Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Mondeo míří do propadliště dějin, přípravy nové generace byly zrušeny
4.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zájem o Mondeo je extrémně nízký a i obliba jeho amerického sourozence klesá. Zákazníci prý touží po větších rozměrech, bude tedy z Mondea SUV?
Zdá se, že Ford Mondeo a jeho americký sourozenec, sedan Fusion, došly na konec své životní pouti. Není tomu dávno, co jsme zmiňovali plán související s přesunem do Číny, nyní podle informací Detroit News došlo na zrušení příprav nové generace, která měla dorazit na trh v roce 2020. Pod interním kódem CD542N se jí měl dočkat nejprve model pro severoamerický trh, který je pro Ford nejprodávanějším sedanem ve Státech. Nicméně ani šesticiferné registrace evidentně modrému oválu ke štěstí nestačí.
Podle citovaných zdrojů zevnitř automobilky hodlá Ford ponechat Mondeo a Fusion při životě ještě tři nebo čtyři roky. Co ovšem bude poté, to nikdo neví. Tedy stran faktu, že továrny v mexickém Hermosillu a španělské Valencii se zaměří na výrobu jiných modelů. Mondeo a Fusion pak budou montovány v Číně, zřejmě pouze pod prvním zmíněným názvem, odkud ovšem do Evropy či Spojených států dováženy nebudou.
Mluvčí Fordu celou záležitost nechtěl nikterak okomentovat, již dříve ale naznačil, že oba vozy mají v nabídce automobilky své pevné místo. Nicméně jakkoliv značka předloni prodala ve Státech 265 840 exemplářů, loni v listopadu se dočkala 22procentního poklesu prodejů. O rok dříve byl přitom pokles v daném měsíci 11procentní. Je tedy evidentní, že zájem klesá v zámoří, v Evropě je pak již delší dobu na absolutním minimu - ve zmiňovaném listopadu po něm sáhlo pouhých 3 972 zákazníků. Pro srovnání, takový VW si za totéž období pořídilo skoro 16 000 lidí.
Není tedy ve výsledku překvapivé, že Ford zvažuje, jakou budoucnost pro Mondeo a Fusion přichystá. Zrušení příprav nové generace nemusí znamenat definitivní konec, nicméně v podobě, v jaké je známe, se tyto vozy nejspíše již nevrátí. Nový šéf značky Jim Hackett totiž uvedl, že zákazníci chtějí „větší siluetu“. Nicméně s nárůstem rozměrů by nevyhnutelně bylo spojeno i navýšení spotřeby, což prý Ford nedopustí.
Kromě toho, s většími proporcemi by především Fusion začal zasahovat do portfolia modelu Taurus. Jeho výroba má sice být na sklonku letošního roku ukončena, pročež by jeho nahrazení kdysi menším příbuzným dávalo smysl, nicméně oba vozy jsou zhruba stejně staré. Pokud tedy Ford nevidí budoucnost u modelu, který se již neprodává zrovna dobře, pak jej jistě nenahradí jiným, který by čekal stejný osud.
Dále tu máme tu skutečnost, že se sedany obecně je spojena jen malá marže, přičemž daný segment trhu jako takový stagnuje či klesá. Oproti tomu roste zájem o crossovery a SUV, a tak by se možná Fusion mohl vrátit jako zástupce této části trhu. Došlo by tak k naplnění zákaznických tužeb, Ford by vydělával více, což by kompenzovalo vyšší spotřebu a emise, a zároveň by daný model nestáhl zcela z trhu.
Zda k naplnění tohoto scénáře dojde či nikoliv, to je zatím otázkou. Nicméně je téměř jisté, že pokud by Ford tuto transformaci uskutečnil, pak se bezesporu bude týkat pouze americké varianty, Mondeo by tak definitivně zmizelo v propadlišti dějin. Respektive by bylo spojeno pouze s čínským trhem. Vrátit by se pak samozřejmě mohlo ve chvíli, kdy by se změnily zákaznické trendy a sedany by opět vzrostly v oblibě. A to nelze příliš očekávat. Vypadá to, že Mondeu, kdysi jednomu nejprodávanějších vozů Starého kontinentu, Ford právě zasadil ránu z milosti...
















Ford Mondeo dost možná čekají v Evropě poslední roky života. Skončit by mohlo poté, co se výroba přesune ze Španělska do Číny
Zdroj: The Detroit News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Konec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 2 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 3 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha