Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW připustil, že s opravou „cinklých” TDI jsou problémy. Řešit ale bude jen některé
6.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci připouští, že procento zákazníků může mít ke stížnostem ohledně přehrání softwaru pádný důvod. Všechna auta ale nepřezkoumají.
Kauza Dieselgate změnila svět. Před odhalením podvodu Volkswagenu byla naftová auta alespoň v Evropě preferována, dnes se od nich začíná stále více lidí odvracet. Patrné je to nejen v Německu, ale také ve Velké Británii, která byla taktéž považována za jednu z tradičních bašt dieselových motorů. V květnu letošního roku jejich prodeje klesly o 20 procent - z celkového množství 186 265 registrací totiž na „naftožrouty“ připadá jen 81 489 kusů, což odpovídá 43,7% trhu.
Lze samozřejmě podotknout, že poklesu se dočkal celý trh (o 8,5 %), Britové již druhý měsíc jedou dle nových regulí. Na jejich základě byly stanoveny nové poplatky odvozené od emisí CO2, jež nyní citelně zdražují vlastnictví malých aut. Tedy těch, které tvoří majoritní podíl na registracích. Nicméně i přesto došlo kupříkladu u benzinových aut k růstu (+0,4 %), vozy osazené alternativním zdrojem pohonu jsou výše dokonce o 46,7 % a rázem jim patří již 4,4% podíl na trhu.
Je pravděpodobné, že za odklonem od dieselů stojí především skandál německé automobilky. A nikoliv jen podvod samotný, ale také některé problematické důsledky následných oprav. Na ty si stěžuje stále více motoristů, dle nichž modifikace sice možná na jedné straně snížily emise NOx, na druhé straně ale zvýšily spotřebu. A co je možná horší, negativních změn doznala i jízdní dynamika. VW tak měl svými modifikacemi zničit do té doby perfektně fungující vozy.
Němci dosud na tyto stížnosti příliš nereagovali a problémy nepřipouštěli. Jen se bránili tím, že oprava je schválena úřady a nemá nikterak ovlivnit ani spotřebu, ani zrychlení či třeba výkon a točivý moment vozu. Aktuálně ovšem začínají obracet a připouští, že by k nějakým nesrovnalostem skutečně mohlo dojít. Proto prý budou pečlivě sledovány stížnosti zákazníků, ovšem jen těch, kteří mají vůz s nájezdem menším než 257 tisíc kilometrů a u něhož k přehrání softwaru došlo v uplynulých 24 měsících.
Volkswagen chce tímto krokem navýšit důvěru v ony modifikace, přičemž v tiskovém prohlášení uvedl, že „méně než jedno procento britských zákazníků, kteří vlastní dotčený vůz koncernu VW Group, u nějž byla provedena technická oprava, nahlásilo nějaký problém. To znamená, že 99 % zákazníků je spokojeno s aplikací modifikace, která je samozřejmě prováděna zdarma. Naší prioritou je podívat se na auta onoho velmi malého počtu zákazníků, kteří nahlásili nějaký problém.“
Pokud Volkswagen skutečně najde závadu, jež byla způsobena přehráním softwaru, pak bude „jednat zodpovědně a rychle, v souladu s dobrými mravy, aby odpověděl na smysluplné stížnosti zákazníků“. Takové je alespoň tiskové prohlášení značky. Nespokojené hlasy ale nezaznívají pouze z Británie, ale také z jiných zemí. Jsme tedy zvědavi, jak bude VW reagovat v dalších zemích, Českou a Slovenskou republiku nevyjímaje.
Švédský magazín Teknikens Värld již dříve změřil deset koncernových vozů (publikováno bylo ale jen sedm z nich) před a po přehrání softwaru. Výsledky jsou spíše negativní, tedy v naprostém rozporu s prohlášením Volkswagenu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nový rekord okruhu Top Gearu uzmula švédská stíhačka s až 1 622 biokoňmi a brutálním křídlem
včera - Když se jmenujete Cristiano Ronaldo, dají vám s nadšením zadarmo i auto za 5 milionů. A stejně s ním nebudete jezdit
11.12.2024 - Okruhová střela geniálního konstruktéra F1 se ukázala v akci na mokru, zní při tom přímo božsky
10.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testovací tým KTM MotoGP testuje v Jerezu včera 16:01
- Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů včera 08:00
- V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025 11.12.2024
- Šampionát IRRC 2025 se pojede v srpnu opět v Hořicích 11.12.2024
- Petr Svoboda za MTM Kawasaki 10.12.2024
Nejčtenější články
- Suzuki dokazuje, že i dnes lze nabídnout bezpečné moderní auto za míň jak 200 tisíc Kč, ne však v EU
12.11.2024 - Povinné prodeje elektromobilů nejde splnit, lidé je nechtějí, říká Toyota. I v Kalifornii se jejich podíl přes všechno ohýbání marně sápe k 25 %
12.11.2024 - Už zaříznutý stylový kombík Mini je levnou cestou k draze vypadajícímu autu, kupodivu i vydrží
12.11.2024 - Nesmyslná sázka na elektrická auta poslala Hertz do hlubokých ztrát. Prodělal 31 miliard za kvartál, loni byl 15 miliard v plusu
13.11.2024 - Zvolení Trumpa je další tragédií hlavně pro Audi, řada špatných rozhodnutí ho vážně může přivést na hranici bankrotu
13.11.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 12.12. 23:30 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.12. 22:43 - Truck Daškam
- Politický koutek 12.12. 22:16 - rhinos
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 20:27 - řidičBOB
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 12.12. 18:26 - M.Z.
- BMW Divize 12.12. 12:07 - pavproch
- Ochrana proti korozi NOXUDOL? 12.12. 08:42 - purpurboa
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 12.11. 14:24 - Vrooom