Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
FCA se daří, ve druhém čtvrtletí 2015 navýšil čistý zisk o 263 procent
3.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italo-američané za druhý kvartál vydělali 9 miliard korun, tedy o poznání více než v tom prvním. Výrazně narostla i výše obchodní marže.
Fiat Chrysler Automobiles nemá na stránkách Autoforum.cz zrovna na růžích ustláno. Důvodem ovšem není ani tak samotný italsko-americký koncern, jakožto spíše plány a velikášská prohlášení jeho šéfa Sergia Marchionneho. Ten zjevně jakékoliv proměnné nebere v potaz a místo toho počítá jen s pozitivy a sociálními jistotami, které se svěřených značek dotýkají. Nově přitom na jeho mlýn přitekla další voda, neboť FCA zveřejnilo své finanční výsledky za uplynulé druhé čtvrtletí letošního roku.
Ve srovnání s prvním kvartálem, kdy koncern dosáhl čistého zisku 92 milionů Eur (2,488 mld. Kč), došlo k nárůstu o nemalých 263 procent. Od dubna do konce června tedy FCA vydělalo 333 milionů Eur (9 miliard korun), což oproti loňsku představuje 69procentní zlepšení. Ve druhém čtvrtletí roku 2014 totiž koncern dosáhl čistého zisku 197 milionů Eur (5,328 mld. Kč).
Zajímavý je i nárůst obchodní marže. Ta se loni pohybovala na úrovni 4,9 procenta, pro letošek však poskočila na 7,7 %. Ač tedy Fiat Chrysler Automobiles ve druhém letošním kvartálu příliš nenavýšil samotné registrace (1 1818 000 vozů versus 1 193 000 vozů), jeho celkové tržby díky vyššímu zisku narostly z 23 (622 mld. Kč) na 29 miliard dolarů (784 mld. Kč).
Za daným zlepšením stojí především nárůst prodejů v severoamerickém regionu a také výrazně lepší registrace Jeepu. Tato značka si meziročně polepšila jen na území USA o 20 procent, pročež za oceánem prodala ve druhém čtvrtletí 222 940 exemplářů. Její tržby tak narostly na 18,8 mld. USD (464 mld. Kč), zisk před zdaněním pak na 1,45 mld. USD (35,8 mld. Kč).
Úspěchu dosáhl koncern také u Ramu 1500 vybaveného třílitrovým turbodieselem. Tento model je totiž aktuálně vyprodán, což je dáno kapacitou továrny vyrábějící dané pohonné jednotky. Zajímavé přitom je, že daných úspěchů FCA dosáhl poté, co byly zvýšeny ceny všech nabízených vozů v průměru o procento. Tento krok měl přitom navýšit zisk dealerů.
Ve Státech tedy prodejci po druhém pololetí mohou počítat s 5,8procentní marží oproti 4,1procentní z loňského roku. Podle Marchionneho je však koncern stále poměrně pozadu za konkurencí od Fordu a GM, investoři by tak z daných čísel neměli být až tak nadšení. Navíc se prý vše může rázem zvrátit, pokud stávající pozitivní směřování trhu zamíří opět směrem dolů.
Mimo to pak šéf FCA prohlásil, že společnost Magneti Marelli momentálně není na prodej, o čemž se nedávno hovořilo v opačném smyslu. Na prodej tedy není teď a nezmění se to ani v příštích měsících, do budoucna by se však tento stav změnit mohl. Stejně tak se změní prozatímní absence továren na čínském trhu, jedna taková vyrábějící Jeepy Cherokee a Renegade se začne stavět na počátku příštího roku.
Je tedy možné, že italsko-americký koncern poroste i v příštím roce, zvláště pokud neutichne poptávka po crossoverech a SUV. Jsme přitom zvědavi, jak do daného výhledu zasáhne i návrat Alfy Romeo. Tedy značky, která se momentálně příliš pozitivními hospodářskými výsledky pochlubit nemůže.

Koncern FCA dosáhl ve druhém letošním čtvrtletí rekordního zisku i ziskové marže...
...z čehož má jeho šéf Sergio Marchionne nemalou radost
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1