Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari hrozí svému zákazníkovi právními kroky kvůli fotkám na Instagramu
31.7.2019 | Petr Prokopec
A nejde o ledajakého zákazníka, ale známého designéra a majitele firmy provozující více jak 200 módních butiků po celém světě. Automobilka nechce být spojována s jeho životním stylem.
Jméno německého návrháře Philippa Pleina možná nerezonuje tak moc jako Louis Vuitton, Coco Chanel nebo Ralph Lauren, ve světě módy se ale stal pojmem. Dnes jednačtyřicetiletý muž původně začal studovat práva, pak se ale vrhl na navrhování luxusních psích pelíšků. Jeho návrhy časem získaly mezinárodní pozornost i uznání, již v roce 1998 ve svých dvaceti letech tak Plein položil základy svého nynějšího impéria. To z něj dělá 275. nejbohatšího občana Švýcarska, kde nyní žije.
S majetkem v hodnotě přes 175 milionů švýcarských franků (cca 4,07 mld. Kč) si Plein může dovolit životní styl, jaký mu asi řada lidí bude závidět. Střídá jednu exotickou destinaci a luxusní rezidenci za druhou, je častým návštěvníkem večírků a nepřekvapivě si dopřál také působivou kolekci aut. Mezi ně patří Rolls-Royce Phantom, Lamborghini Urus a Ferrari 812 Superfast, přičemž právě tato trojka okupuje nejčastěji Pleinův účet na Instagramu. Scuderie se ovšem aktuálně postarala o nedůstojnou šarádu.
Plein svou automobilovou kolekci často užívá k tomu, aby spojil příjemné s užitečným. Své produkty tak páruje se svými vozy, přičemž před fotoaparát se nestaví pouze sám, ale i za doprovodu lepých dívek, navíc často ve sporém oblečení. Na to samozřejmě reaguje 1,8 milionu jeho fanoušků, kromě nich se však ozvalo i Ferrari. Fanoušci jsou obvykle nadšeni, o italské automobilce to ale neplatí ani trochu.
Ferrari přes svou právní kancelář známému designérovi oznámila, že se způsobem jeho vystupování na sociálních sítích není spokojena a je připravena řešit situaci soudní cestou. Konstatuje, že vozy a značka Ferrari jsou v případě jeho účtu spojovány se životním stylem neslučitelným s vnímáním značky Ferrari. „Toto chování poškozuje reputaci značky Ferrari a způsobuje Ferrari další materiální škody,” stojí doslova v dopise. Automobilka dále hovoří o „nežádoucím spojení ochranných známek Ferrari na jedné straně a řadou bot Philipp Plein (a pochybném způsobu, jakým je prezentována) na straně druhé”.
Automobilce se očividně nelíbí jeho vystupování obecně, hlavním problémem je ale snímek z 30. června, kdy Plein publikoval na Instagramu snímek svých zelených bot, které jsou položeny na zadním víku jeho zeleného Ferrari 812 Superfast. Něco takového sice lze do značné míry vnímat jako reklamu, stejně tak lze ale na obrázek pohlížet jako na běžnou momentku, kterou na sociálních sítích publikují miliony lidí každým dnem. Nicméně pouze Plein byl obviněn z nevhodného chování, které má poškozovat Ferrari. Značka mu proto vyhrožuje právními kroky, pokud neuposlechne jejího ultimáta.
„Formálně vás žádáme, abyste ne později než 48 hodin od obdržení tohoto dopisu odstranil výše zmíněné snímky, a to ze všech médií včetně webových stránek a sociálních sítí, a přestal tak jakkoliv užívat ochranné známky Ferrari a jeho vozů ke komerčním účelům,“ stojí v předžalobní výzvě. Pleinovi se tak jeho částečné právnické vzdělání hodí, neboť požadavek italské automobilky bere jako vydírání.
„Nedokážu ani najít slova, abych vyjádřil, jak jsem zklamaný a znechucený tímto nespravedlivým a naprosto nevhodným tvrzením vůči mé osobě... Miluju auta a zvláště Ferrari. Své první Ferrari jsem si koupil před deseti lety a nedávno jsem koupil jedno Ferrari mé matce jako narozeninový dárek. Myslím proto, že je naprosto směšné, aby dobrý klient dostal od značky jako Ferrari takový dopis,“ uvedl Plein na Instagramu.
Vzápětí pak ještě dodal, že italské automobilce rozhodně ustupovat nehodlá a žádné snímky mazat nebude. Místo toho hodlá Ferrari zažalovat pro neprofesionální chování a vydírání. Jak dále dodává, jde tu o „foto mého osobního Ferrari na mém osobním Instagramu“.
Lze samozřejmě argumentovat tím, že Plein je veřejně známou osobou, majitelem známé značky a publikace snímku tohoto typu připomíná marketingové snahy využívající slávu Ferrari. Na druhou stranu, je to pořád zákazník, který u Ferrari nakupuje auta a kdyby mu někdo přátelsky zavolal s tím, zda by se publikace podobných fotek raději nezdržel, dost možná bychom dnes neměli o čem psát. Vyhrožovat zákazníkovi žalobou proto, že si vyfotil svoje boty se svým Ferrari proto, že obojí je podobně zelené, je přinejmenším necitlivé.
Vítr pravděpodobně vane od Pumy (mimochodem též německé značky) která je oficiálním dodavatelem firemního obutí. Tyto boty se přitom prodávají za daleko nižší sumy než ty od Pleina, z nichž mnohé se cenou blíží právě Vzpínajícímu se koníku. Na rozuzlení tohoto sporu jsme tedy opravdu zvědavi, ovšem jak správně dodává německý návrhář, samotné automobilce příliš na popularitě jistě nepřidá, její postup je zbytečně agresivní.

Tento nevinně působicí snímek...
...odstartoval spor Philippa Pleina s Ferrari. Vadí mu nejen spojení jeho bot s jeho logem, ...
...ale i spojení jeho životního stylu se značkou Ferrari
Zdroj: Philipp Plein@Instagram
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 11 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva