Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
F1 šlápla vedle, když začala skákat podle fanoušků, říká mistr světa z roku 97
16.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jacques Villeneuve se překvapivě ozval s tvrdou kritikou umělých dramat, která do Formule přinesla pravidla z posledních. A má naprostou pravdu.
O Formuli 1 se momentálně příliš valně smýšlet nedá. Kritizuje ji i Bernie Ecclestone, který by naopak měl své „dítko“ vychvalovat ve snaze o zlepšení reputace a maximalizaci tržeb. On k tomu ale přistupuje jinak. Již loni se do něj tvrdě pustil, za což se dočkal výtek od šéfa Daimleru, Dietera Zetscheho. Z jeho slov si ale principál F1 zjevně nic nedělá, právě naopak se zdá, že svou kritikou nakazil i další.
Nově zde máme slova Jacquese Villeneuva, šampióna z roku 1997 a syna slavné oběti krvavé sezóny 1982. Dle něj Formule 1 sešla na scestí, když začala naslouchat hlasu fanoušků a nastavovat pravidla podle nich. Nadmíru kritický je kanadský závodník hlavně vůči zadnímu křídlu DRS, které dle jeho názoru zcela zničilo umění předjíždět. Navíc ze závodů zmizelo jakékoliv drama, které jsme si mohli užívat při snahách jezdců o překonání pomalejších soupeřů.
„Je to smutné, ale F1 sešla na scestí ve chvíli, kdy začala naslouchat fanouškům, kteří si stěžovali, že zde není dostatek předjíždění,“ uvedl Villeneuve. „Co udělala F1, když vyslyšela tyto hlasy? Nasadila DRS. Protože tímto způsobem zde máme stovky předjetí během jednoho závodu. Jmenujte mi ale jedno, které si od zavedení DRS pamatujete? Nezmíníte jediné, protože za žádným nebyla vidět práce řidiče.“
„Při závodě motocyklů někdy trvá jezdci 10 kol, než předjede dalšího. Ale během těchto 10 kol vidíte práci, která s tím souvisí. Když se pak předjetí uskuteční, jásáte. Po celou tu dobu navíc sedíte na kraji sedadla,“ popisuje dnes již chybějící napětí při závodech vítěz jedenácti Velkých cen. Přitom dodává, že dnes zkrátka „na rovince zmáčknete tlačítko, předjedete, a to je vše“.
Je nutné dodat, že v tomto ohledu má Villeneuve naprostou pravdu. Skutečně totiž „chceme vidět silnou konkurenci. Chceme vidět boxery, jak se navzájem zraní a chceme vědět, kdo z nich je nejsilnější“. Rozhodně ale netoužíme po tom, aby tito zápasníci byli zabandážováni od hlavy až k patě, aby se jim náhodou něco nestalo. A právě to je podle Villeneuva paralela DRS.
„Je to jako předjíždění na dálnici. A právě kvůli tomu se na trati neodehrávají skutečné závody. Můžeme sice shlédnout mraky předjížděcích momentů, ale ty jsou nudné. Takže to vlastně popírá svůj původní účel,“ dští Villeneuve dále kritiku na adresu DRS. Nejde však prý pouze o komplikované zadní křídlo, dalším problémem je ztráta jisté „bláznivosti“.
„F1 byla vždy o extrémech, o posouvání hranic. Měla by být příliš rychlá, příliš drahá, prostě bláznivá. Tak tomu ale dnes není. Vidíte závodníky, jak vylézají z kokpitů, aniž by byli zničeni, protože celou dobu vůz jen šimrali, neboť jejich časy se od těch kvalifikačních liší o osm sekund. A to je špatné,“ poukazuje na nemalé problémy Villeneuve.
Nechceme přitom malovat čerta na zeď, ale momentálně se nezdá, že by slova kanadského závodníka mohla něco změnit. Letos se sice dočkáme celé řady změn, nicméně směr vývoje je nastaven a bylo by třeba opravdu nemalé snahy, aby došlo k zásadnímu zvratu. O něm ale třeba takové automobilky nechtějí slyšet, stejně jako třeba FIA.







Jacques Villeneuve nesmýšlí o současné podobě Formule 1 zrovna valně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nejnovější články
Stav 10 let starého VW Tiguan sebral německému mechanikovi slova z úst, musel o tom natočit video
včeraNejnovější Kia spíš než pohonem odrazuje vzhledem, který mohou milovat jen její tvůrci, však pak zabíjí cenou
včeraVrcholná Dacie dostala pořádný tuning, ve sportovním provedení vypadá skoro zlověstně
včeraPorsche říká, že hledá cesty, jak nabídnout víc 911 s manuálem hned poté, co ho vzalo téměř všem verzím
včeraSuzuki dalo po dekádách sbohem svému dosavadnímu logu, samurajské S už nikdy nebude jako dřív
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.23. 21:16 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 09.23. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.23. 20:07 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 09.22. 16:34 - Brus
- Auto kolem 500tis.Kč 09.22. 13:25 - M.Z.