Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari otočilo, vlastní SUV může vyrobit. Učiní tak ale jen za určitých podmínek
14.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové již příchod SUV neodmítají. Místo toho přemýšlí, jak jej vyrobit tak za podmínek, které by pro ně tuto cestu učinily schůdnou.
Budeme se již poněkolikáté opakovat, přesto to musíme zmínit i dnes: crossovery a SUV aktuálně vládnou zákaznickým trendům. Honda či Volkswagen sice naznačují, že toto šílenství již nebude trvat věčně, přesto však obě značky produkují nové a nové vozy mířící právě do daného teritoria. A zdaleka nejsou samy, stejně se chovají všichni. Výjimek existuje jen pár, přičemž jednou z nich je Ferrari.
Italská automobilka ještě donedávna podobný model striktně odmítala, dle jejího názoru by zkrátka již nešlo o pravověrné Ferrari. Šéf produktového marketingu značky Nicola Boari však na ženevském autosalonu docela překvapil. Dle něj bychom se totiž neměli ptát, „proč nevstoupit do neustále se rozšiřujícího segmentu SUV?“, ale spíše na to, „jaké základní potřeby z pohledu zákazníka SUV uspokojuje?“.
Tím je řečeno naprosto vše. U Ferrari došlo na rčení nikdy neříkej nikdy a místo odmítání příchod SUV stoprocentně zvažují. Boari to svými dalšími výroky jen potvrzuje. „Myslím, že je třeba začít u těchto otázek. Dokonce i u luxusního SUV, a to zároveň ve spojení se slovem 'Ferrari'. Protože pokaždé, když něco děláme, jsou tu očekávání - opravdu vysoká - že budeme odlišní a nikoliv stejní.“
„Není to tedy tak, že bychom SUV jako takovým pohrdali. Jde pouze o to, že aktuálně tu máme fyzikální zákony, hmotnost, náklony karoserie či délku. Tím vším je SUV obtěžkáno. Jak tedy zvládneme vyřešit tyto klíčové aspekty, abychom vytvořili něco, co bude mít výhody SUV, ale nebude špatným vozem?“ ptá se nahlas Boari. Odpověď ale zatím nemá, tu Ferrari stále hledá.
Dle šéfa produktového marketingu značky je zároveň důležitý přístup k potenciální expanzi. Ferrari totiž k celé záležitosti nesmí přistupovat pouze tím stylem, že jde o segment, ve kterém ještě nepůsobí. Jakékoliv další rozšiřování portfolia musí ctít pevné zásady, což ostatně není nic nového. Stejným způsobem totiž byly na trh uvedeny i modely jako Lusso a California.
„Oba vozy vzešly ze stejné otázky: Jak dokážeme vyrobit něco, co tu ještě není? V obou případech byla přitom odpověď stejná - základní potřebou zákazníků bylo, aby dostali Ferrari, které budou moci řídit každý den, nikoliv jen o víkendech.“ Obdobně bychom smýšleli také o SUV, automobilka však zřejmě touží ještě po nějaké „vedlejší zápletce“. A proto stále hledá důslednou odpověď.
Bez ohledu na to, co ovšem z Maranella v blízké či vzdálené budoucnosti vyjede, je dle Boariho třeba ctít čtyři základní elementy: produktovou architekturu, dynamiku, které Ferrari říká „emoce z jízdy“, zvuk neboli „soundtrack“ a design. „Je přitom jedno, zda je to Lusso nebo 812, 488 nebo California, v následování tohoto procesu jsme konzistentní a disciplinovaní.“
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.

SUV Ferrari se již ukázalo na neoficiální ilustraci
Ta přitom vychází z prototypu modelu FF, který před pár lety navrhla karosárna Italdesign. Už ten mohl být čímsi na pomezí SUV
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro flirtuje se superbiky včera 21:29
- Sprint u Balatonu: Suverénní Marquez, chaos po startu včera 16:27
- Pole Position získal na BalatonRingu Moreira, 10. Salač včera 14:29
- Pole Position si vyjel Maximo Quiles včera 13:00
- První Pole Position získal na BalatonRingu Marc Marquez včera 11:32
Nejnovější články
Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda se dá nevyužitá koupit ve verzi, kterou nechtěl a nechce už téměř nikdo
před 10 hodinamiNové Lamborghini Fenomeno fenomenálně bledne vedle novinky doslova garážové firmy, i na skutečná Lamba navazuje nesrovnatelně líp
před 11 hodinamiDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
včeraItalové začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
včeraMercedes dál střílí naslepo, i po všech přehmatech a strojených obratech sází na stejně slabou kartu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva