VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu

Tvrdí to naši západní sousedé, u nichž je svolávací akce spojená s přehráním řídícího software motoru povinná. I když modifikace nejsou bezchybné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu

26.7.2017 | Petr Prokopec | 38 příspěvků

VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tvrdí to naši západní sousedé, u nichž je svolávací akce spojená s přehráním řídícího software motoru povinná. I když modifikace nejsou bezchybné.

Kauza Dieselgate se sice týká hlavně Volkswagenu, poslední vývoj ale potvrzuje domněnky o tom, že máslo mají na hlavě všichni. Nejžhavěji je teď v Německu, kde jsou automobilky podezřelé z uzavření kartelové dohody. V ní ovšem nejde jen o emise, ale také o čerpání dotací a pobídek od německé vlády.

Ta se angažuje i v kampani, která má za úkol napravit pověst naftových motorů. Půjdou na ni zhruba dvě miliardy Eur (cca 52 mld. Kč), přičemž její součástí je i svolávací akce více než tří milionů Mercedesů, 850 tisíc exemplářů Audi a zatím nespecifikovaného množství vozů BMW plnících emisní normy EU5. Ve všech třech případech jde ovšem o dobrovolný krok, na rozdíl od svolávací akce, se kterou již loni přišel Volkswagen.

Zde se dostáváme k jádru pudla. Dle nových informací se německá KBA (Kraftfahrt-Bundesam, Spolkový úřad pro motorová vozidla) chystá odhlásit z provozu všechny vozy poháněné motory TDI EA 189, které nebudou disponovat novým softwarem. Návštěva servisů je pro majitelé inkriminovaných vozů Volkswagenu povinná a touto cestou chtějí úřady všechny přinutit, aby poslechli.

Majitelé se totiž do úprav nehrnou, protože se ukazuje, že sice přinesou pokles emisí NOx, spotřeba a tím emise CO2 naopak rostou. U některých vozů došlo i ke snížení výkonu, Volkswagen to částečně i připouští, jinak se ale odvolává na schválení právě od KBA. Nezdá se, že by VW ani KBA chtěly na svém postoji něco měnit a už vůbec ne přiznat, že se někde stala další chyba.

Naopak, KBA chce ke změně všechny přinutit. S novým softwarem jezdí již zhruba dvě třetiny aut, které do servisů zamířit měly, zbývajícím majitelům nezbude, než se buď podvolit nebo prodat auto mimo Německo. Také mohou protestovat a vůz neupravit, jenže jsme v Německu, takových „anarchistů” se tam příliš mnoho nenajde.

Velmi pravděpodobně tak na odhlašování z provozu v rozsáhlejším měřítku nedojde, pokud vůbec - očekává se vyřazení několika málo aut. KBA bude postupovat dle harmonogramu Volkswagenu, nejprve tedy zkontroluje první obeslané majitele. Někteří z nich by pak o registraci mohli přijít již během příštího měsíce...


VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 1 - VW Dieselgate Teknikens Varld 01VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 2 - VW Dieselgate Teknikens Varld 02VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 3 - VW Dieselgate Teknikens Varld 03VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 4 - VW Dieselgate Teknikens Varld 04VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 5 - VW Dieselgate Teknikens Varld 05VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 6 - VW Dieselgate Teknikens Varld 06VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 7 - VW Dieselgate Teknikens Varld 07
U všech těchto koncernových vozů byly v rámci modifikace softwaru zjištěny pochybnosti, respektive sice na jedné straně snížení NOx, ale na druhé straně zhoršení spotřeby, CO2 i jízdní dynamiky. Přesto je v Německu svolávací akce povinná a neúčast bude tvrdě trestána

Petr Prokopec

Diskuze 38 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.