Ford je překvapen malým zájmem o Fiestu, její výrobu zastaví na 11 dnů

Evropský bestseller Fordu není až takový hit, jak automobilka čekala. Jeho výrobu značně omezí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ford je překvapen malým zájmem o Fiestu, její výrobu zastaví na 11 dnů

20.9.2014 | Petr Miler | 7 příspěvků

Ford je překvapen malým zájmem o Fiestu, její výrobu zastaví na 11 dnů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Evropský bestseller Fordu není až takový hit, jak automobilka čekala. Jeho výrobu značně omezí.

Naše pravidelné přehledy nejprodávanějších modelů aut v Evropě sice obvykle vyzdvihují nadvládu Volkswagenu Golf a nebo se věnují dílčí průnikům Škody Octavia III do nejlepší desítky, stálicí žebříčku je ale ještě jiný model. Na jedné z čelných pozic můžeme pravidelně vídat Ford Fiesta coby jasně nejprodávanější model evropského zastoupení Fordu. To je jistě úspěch, stejně jistě ale můžeme dodat i to, že nikoli pro Ford.

Ten od svého malého modelu očividné čekal ještě více, neboť tento týden oznámil v souvislosti s ním podobné opatření, které už se několikrát dotklo prostornějšího B-Maxu. V jeho případě se neúspěchu vůbec nedivíme, v případě Fiesty jde ale nepochybně o překvapení. Slova a hlavně činy Fordu ale hovoří jasnou řečí.

Automobilka včera oznámila, že výrobu tohoto modelu v závodě automobilky v německém Kolíně nad Rýnem zcela zastaví. Jako hlavní důvod byl uveden klesající zájem o vůz na klíčových trzích, který Ford očividně překvapil. Menší než očekávaný zájem tak bude mít za následek, že výrobní linky Fiesty v průběhu října a listopadu utichnou na celkem 11 dnů. Zasaženo tím bude asi 4 000 zaměstnanců, o něco méně než čtvrtina z celkového počtu 17 300 lidí, které Ford v Kolíně zaměstnává.

Krok Fordu je o to překvapivější, že prodeje aut v Evropě letos rostou, a to po dlouhé době. Jenže jde o růst jen o 1,8 procenta a některé velké trhy, zejména pak ten německý, růst nevykazují. Spásou nejsou ani věčně se zlepšující britské prodeje a obecná záliba hlavně regulátorů trhu v menších vozech.

Z jistě nepříjemné situace zaviněné jen a pouze jeho špatnými predikcemi se ale Ford pokusí vybruslit s notnou dávkou oportunismu - požádá německou vládu, aby jej podpořila v rámci tzv. Kurzarbeitu, tj. zkrácené pracovní doby, kdy část nákladů na pracovní sílu ponesou němečtí daňoví poplatníci. Jestli na tohle Německo přistoupí, zatím nevíme. Že odbyt Fiesty na Starém kontinentu nebude na konci letošního roku pro Ford důvodem k jásotu, je ale jasné už nyní.


Ford je překvapen malým zájmem o Fiestu, její výrobu zastaví na 11 dnů - 1 - Ford Fiesta Red and Black Edition 01Ford je překvapen malým zájmem o Fiestu, její výrobu zastaví na 11 dnů - 2 - Ford Fiesta Red and Black Edition 02Ford je překvapen malým zájmem o Fiestu, její výrobu zastaví na 11 dnů - 3 - Ford Fiesta Red and Black Edition 03Ford je překvapen malým zájmem o Fiestu, její výrobu zastaví na 11 dnů - 4 - Ford Fiesta Red and Black Edition 04Ford je překvapen malým zájmem o Fiestu, její výrobu zastaví na 11 dnů - 5 - Ford Fiesta Red and Black Edition 05Ford je překvapen malým zájmem o Fiestu, její výrobu zastaví na 11 dnů - 6 - Ford Fiesta Red and Black Edition 06Ford je překvapen malým zájmem o Fiestu, její výrobu zastaví na 11 dnů - 7 - Ford Fiesta Red and Black Edition 07Ford je překvapen malým zájmem o Fiestu, její výrobu zastaví na 11 dnů - 8 - Ford Fiesta Red and Black Edition 08
Fiesta se zdá být pro Ford hotovou „success story”, zdání ale někdy klame. Zastavení výroby na 11 dnů v průběhu posledních dvou letošních měsíců je jistě důkazem neúspěchu, alespoň s ohledem na očekávání firmy

Zdroj: Reuters

Petr Miler

Diskuze 7 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.