Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Expert srovnal nové špičkové pneu Continentalu s letitým lídrem od Michelinu, objasnil volbu BMW a spol.
10.7.2023 | Petr Prokopec
Kdekoho mohlo zarazit, že drahé německé značky u svých nejlepších modelů ve velkém přesedají z Michelinů na Continentaly, třebaže zatím jen v Americe. Dává to smysl? Dává, více ale tento krok přináší automobilkám než jejich zákazníkům.
Pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S již po dlouhá léta platí za nastavenou laťku pro letní silniční obutí výkonných automobilů. Konkurenční Continental nicméně loni po tříletém vývoji představil nový typ ExtremeContact Sport 02, který byl americkým zastoupením značek BMW, Mercedes-Benz a Porsche zvolen za standardní tovární obutí. Kromě toho jej budou používat také řidičské školy dvou ze tří zmíněných značek, a sice BMW Performance Driving School a AMG Driving Academy.
Na otázku, zda výrobci udělali dobře, když přepřáhli z michelinek na continentaly, se aktuálně pokusil odpovědět Jonathan Benson z Tyre Reviews. Jak nicméně uvádí, daný rozstřel by tentokrát velmi náročný, neboť obě pneumatiky jsou excelentní. A jakkoli mezi nimi existují rozdíly, jde spíše jen o detaily, v jejichž případě se pro jednou štěstěna přiklání na stranu Michelinu, aby následně zabodoval zase Continental. V podstatě tak spíše záleží na vašich prioritách.
Dle Jonathana by ideální pneumatika byla mixem těch nejlepších vlastností obou typů, něco takového ale bohužel neexistuje. Continental je nicméně lepší na vjezdu do zatáčky, zatímco Michelin exceluje v jejím středu a na výjezdu. Opotřebení je přitom v obou případech stejné, obě firmy navíc poskytují záruku na 30 tisíc mil (48 270 km), což je u sportovního obutí velkorysé. Zvláště když je oběma společnostmi zmiňováno využití na veřejných silnicích i na okruhu.
Zajímavé je, že dle Continentalu mělo dojít ke zlepšení odezvy a pocitů z řízení ve srovnání s předchozí verzí ExtremeContact Sport, která byla představena před šesti lety. Ovšem právě v těchto oblastech zůstává Michelin nadále nedostižný. Nic to nicméně nemění na faktu, že verze 02 je skutečně lepší než originál, Jonathan se totiž v rámci času na kolo zlepšil o rovnou sekundu. Zároveň uvádí, že lepší je i brzdná dráha za sucha a mokra, a to i při zavedení oné garance.
Continental tak v rámci vývoje dosáhl svého cíle, jízdní vlastnosti spojené s novým typem ale nejspíše nebudou tím skutečným důvodem, proč danému obutí daly automobilky přednost. Za tím stojí spíše rozdíl v ceně, ExtremeContact Sport 02 totiž vychází o 52 dolarů (cca 1 150 Kč) na sadu levněji. To sice není až tak mnoho, zvláště pokud máte platit 900 nebo 952 USD (19 600 nebo 20 750 Kč), automobilky ale dnes šetří koruny, natož pak dolary. A 52 dolarů na jednom autě, pokud se bavíme o vozech prodávaných pořád minimálně po desítkách tisíc...
S novou pneumatikou tedy výrobci mohou v prvé řadě ušetřit, přičemž na silnici zákazník stěží pozná podstatný rozdíl. Dle Jonathana tak možná nejlepší bude, když majitelé jednu sadu nahradí tou konkurenční a sami si vyzkouší, co přesně je jejich šálkem kávy. Zatím tak ovšem mohou učinit pouze v zámoří, v Evropě je typ ExtremeContact Sport 02 zatím suplován pneumatikou SportContact 7, která není totožná.




Všechna BMW, Mercedesy a Porsche jsou od loňska v Americe osazována pneumatikou ExtremeContact Sport 02. Ta nahradila dosud preferovaný typ Michelin Pilot Sport 4S, přičemž v některých ohledech je o chlup lepší, v jiných o chlup horší. Tím nejpodstatnějším pro výrobce bude ovšem její nižší cena. Foto: Continental
Zdroj: Tyre Reviews@YouTube
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 36 minutamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 33 minutamiDědic Fiatu s šéfem Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před hodinouPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 3 hodinamiBentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před 4 hodinamiPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva