Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford vynechá letošní autosalon v Paříži. Šetří, ale vymlouvá se na načasování
6.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Evropský Ford přijímá další úsporná opatření a půjde až tak daleko, že vynechá i jeden z největších světových autosalonů. A má pro to svérázný důvod.
Není ničím zase tak výjimečným, pokud si některá ze známých automobilek odpustí účast na tom či onom autosalonu. Na některých už chybělo a bude chybět Mini, podobné a zatím z větší části nenaplněné plány má také Volvo. Tyto dvě značky v tom nejsou samy, přesto se podobné scénáře naplňují obvykle v případě úzkoprofilových značek s menším portfoliem nebo u výrobců se specifickou prodejní strategií. A když už se to stane, nezřídka je třeba ještě kombinace se sice významným autosalonem, ale konaným v místech, která pro tu či onu firmu klíčová.
Nic ze zmíněného ale nezapadá do právě ohlášené neúčasti Fordu na autosalonu v Paříži, i když... Pařížský autosalon je jednou ze dvou největších evropských autoshow roku a jedna z pěti, maximálně deseti nejvýznamnějších takových událostí na celém světě. A Ford chce prodávat auta prakticky všem a všemi kanály. Jenže Evropa pro něj už chvíli klíčová prostě není.
Je to vidět v prvé řadě na kvalitě či spíše „neevropské orientaci” produktů značky. Mondeo i Focus jsou auta pro všechny pro nikoho a podle toho v našich testech dopadla. A mají i jiné problémy, Focus nedávno 2015 selhal v losím testu a Mondeo má potíže s nadváhou. Není tedy divu, že evropské prodeje Fordu se za poslední dekády propadly o desítky procent a zatímco kdysi mohl Focus soupeřit o post nejprodávanějšího auta v Evropě s Golfem a Mondeo se vyhřívalo v nejlepší desítce, dnes je Ford rád, když se o čelo pere alespoň Fiesta a Focus je kdesi v hloubi top 10.
Řešení těchto patálií volá především po kvalitnějším produktu, Ford ale raději půjde cestou úspor. Právě do těch neúčast v Paříži zapadá nejlépe a pouze zdvihnout obočí můžeme nad oficiálním důvodem - prý čas konání tohoto autosalonu dobře nezapadá do kalendáře odhalování fordích novinek. „Je to věc výběru správného místa a způsobu odhalení vašich novinek. A Paříž netrefila to správné místo,” řekl mluvčí značky.
To je samozřejmě nesmysl, Ford odhaluje ročně spoustu novinek, vesměs beztak mimo autosalony a i těch významných je tolik, že jsou skoro každý měsíc. A Američané nechyběli ani na CES v Las Vegas nebo na Mobile World Congress ve španělské Barceloně. Automobilka prostě v Evropě šetří a „Paříž” by pro ni byla zřejmě příliš drahá. Ian Fletcher z IHS tomu správně lakonicky poznamenal: „Pro některé výrobce je stále složitější ospravedlnit výdaje na podobné akce.”
Ano, autosalony jsou dnes více věcí prestiže, jenže pokud chce Ford najít cestu zpět k soubojům s nejlepšími, těžko si může dovolit zcela chybět na takovém autosalonu, jako je ten pařížský. Podobné kroky budou jen dále dokazovat, že Evropa je pro Ford druhou kolejí. A na druhou kolej nejlepší vlaky nikdo neposílá...










Přítomnost Fordu na autosalonu jako je ten pařížský byla dosud zcela samozřejmá. Už není
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 11 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva