Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně
3.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Exkluzivita a nedosažitelnost jsou dvě věci, a tak budoucí šéf Ferrari Sergio Marchionne výrobu navýší. Ovšem prý jen o dvoudveřové sporťáky.
Pro Lucu di Montezemola byla tisková konference na letošním pařížském autosalonu vůbec poslední v barvách Ferrari. K 13. říjnu totiž předává kormidlo šéfovi koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionnemu. Ten byl samozřejmě ve městě nad Seinou přítomen rovněž, přičemž stejně jako bývalý asistent Enza Ferrariho promluvil k budoucnosti vzpínajícího se koníka. Ta by měla vykračovat stejnou cestou, jakou jí navigoval i Montezemolo, a tak trochu nechápeme důvod jeho odchodu.
Začněme ale pěkně od počátku tím, co nás nečeká. Ferrari totiž podle Marchionneho nebude následovat příkladu Lamborghini a nadále zůstane značkou vyrábějící pouze dvoudveřové sporťáky. Pokud tedy někdo toužil po SUV nebo čtyřdveřovém sedanu, pak na ten z Maranella může rovnou zapomenout. I když nikdy bychom neměli říkat nikdy. Luca di Montezemolo totiž dodal, že Marchionne SUV požadoval, ale tento nápad mu prý byl vymluven. Teď už mu jej možná nebude mít kdo vymlouvat...
Otázkou však zůstává, zda právě tomuto rozhodnutí můžeme věřit. Marchionne totiž na autosalonu popřel veškeré zvěsti, které se kolem něj a Ferrari v poslední době rozprostíraly. V žádném případě tak nemáme očekávat začlenění exkluzivní značky z Maranella do koncernu FCA, neboť „smísení krve by bylo fatalitou pro obě zúčastněné firmy“. Mimo to pak šéf Fiatu dodal, že v žádném případě neuvažuje o navýšení výrobní kvóty na 10 000 exemplářů ročně.
Zajímavé ovšem je, že určitého zvýšení roční produkce se dočkáme, a to na „úroveň, která je stále ještě považována za exkluzivní“. Stávající kvóta ale prý nedržela vozy na hranici exkluzivity, ale spíše za branami nedosažitelnosti, možnost koupě Ferrari prý připomínala virtuální realitu. A právě to by chtěl Marchionne změnit, což ve výsledku znamená, že Ferrari klidně bude vyrábět více aut než onu desítku tisíc kusů. Pokud se totiž každoročně do celého světa rozprostře třeba dvojnásobek, stále půjde o exkluzivní zboží.
To se ale opětovně dostáváme na práh spekulací, proto zpátky do reality, která rozhodně nebude spojena s výrobou motocyklů. Tato možnost se přitom začala v kuloárech přetřásat ihned poté, co si Ferrari patentovalo vidlicový dvouválec. Ten tak bude zřejmě licencován či případně poslouží ke zcela jiným záležitostem, než jsou jednostopé stroje.
S čím však počítat rozhodně máme, je návrat týmu Scuderia Ferrari na vrchol Formule 1. Otázkou však je, jakým způsobem se značka chce vyškrábat ze stávající nezáviděníhodné situace. Zvláště když v japonském paddocku nyní zaznívají zvěsti o tom, že na konci sezóny odejde Fernando Alonso, kterého by prý u Ferrari měla vyplatit navrátivší se Honda. To ale již Marchionne nikterak nekonkretizoval.














































Slavnostní představení nového Ferrari 458 Speciale A bylo pro Lucu di Montezemola poslední velkou tiskovou konferenci v rudých barvách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
včera
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
včera
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
