Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fotbalový bůh Pelé bude pohřben na bizarním hřbitově u svého Mercedesu, osud mu zkříží už potřetí
2.1.2023 | Petr Prokopec
Život Edsona Arantese do Nascimenta byl plný nejen výjimečných sportovních okamžiků, ale i řady neméně výjimečných automobilů. Jeden z nich mu jeho životní dráhu zkřížil opakovaně a v jeho blízkosti svérázným způsobem spočine také po smrti.
Na sklonku loňského roku jsme si mohli připomenout jednu smutnou událost, 29. prosince uplynulo již devět let od hrůzného pádu Michaela Schumachera. Zdravotní stav sedminásobného šampiona je od té doby záhadou, přičemž dnes už nejspíše málokdo věří, že se slavný pilot ještě kdy ukáže na veřejnosti. Jasno do celé věci ostatně nevnáší ani jeho manželka Corinna, která zmiňuje pouze tolik, že Michaelovi se dostává prvotřídní péče. Zároveň pak soustavně mluví o právu na soukromí, které bylo pro německého závodníka i během jeho aktivní kariéry velmi důležité.
Jakkoli zájem médií ani devět let po nehodě ve francouzských Alpách neutuchá, loni byl Schumi přeci jen poněkud zastíněn jinou sportovní legendou. Tři dny před Vánoci byl v nemocnici Alberta Einsteina v brazilském Sao Paulu hospitalizován jeden z nejslavnějších fotbalistů historie Pelé. Vlastním jménem Edson Arantes do Nascimento bohužel právě 29. prosince podlehl rakovině, pročež se Brazílie zahalila do černého roucha. Jelikož jde o národního hrdinu, ani nepřekvapí, že jeho pohřeb potrvá dny.
Pro nás je z automobilového pohledu zajímavé místo Pelého posledního odpočinku. Jediný fotbalista historie, který kdy získal tři tituly mistra světa FIFA (v letech 1958, 1962 a 1970) totiž bude pochován v Memorial Necrópole Ecumenica. Za tímto názvem se skrývá pro změnu jeden z nejslavnějších hřbitovů světa, který ovšem hřbitovem původně ani být neměl. Čtrnáctipatrová budovat totiž byla ještě na počátku 80. let minulého století koncipována jako rezidenční. Developer Pepe Altstut ale nakonec své záměry přehodnotil.
Nejvyšší vertikální hřbitov na světě původně nebyl tak obrovskou budovou. „Jak ovšem narůstala poptávka, pokračovali jsme ve výstavbě a rozšiřování.“ Souběžně s tím se místo začalo měnit v „duchovní oázu“. Návštěvníci tedy kupříkladu na střeše najdou tropickou zahradu či kavárnu. Uvnitř pak nechybí dokonce vodopád, krematorium či mauzoleum. Asi vůbec nejpozoruhodnějším prvkem je muzeum klasických automobilů, které se nachází v přízemí.
A pikantní z dnešního pohledu je, že součástí kolekce je i Mercedes-Benz 280 S generace W116, jenž je upomínkou na tisící gól, který Pelé vstřelil do branky soupeřů v roce 1969. V té době mu bylo teprve 29 let, což jen dokládá, o jakého mistra se jednalo. Za tento počin Brazilec dostal darem od Rolanda Endlera, tehdejšího prezidenta klubu Bayern Mnichov, Mercedes 250 W114. Třícípá hvězda však fotbalistovi jeho vůz o pět let později vyměnila za novější a lepší W116.
Pelé sedan posléze prodal, ovšem německá automobilka jej nakonec dokázala vystopovat a od jeho nového majitele jej koupila zpět. U příležitosti 35. výročí onoho jubilejního tisícího gólu pak auto zrenovovala a znovu darovala fotbalistovi. Vůz nakonec skončil v onom muzeu, tak se s Pelém vlastně shledá již potřetí. Fotbalista bude odpočívat v devátém patře hřbitova, přičemž hrobku zakoupil již před 19 lety. Její umístění pak skládá hold jeho otci, také fotbalistovi, který nosil devítku na dresu.














Brazilský fotbalista Pelé se posmrtně dočká již třetího setkání se svým Mercedesem, který se nyní nachází v přízemí nejvyššího hřbitova světa, ve kterém bude odpočívat i slavný fotbalista. Toto není přímo on, jde o jiný exemplář verze 280 S W116 z muzea Mercedesu. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 2 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch