Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford přiznal barvu, motory nejsilnějšího Focusu nevydrží. Možná všechny vymění
12.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál oficiálně potvrdil to, o čem se mluví již od září. Teď už nemlží a byť příčinu problémů nezveřejnil, opravit hodlá úplně všechny agregáty.
Není již žádným tajemstvím, že Ford Focus RS má potíže s výdrží motoru. Tím je 2,3litrový čtyřválec EcoBoost, který hot hatch sdílí s modelem Mustang. Nicméně vůči pony caru disponuje vyšším výkonem, kvůli kterému modrý ovál přikročil k řadě změn. Mezi ně patří odlišná hliníková slitina, že které je vyrobena hlava válců. Stran toho dorazilo i odlišné těsnění pod ní, díky čemuž má motor snáze odolat vyšším teplotám, jenž jsou s navýšením výkonu na 350 koní spojeny. Jenže přesně to se neděje.
Ford dosud o celé záležitosti v podstatě mlčel, vyjadřoval se jen skrze dealery. Nyní tu ovšem máme oficiální vyjádření automobilky, která přiznává, že 2,3litrová pohonná jednotka skutečně má problémy. Ty se mohou objevit již po najetí pouhých 10 tisíc kilometrů, přičemž jsou spojeny s modelovými roky 2016 i 2017. Majitelé jej přitom mohou snadno identifikovat díky bílému kouři, za kterým stojí spalování chladicí kapaliny během studených startů.
Mluvčí automobilky uvedl, že Ford „pracuje na nápravě u všech zákazníků“. Zdá se tedy, že do servisů na opravu či rovnou výměnu pohonné jednotky bude muset každý majitel, i takový, který zatím defekt u motoru nezaznamenal. „Než se tak ovšem stane a pokud vozy budou vykazovat dané příznaky, zákazníci by měli navštívit dealera kvůli inspekci a opravě v rámci záruky,“ dodává dále mluvčí automobilky.
Ford tedy stoprocentně hodlá problémy řešit, a to nejspíše kompletní výměnou pohonné jednotky než její modifikací. Ačkoliv totiž automobilka neoznámila příčinu dané závady, překvapivě by neměla mít spojitost s unikátním těsněním pod hlavou válců. Místo toho má mít vše na svědomí deformace některé ze součástí samotného agregátu, která pak vede netěsnostem. To by vysvětlovalo, proč má pouhá výměna těsnění jen krátkodobý nebo žádný efekt a motory bývají měněny i celé.
Zda je skutečná příčina či nikoliv, je přesto stále otázkou. S jistým potvrzením přichází jeden z majitelů, který na serveru YouTube vystupuje pod přezdívkou MarkCup70. Ten totiž v novém příspěvku zmiňuje, že během návštěvy autorizovaného dealerství jeden z techniků mluví „o úniku chladiva“ kvůli bloku válců, který byl již „mimo tolerovanou ochylku“. Stran toho došlo k „deformaci hlavy válců“.
Zmíněnému vlastníkovi byla nakonec po několika dnech pohonná jednotka zcela vyměněna, čímž máme potvrzeno naznačené. Závěrem tak jen dodáme perličku v podobě přiznání značky, která problémy se spolehlivostí pohonné jednotky zmiňovala již v rámci vývoje. Vše ale mělo být překonáno. Jak se však ukazuje, k eliminaci nesnází reálně nedošlo...
Za problémy Fordu Focus RS...
...prý nemusí ani tak stát špatné těsnění pod hlavou válců, ale spíše deformující se pohonná jednotka, jenž následně vede k netěsnosti. To alespoň naznačuje jeden z majitelů vozu, který po 200 dnech vlastnictví musel do servisu. Nakonec přitom dostal zcela nový motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 5 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 7 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 8 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 10 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva