Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fascinují vás zajímavá auta objevená ve stodolách? Tato tři nestojí majlant
3.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta, o která se majitelé přestali starat a až po letech je někdo objevil opuštěná ve stodolách, jsou u nás pravidelnými hosty. Obvykle stojí velké peníze i proto, případ této trojice to ale není.
V poslední době neuplyne pomalu týden bez toho, aniž by se nevynořila zpráva o nějakém „stodolovém nálezu“. Jeden z nejpůsobivějších je starý sotva pár dnů a spojen je s osobou Fabrizia Violatiho. Ten patřil mezi přátele Enza Ferrariho a v jeho pozůstalosti se tak nacházeli nejznámější vzpínající se koníci. K těm si sběratel pořídil také dva kontejnery plné náhradních dílů, které byly objeveny až osm let po jeho smrti. O víkendu tak mohlo dojít k jejich rozprodeji.
Běžných lidí se takové nálezy obvykle moc netýkají. V případě Ferrari 250 GTO by průměrný člověk neměl pomalu ani na drátem vyplétané kolo, proto se musí dívat jinam. Následující případy „stodolových nálezů“ by ale mohly oslovit prakticky každého. Máme tu tři zajímavé vozy, z nichž ten nejdražší vychází na 14 995 GBP (cca 440 700 Kč). I to samozřejmě je poněkud vyšší suma, ovšem dostáváte za ní klasiku, jež se běžně prodává daleko dráže. A pokud by to na vás opravdu bylo příliš, máme tu i dvě o hodně menší sousta.
Prvním je Ford Sierra XR 4x4, který je (resp. byl, aukce skončila, ale bez úspěchu a lze očekávat její opakování) nabízen za pouhých patnáct set liber (44 100 Kč). Tato částka naznačuje, že automobilovou klasiku lze dnes pořídit opravdu levně, jen zkrátka musíte umět hledat. Zapotřebí je rovněž trpělivost a trochu toho štěstí, stejně jako dostatečně velký rozpočet na následné opravy. Je totiž naprosto jasné, že ona nízká cena bude něčím vykoupena.
Stoprocentně bude třeba provést zásadní opravy karoserie a dát jí nový lak, neboť stodola, kde auto dlouho stálo, musela mít děravou střechu. Na opravu musí rovněž litá kola, zatímco interiér potřebuje spíše přečalounit než jen vyčistit. Ostatně prodejce uvedl, že vůz od roku 1998 stojí, což logicky znamená také rozebrání a zprovozuschopnění 2,9litrového motoru naladěného na 150 koní.
Když nový majitel přiloží ruku k dílu, rozpočet na opravy asi zůstane v přijatelných mezích. Sice pak nebude mít v garáži takovou ikonu, jakou je třeba Sierra Cosworth, i provedení XR má své kouzlo. Už třeba jen proto, že výkon šestiválce míří na všechna čtyři kola.
Přesunout se můžeme k Jaguaru XK8, který překvapivě není oním dražším vozem, o němž jsme se zmiňovali v úvodu. Ve skutečnosti je ještě levnější než Sierra, aktuálně jej lze pořídit za pouhých tisíc liber (29 400 Kč). To je vskutku směšná suma, zvláště na vůz, který na první pohled vypadá, že lépe udržovaný než Ford.
Dle prodejce byl odstaven v roce 2012, přičemž zapotřebí je lakování, vyvaření karoserie i podvozku, výměna veškerých kapalin či instalace nových brzd. Nicméně motor startuje, vůz je pak schopný pohybu - i když nikoliv legálního. Původní plastová palivová pumpa navíc byla nahrazena hliníkovou.
Interiér vyžaduje jen lehčí péči, tedy až na ovládání oken, kde je zapotřebí výměna ovládání. Jakkoliv přitom vše bude časově i fyzicky méně náročná práce než u Fordu, s ohledem na ceny náhradních dílů Jaguaru je třeba počítat s daleko dražší opravou. Nicméně do 200 tisíc korun by se asi dalo vejít i s pořízením.
Jsme ve finále, tedy u nejdražšího vozu z našeho trojlístku, a sice u Lotusu Esprit S3. Ten pochází z roku 1985, přičemž najeto má jen 67 320 km. Podstatný je volant na levé straně, jde totiž o exportní model. Ani ten ovšem nebyl posledních deset let používán, také v tomto případě tedy bude zapotřebí renovace.
Majitel říká, že motor se točí, chybí ale palivová pumpa, k nastartování a odjetí jen sotva může dojít. Zapotřebí je i práce na brzdách, stejně jako lakování bílé karoserie. A interiér je zralý na přečalounění. Tím by ale výdaje měly skončit, byť s ohledem na původ stejně jako u Jaguaru jistě nízké nebudou.







„Stodolové nálezy“ nemusí být extra drahé, jak dokazuje třeba tento Ford Sierra XR 4x4...











Za Lotus Esprit S3 pak sice musíte trochu více připlatit, ovšem i tak se dá aktuálně pořídit vcelku levně
Zdroje: eBay poprvé, podruhé a potřetí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 6 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
