Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Letošní motorová vybíjená pokračuje v brutálním tempu. Toto jsou další oběti EU
24.3.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nesmlouvavý postup Evropské unie v zavádění nové emisní normy ve spojení s přísnějšími testy hlásí další oběti. U BMW jich bude ještě víc, než se čekalo.
I když jsme už zkraje roku varovali, že letos zmizí z nabídky nových aut spousta motorů, stále dokola jsme překvapováni rozsahem dopadů probíhající „motorové čistky”. U spousty automobilek známe jen obrysy toho, co vše se bude dít, přesto je z čeho mít obavy. V případě koncernu VW bude mezi benziny k mání jen máloco krom jednotek 1,0, 1,5 a 2,0, Subaru si bude muset vystačit hlavně s jedna-šestkou a před velkými budoucími ztrátami varuje i Renault. Zatím nejjasněji ale o budoucnosti informuje BMW. Právě z Michova pro vás dnes máme další zprávy a dobré znovu nejsou.
Bavorská značka je - stejně jako všechny ostatní - konfrontována s novými testy spotřeby a emisí WLTP, který byly pod tíhou kauzy Dieselgate zavedeny rychleji, než se původně plánováno, pro všechny prodávané automobily. Ruku v ruce s tím jde příchod nové emisní normy Euro 6d, která výrazně omezuje množství pevných částic emitovaných benzinovými motory. Přidejte si k tomu, že automobilky od teď musí každou prodávanou verzi toho kterého modelu certifikovat zvlášť a máme tu to, co tu teď máme - motorovou apokalypsu.
Je vskutku otázkou, proč EU trvala na tak rychlém zavedení WLTP pro všechna už prodávaná auta, to se nikdy v minulosti nestalo. Automobilky tak v případě každého nabízeného modelu přemýšlejí, co ještě má smysl nově certifikovat či dále upravovat a u spousty motorizací či celých modelů dochází k závěru, že už to prostě nemá smysl. Kolegové z Automobilwoche nyní vyštrachali, jaké další modely BMW čeká v Evropě sekyra a je to pořádná skvadra. A nikde není psáno, že tím vše v Bavorsku končí, natož pak jinde.
Už dříve se provalilo, že letos v květnu bez nástupce skončí současné BMW M3, minimálně na měsíce M550i a nejméně celý rok nebude v prodeji ani jedna benzinová verze řady 7. Teď víme víc - BMW v ten samý termín odstřelí úplně všechna provedení řady 6 krom varianty GT, skončí i současné X5 a X6. V jejich případě není z vyjádření německých kolegů jasné, zda půjde o všechny verze nebo jen ty benzinové, minimálně to druhé je ale jisté. BMW pročištění nabídky všech tří řad již oficiálně potvrdilo, a to proto, že jsou prý již příliš blízko konce svému životními cyklu, aby se vyplatilo investovat do jejich úprav či recertifikace. A pokud se vám to nezdá, neboť X5 i X6 jsou relativně mladé, nezapomeňte, že BMW je chce tentokrát nahradit novými dříve než obvykle.
Vše? Co vás nemá. S hlavou se musí rozloučit X1 20i a X2 20i, tedy zejména v druhém případě jen chvíli prodávané vozy. U X1 a X2 může dojít i na další benziny a blíže nespecifikovaná čistka čeká také modely Mini. Co tedy zbude z nabídky BMW? V případě benzinů vážně nic moc - mizí ty výkonné i relativně slabé, někdy úplně všechny.
Podle informací Automobilwoche má BMW velký problém se snížením emisí pevných částic samotných motorů resp. s doplněním jejich filtrů do již existujících modelů. Pikantní je, že samotná Euro 6d filtry výslovně nepřikazuje a třeba Audi říká, že u svých TFSI dosáhlo řadě případů splnění nových emisních limitů i bez použití filtrů. BMW se to ale zjevně nedaří.
Na každého výrobce tak novinky jistě dopadnou rozdílně, v Bavorsku je ale motorová vybíjená bez nadsázky brutální. Po květnu skoro nebude co koupit a je paradoxem, že jde hlavně o benzinové jednotky, i když urychlená změna byla vyprovokována kauzou kolem motorů TDI. Že ve zbytku světa bude BMW nabízet své stávající motory i modely beze změny, nemusíme dodávat - je to ryze evropská záležitost...






Současné BMW X5 čeká v Evropě buď úplný konec nebo úplná eliminace benzinových motorů






Řada 7 přijde o všechny benzinové motory nejméně do března 2019





M3 se v květnu přestane vyrábět bez náhrady



M550i čeká dočasné vyřazení z nabídky






X1 přijde o některé benziny...



A Mini čeká zatím neupřesněné „pročištění” nabídky
Zdroj: Automobilwoche
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 10 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Základní Fronteře vzali středový displej a nahradili ho tímto. Prý je to zlé, není to ale nakonec jen únik před nechtěnou modernou?
9.10.2025
Šéf Lamborghini oficiálně přiznal, že elektromobily jsou „mizerná nabídka”, jeho další slova dávají naději
10.10.2025
Němci stvořili nezastavitelný terénní obytňák, který se na místě změní v menší palác jako filmový Transformer
10.10.2025
První elektrické Ferrari je nesmysl od pohledu. Jen baterie bude vážit 625 kg, na hmotnost auta se radši ani neptejte
10.10.2025
Pokus Lancie o velký návrat končí v těžké křeči, značka navzdory návratu na víc trhů prodává míň aut než Ferrari
10.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
