzy Dieselgate.
Automobilky žádaly tři roky na to, aby novým pravidlům přizpůsobily svou nabídku, dostaly ale jen jeden. Od loňského září musí tedy být dle Světově harmonizované testovací procedury lehkých vozidel (platí jen v Evropě, ale říká se ji dále stejně, WLTP) v kombinaci s Real Driving Emissions (RDE) homologovány všechny automobily nově uváděné na trh, což problémy nezpůsobilo. Už od letošního září ale musí být takto schváleny všechny prodávané automobily bez ohledu na datum jejich původního uvedení na trh, a to automobilky doslova dusí - jakýkoli výrobce s květnatějším portfoliem má problém toto schválení stihnout.
Nejde totiž jen o to auta otestovat, ale často i upravit. Nové emisní normy Euro zejména limitují množství pevných částic benzinových motorů, a to vyžaduje instalaci jejich filtrů. V nabídce většiny značek je pak na takový termín zkrátka příliš mnoho aut v příliš mnoha verzích, aby bylo možné upravit a homologovat všechny. A tak firmy musí vybírat, co testy protlačí včas, co později a co také vůbec.
Pokud jde o model nabízený léta, který se nachází na sklonku svého životního cyklu, už zkrátka do jeho schválení vůbec neinvestují. To je případ třeba takového BMW M3, které na poslední rok možná dva výroby filtr pevných částic nedostane vůbec a za pár měsíců skončí. U dalších verzí musí automobilky hledět na to, co se prodává lépe a co hůře a upřednostnit populárnější provedení.
Tak se znovu u BMW stalo, že sedany nejvyšší řady 7 nebudou minimálně po celý jeden rok k mání s jediným benzínovým motorem. Varianty 740i, 750i a 760i skončí v nabídce průběhu letoška s nejasným termínem návratu do ní v průběhu příštího roku. Překvapivě ve stínu výše zmíněného může působit, že zatracované naftové varianty se budou vyrábět dále beze změn. Dieselové motory jsou po aféře VW na černé listině ekologů a vznětovým motorům se často dává za vinu znečištění ovzduší s následkem zpřísnění předpisů a nastolení nových měřících procesů. A teď jsou to paradoxně benzíny, na které dopadá sekyra.
I velkou řadu 7 tedy čeká v benzinových verzích zavádění filtrů pevných částic, které se s ohledem na nutné konstrukční změny protáhne. A automobilka nejspíše ani nemá motivaci se nějak zvlášť snažit, neboť prim v prodejích řady 7 v Evropě beztak hrají diesely. Nemusíme tedy ani dodávat, že omezení nabídky se dotkne jen trhů EU, neboť WTLP ani nové normy Euro se většiny zbytku světa netýkají.
Pokud tedy chcete nové BMW řady 7 s benzinovým motorem, máte nyní šanci, která se hned tak nebude opakovat. A neplatí to jistě zdaleka jen o tomto a dalších BMW - budeme se postupně teprve dozvídat, jaké motory budou novinkami ještě zasaženy. Obnovení dodávek benzinových sedmiček pro Evropu se očekává s příchodem faceliftu tohoto modelu, ke kterému dojde nejdříve v březnu 2019, tento termín ale zatím nebyl potvrzen.



































BMW 740i, 750i a M760Li (na snímcích) nejsou s to ve své současné podobě obstát před novými testy emisí a jejich výroba bude na rok zastavena
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 19 minutamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před hodinouAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 3 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 4 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva