Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa
9.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Co po letošním září zbude z dosavadní nabídky výjimečných motorů? Podle všeho skoro nic. Další obětí EU je nejsilnější diesel montovaný do sériového osobního auta.
Nové testy měření spotřeby a emisí, které zbrkle zavedla Evropská unie v kombinaci kombinaci s novou verzí normy Euro 6, vybíjí z evropského automobilového trhu ty nejcennější kusy mezi motory. Na začátku roku jsme jen naznačovali, jak bude letošní hon vypadat, ale takovou spoušť jsme si nechtěli ani představovat. Je duben a do září, kdy všechna auta prodávaná v Evropě budou muset být homologována v souladu s novými pravidly, zbývá ještě několik měsíců. Přesto informujeme o jednom končivším motoru za druhým.
Jen namátkou můžeme zmínit celou plejádu BMW od M3 před M550i až po M760Li, se zubatou se potká i několik dvanáctiválců Mercedesu a nejnověji jsme psali o šestiválci Audi SQ5. Tehdy jsme ve snaze odlehčit tíživou situaci psali, že „v baru jménem Motorový ztráty, má teď i Audi svůj stůl.” Realita je ale jiná, už tam má dva. A případ toho druhého je snad ještě smutnější.
Podobně jako u SQ5 můžeme doufat, že se jednou do nabídky vrátí, zatím ale není známo, zda a případě kdy se tak stane. Pro tuto chvíli se musíme s SQ7 rozloučit a radost z toho nemáme. Tohle SUV poprvé přišlo s některými neotřelými způsoby boje proti fyzikálním zákonům. Speciální elektrický kompresor napájený z 48voltové palubní soustavy potlačoval turboefekt, inovativní zavěšení kol statečně bojovalo s gravitací a auto především dostalo výjimečný motor 4,0 V8 TDI s výkonem 435 koní. Ten platil do konce svých dnů za vůbec nejsilnější prodávaný diesel v osobním autě na celém světě, teď už ale zkrátka není.
Proč přesně Audi SQ7 nebude moci být prodáváno, není jasné, diesely s novými testy a normami problémy paradoxně nemívají. Z nabídky ale už dříve zmizelo Porsche Panamera s podobným motorem a nějaký problém tu tedy bude. Na webu českého zastoupení Audi ještě SQ7 najdete i s ceníkem, informace od dealerů ale tvrdí, že už ji teď nelze objednat jako novou a k dispozici jsou pouze dříve vyrobené exempláře. A i kdyby to náhodou nebyla pravda, přímo automobilka potvrdila, že letošní září SQ7 v Evropě nepřežije.
Zamávat tak můžeme dalšímu autu, které nemusíte milovat, je třeba jej ale respektovat pro jeho výjimečnost. Na trhu se dlouho neohřálo, k mání bylo po necelé dva roky. A soudě podle četnosti jeho výskytu na českých silnicích nebylo vůbec neúspěšné. Teď je pryč a jeho konec jen připomíná, jak málo EU nechala výrobce na nové homologační postupy připravit - Audi by jinak pro ani ne dvouletou existenci na trhu SQ7 nevyvíjelo. Otázka zůstává jediná - na koho padne sekera příště...
























Audi SQ7 v našem testu z roku 2016. Tehdy jako žhavá novinka dokázalo ohromit, dnes už nezbývá než mu zamávat bílým šátkem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 9 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 11 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva