Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Expert srovnal nové špičkové pneu Continentalu s letitým lídrem od Michelinu, objasnil volbu BMW a spol.
10.7.2023 | Petr Prokopec
Kdekoho mohlo zarazit, že drahé německé značky u svých nejlepších modelů ve velkém přesedají z Michelinů na Continentaly, třebaže zatím jen v Americe. Dává to smysl? Dává, více ale tento krok přináší automobilkám než jejich zákazníkům.
Pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S již po dlouhá léta platí za nastavenou laťku pro letní silniční obutí výkonných automobilů. Konkurenční Continental nicméně loni po tříletém vývoji představil nový typ ExtremeContact Sport 02, který byl americkým zastoupením značek BMW, Mercedes-Benz a Porsche zvolen za standardní tovární obutí. Kromě toho jej budou používat také řidičské školy dvou ze tří zmíněných značek, a sice BMW Performance Driving School a AMG Driving Academy.
Na otázku, zda výrobci udělali dobře, když přepřáhli z michelinek na continentaly, se aktuálně pokusil odpovědět Jonathan Benson z Tyre Reviews. Jak nicméně uvádí, daný rozstřel by tentokrát velmi náročný, neboť obě pneumatiky jsou excelentní. A jakkoli mezi nimi existují rozdíly, jde spíše jen o detaily, v jejichž případě se pro jednou štěstěna přiklání na stranu Michelinu, aby následně zabodoval zase Continental. V podstatě tak spíše záleží na vašich prioritách.
Dle Jonathana by ideální pneumatika byla mixem těch nejlepších vlastností obou typů, něco takového ale bohužel neexistuje. Continental je nicméně lepší na vjezdu do zatáčky, zatímco Michelin exceluje v jejím středu a na výjezdu. Opotřebení je přitom v obou případech stejné, obě firmy navíc poskytují záruku na 30 tisíc mil (48 270 km), což je u sportovního obutí velkorysé. Zvláště když je oběma společnostmi zmiňováno využití na veřejných silnicích i na okruhu.
Zajímavé je, že dle Continentalu mělo dojít ke zlepšení odezvy a pocitů z řízení ve srovnání s předchozí verzí ExtremeContact Sport, která byla představena před šesti lety. Ovšem právě v těchto oblastech zůstává Michelin nadále nedostižný. Nic to nicméně nemění na faktu, že verze 02 je skutečně lepší než originál, Jonathan se totiž v rámci času na kolo zlepšil o rovnou sekundu. Zároveň uvádí, že lepší je i brzdná dráha za sucha a mokra, a to i při zavedení oné garance.
Continental tak v rámci vývoje dosáhl svého cíle, jízdní vlastnosti spojené s novým typem ale nejspíše nebudou tím skutečným důvodem, proč danému obutí daly automobilky přednost. Za tím stojí spíše rozdíl v ceně, ExtremeContact Sport 02 totiž vychází o 52 dolarů (cca 1 150 Kč) na sadu levněji. To sice není až tak mnoho, zvláště pokud máte platit 900 nebo 952 USD (19 600 nebo 20 750 Kč), automobilky ale dnes šetří koruny, natož pak dolary. A 52 dolarů na jednom autě, pokud se bavíme o vozech prodávaných pořád minimálně po desítkách tisíc...
S novou pneumatikou tedy výrobci mohou v prvé řadě ušetřit, přičemž na silnici zákazník stěží pozná podstatný rozdíl. Dle Jonathana tak možná nejlepší bude, když majitelé jednu sadu nahradí tou konkurenční a sami si vyzkouší, co přesně je jejich šálkem kávy. Zatím tak ovšem mohou učinit pouze v zámoří, v Evropě je typ ExtremeContact Sport 02 zatím suplován pneumatikou SportContact 7, která není totožná.




Všechna BMW, Mercedesy a Porsche jsou od loňska v Americe osazována pneumatikou ExtremeContact Sport 02. Ta nahradila dosud preferovaný typ Michelin Pilot Sport 4S, přičemž v některých ohledech je o chlup lepší, v jiných o chlup horší. Tím nejpodstatnějším pro výrobce bude ovšem její nižší cena. Foto: Continental
Zdroj: Tyre Reviews@YouTube
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
před 7 hodinami
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nejnovější články
Kupec všech pěti novodobých McLarenů F1 zjistil, že mu čtyři budou stačit. Z ceny toho na prodej vám půjde hlava kolem
před 38 minutami
Ford začal předělávat svá dealerství spíš na jídelny Ikey, asi tak chce dát zapomenout na mizérii svých aut
před 2 hodinami
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
před 3 hodinami
Než se u Jaguaru zbláznili, tohle byl jejich plán. Měli hotové jiné auto připravené na kdeco, prozradil tehdejší šéfdesignér
před 5 hodinami
Audi mění plány. Jeho poslední elektrické modely na některé trhy vůbec nedorazí, není o ně zájem
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
