Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari otočilo, vlastní SUV může vyrobit. Učiní tak ale jen za určitých podmínek
14.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové již příchod SUV neodmítají. Místo toho přemýšlí, jak jej vyrobit tak za podmínek, které by pro ně tuto cestu učinily schůdnou.
Budeme se již poněkolikáté opakovat, přesto to musíme zmínit i dnes: crossovery a SUV aktuálně vládnou zákaznickým trendům. Honda či Volkswagen sice naznačují, že toto šílenství již nebude trvat věčně, přesto však obě značky produkují nové a nové vozy mířící právě do daného teritoria. A zdaleka nejsou samy, stejně se chovají všichni. Výjimek existuje jen pár, přičemž jednou z nich je Ferrari.
Italská automobilka ještě donedávna podobný model striktně odmítala, dle jejího názoru by zkrátka již nešlo o pravověrné Ferrari. Šéf produktového marketingu značky Nicola Boari však na ženevském autosalonu docela překvapil. Dle něj bychom se totiž neměli ptát, „proč nevstoupit do neustále se rozšiřujícího segmentu SUV?“, ale spíše na to, „jaké základní potřeby z pohledu zákazníka SUV uspokojuje?“.
Tím je řečeno naprosto vše. U Ferrari došlo na rčení nikdy neříkej nikdy a místo odmítání příchod SUV stoprocentně zvažují. Boari to svými dalšími výroky jen potvrzuje. „Myslím, že je třeba začít u těchto otázek. Dokonce i u luxusního SUV, a to zároveň ve spojení se slovem 'Ferrari'. Protože pokaždé, když něco děláme, jsou tu očekávání - opravdu vysoká - že budeme odlišní a nikoliv stejní.“
„Není to tedy tak, že bychom SUV jako takovým pohrdali. Jde pouze o to, že aktuálně tu máme fyzikální zákony, hmotnost, náklony karoserie či délku. Tím vším je SUV obtěžkáno. Jak tedy zvládneme vyřešit tyto klíčové aspekty, abychom vytvořili něco, co bude mít výhody SUV, ale nebude špatným vozem?“ ptá se nahlas Boari. Odpověď ale zatím nemá, tu Ferrari stále hledá.
Dle šéfa produktového marketingu značky je zároveň důležitý přístup k potenciální expanzi. Ferrari totiž k celé záležitosti nesmí přistupovat pouze tím stylem, že jde o segment, ve kterém ještě nepůsobí. Jakékoliv další rozšiřování portfolia musí ctít pevné zásady, což ostatně není nic nového. Stejným způsobem totiž byly na trh uvedeny i modely jako Lusso a California.
„Oba vozy vzešly ze stejné otázky: Jak dokážeme vyrobit něco, co tu ještě není? V obou případech byla přitom odpověď stejná - základní potřebou zákazníků bylo, aby dostali Ferrari, které budou moci řídit každý den, nikoliv jen o víkendech.“ Obdobně bychom smýšleli také o SUV, automobilka však zřejmě touží ještě po nějaké „vedlejší zápletce“. A proto stále hledá důslednou odpověď.
Bez ohledu na to, co ovšem z Maranella v blízké či vzdálené budoucnosti vyjede, je dle Boariho třeba ctít čtyři základní elementy: produktovou architekturu, dynamiku, které Ferrari říká „emoce z jízdy“, zvuk neboli „soundtrack“ a design. „Je přitom jedno, zda je to Lusso nebo 812, 488 nebo California, v následování tohoto procesu jsme konzistentní a disciplinovaní.“
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.

SUV Ferrari se již ukázalo na neoficiální ilustraci
Ta přitom vychází z prototypu modelu FF, který před pár lety navrhla karosárna Italdesign. Už ten mohl být čímsi na pomezí SUV
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 9 hodinamiJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
před 7 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 9 hodinamiTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
před 10 hodinamiRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.13. 19:59 - M.Z.
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.13. 12:14 - M.Z.
- BMW Divize 10.13. 12:10 - pavproch
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB